Tuesday, 23 September 2014

A VERY BRITISH OCCASION



Celebration of Wheeler’s Great British Roast arrives in the heart of DIFC
alt
alt
alt
 
21st September, 2014, Dubai: Wheeler’s of St James’s welcome guests to enjoy the latest delightfully quintessential British offering, the Celebration of Wheeler’s Great British Roast, serving up a variety of the finest quality roast meats every Friday and Saturday from noon until 5pm in the bustling heart of upscale DIFC.

Upon arrival, Wheeler’s of St James’s guests are greeted with the chef’s Amuse Bouche to start the gastronomic experience. Starters are coupled with a Pimms Cup, a classic British summer beverage and favourite amongst British expats looking for a taste of home. There is a choice of delectable entrées on offer such as Heritage Beetroot Salad with goat cheese and refreshing water melon or delicious Poached King Prawn with sliced fresh lettuce and egg.

For the main event, guests can dig into the Weekend Carvery, serving the finest quality, succulent roast meats, savoured with all of the trimmings and seasonal vegetables.

Daniel Lewis, Senior Corporate Chef, comments “For our Great British roast, we will be serving up a wide range of different cuts of meat throughout the season, including salt marsh lamb and grass fed beef which have all been hand-reared ensuring our focus is on the quality and variety of our cuts for our guests to enjoy.”

Other sumptuous options include Corn Fed Chicken Breast served with morels and leeks or Wheeler’s Fish Pie served with steamed seasonal vegetables. Guests with a sweet tooth can indulge in hearty British desserts such as Sticky Toffee Pudding served with warm toffee sauce and vanilla ice cream or Rhubarb and Custard. Those sticking to a savoury palate can taste Stilton and Pear Tartlet with pistachios or Welsh Rare Bit.

The celebration of Wheelers tasting menu that we launched earlier in the year was a great success,” added Dani – Jan Gicquel Billington “this new concept simply adds further food variety with beverage pairings that give our guests more flexibity to personalize their experience”

Look no further than Wheeler’s of St James’s where the food is deliberately placed in the foreground, using only the finest seasonal produce for a true celebration of the Great British roast.

For further information, please visit the website www.wheelersdubai.com.
 



أطايب المأكولات البريطانية
ويلرز ساينت جيمز يُطلق قائمة طعام جديدة تضم أشهى الأطباق البريطانية مع لمسات عصرية

دبي، 21 سبتمبر 2014
مع حلول شهر سبتمبر، يقوم مطعم ويلرز ساينت جيمز في دبي بإطلاق قائمة طعام جديدة تضم أشهى المأكولات البريطانية التقليدية التي طالما انتظرها عشاق هذا المطعم الواقع في منطقة مركز دبي التجاري العالمي. يدار مطبخ هذا المطعم من قبل السيد دانيال لويس؛ الذي ولد وترعرع في بريطانيا؛ حيث استطاع أن يضيف على قائمة الطعام الجديدة لمسات أسلوب الطهي المميز الذي يشتهر به كلاً من السيد سير روكو فورتي والسيد ماركو بيير. يوفر هذا المطعم لضيوفه المكونات الموسمية الطازجة من اللحوم والمأكولات البحرية بأسلوب عصري راقي تحت إشراف السيد دانيال.

وعن هذا علَّق السيد دانيال لويس؛ الشيف المسؤول عن المطعم؛ قائلاً: " لقد قمنا بابتكار مفهوم جديد، ومتحمسون جداً لأضافة خيارات أوسع من المأكولات البريطانية العصرية على قائمة ويلرز. وأنا مؤمن بالفعل في أن العمل عن قرب مع مجهزي المطعم وذلك حرصاً على جودة المكونات الطازجة التي تأتينا من السوق، والمستدامة لفترة معينة من الوقت، ونأمل دائماً في تقديم منتجات رائعة ".

تضم القائمة أطايب المأكولات البريطانية مع لمسات عصرية التي يوصى بها من قبل الشيف، والتي تشمل المقبلات مثل كبدة الإوز مع فتات الخبز بالزنجبيل والسفرجل، وسلطة سلطعون الكورنيش التي تقدم مع فاصوليا خضراء، بطاطا وصلطة التارتار. وبعد الاستمتاع بتناول المقبلات، يمكن للضيوف اختيار ما يشتهونه من بين الوجبات الرئيسية مثل لحم العجل المغذى على الحليب أو تشكيلة من شرائح لحم الأنجوس الأسود المشوية، والمغذى على الحشيش، مع بطاطا مطهوة على ثلاث طرق، عصيدة بصل، طماطم كرزية ذائبة وصلصة البارنيز أو المرقة.
بالإضافة إلى ذلك، يمكن للضيوف الباحثين عن الوجبات الدسمة تذوق أطباق شهية مثل سمك القد المقلي المقرمش، والذي يقدم مع هريس البازلاء والبطاطا المطهوة على ثلاث طرق، أو قطعة لحم ردف الخروف المملحة مع طبق جانبي من بطاطا دوفنويز، ريحان ومرقة.
 
بالنسبة للضيوف المعتادين على زيارة المطعم، فبإمكانهم الاستمتاع بتناول الأطباق البحرية التي ما زالت متوفرة بنفس النكهات مثل طبق المأكولات البحرية الباردة التي تمتاز بالروبيان الملك، السلطعون، بلح البحر، اللوبستر والمحار، كما يمكنهم التلذذ بارتشاف مشروبات البيليني. كما تتوفر أطباق مفضلة أخرى مثل فيليه سمك موسى المقلي بالليمون مع روبيان وصلصة فيرموث أو سمكة موسى مشوية كاملة مع صلصة مونير التقليدية.

ومن خلال موقعه المميز في قلب مركز دبي التجاري العالمي، يوفر ويلرز للكل من السيدات والرجال أجواء مثالية لممارسة الأعمال التجارية أو الترفيه، وذلك من خلال استخدام افضل المكونات في إعداد الأطباق البريطانية التقليدية مع لمسات عصرية ولا أروع. وفوق كل هذه الأطباق الجديدة الشهية الممتعة، لا بد لكم أن تتفضلوا بمشاركتنا في احتفالات لحم الروست التي يقيمها مطعم ويلرز أيام الجمعة والسبت.
لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة موقعنا الإلكتروني 
www.wheelersdubai.com
 
=