Wednesday, 6 March 2013

Alfalak CEO named ‘Entrepreneur of the Year’ by VAR Arabia



March 6, 2013
Alfalak Electronic Equipment & Supplies Co., a leading provider of technology-based end-to-end solutions in the Middle East, has announced that its President and CEO Ahmed Ashadawi has been named “Entrepreneur of the Year” at the recently concluded VAR Arabia 2013 awards ceremony. Ashadawi has been recognised by VAR Arabia for being a visionary leader in the Saudi IT industry for the past three decades, having led Alfalak to become one of the top 100 companies in KSA.

Commenting on the award, Ahmed Ashadawi said: “This distinction is an important milestone for me as an entrepreneur, but it also reflects the success that Alfalak has achieved as a leading provider of technology-based end-to-end solutions in the Middle East. My vision for the company has always been to be a value-driven organization that is committed to satisfying the evolving technology needs of our customers across the region. I am therefore greatly honored that VAR Arabia has recognized my efforts towards achieving sustainable growth and promoting excellence in the business landscape.”

He has over 45 years of experience in information technology, having worked on several medium-to-large scale data processing application systems in the construction, oil and higher education industries. Over the years, Ashadawi has attended several Presidents seminars in USA, Spain, UAE, Japan and Italy, and is a member of several prestigious organisations and associations.



إختيار الرئيس التنفيذي لـشركة "الفلك" رجل أعمال العام


6مارس 2013
مُنح السيد أحمد الشدوي، الرئيس والمدير التنفيذي لشركة "الفلك للمعدات والتجهيزات الإلكترونية"، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير الحلول التقنية المتكاملة في الشرق الأوسط، لقب "رجل أعمال العام" من قبل مجلة "فيندورز آند ريسلورز" (VAR) وذلك خلال حفل توزيع جوائز "الموردون والموزعون العرب لعام 2013". وحصل الشدوي على جائزة "رجل أعمال العام" لكونه شخصية ريادية وصاحب رؤية في قطاع تقنية المعلومات السعودي تجلت على مدى العقود الثلاثة الماضية، ولدوره الكبير أيضاً في قيادة شركة "الفلك" لتصبح من بين 100 أبرز شركة تقنية معلومات في السعودية.   
وتعليقاً على حصوله على الجائزة، قال السيد أحمد الشدوي: "تمثل هذه الجائزة المرموقة علامة بارزة في مسيرتي كرجل أعمال، كما أنه يجسد النجاح الذي حققته "شركة الفلك" كشركة رائدة في توزيع الحلول المتكاملة القائمة على التكنولوجيا في الشرق الأوسط. ولطالما تمحورت رؤيتي للشركة حول أن تكون منظمة تلتزم بتلبية الإحتياجات التقنية المتطورة لعملائنا في جميع أنحاء المنطقة إنّه شرف كبير لي أن أنال لقب "رجل أعمال العام" من قبل مجلة "فيندورز آند ريسلورز" التي قدرت الجهود الكبيرة التي بذلتها من أجل تحقيق النمو المستمر وتعزيز التميز في عالم الأعمال."
يذكر أنّ الشدوي يملك خبرة كبيرة تتجاوز 45 سنة في مجال تقنية المعلومات، وأشرف على تنفيذ وتطبيق العديد من نُظم معالجة البيانات الصغيرة والمتوسطة في قطاعات عدة تراوحت ما بين البناء  والنفط والتعليم العالي. وخلال مسيرته الحافلة كرجل أعمال متميز، حضر الشدوي العديد من المؤتمرات والحلقات الدراسية الخاصة برؤساء الشركات والتي أقيمت في كل من الولايات المتحدة وإسبانيا والإمارات واليابان وإيطاليا، كما أنّه عضو في العديد من المنظمات والجمعيات العالمية المرموقة.


=