10 March, 2013

Al Ramz Securities continues leadership streak in February


Trades at AED 2.62 billion to account for nearly 11 per cent of national market


March 10, 2013
Al Ramz Securities, one of the UAE’s leading brokerage houses, continued its domination of the local market this year, posting a total trade value of AED 2.62 billion in February 2013 to account for 10.82 per cent of UAE stock exchange, which stood at AED 24.25 billion for the period.   
Following up on its market-leading performance in January, Al Ramz topped Abu Dhabi Securities Exchange (ADX) by trading AED 1.09 billion to claim a 10.63 per cent local stake. At the Dubai Financial Market (DFM), the broker also topped the market and posted AED 1.53 billion to take a 10.97 per cent share of domestic trade.
“Al Ramz is off to what is arguably its best start in national trading and we certainly intend to maintain the momentum as the local markets continue their rebound. Last year we managed to consistently rank first at the DFM and among the top three local players in UAE; we are currently working on topping our performance last year,” said Mohammad Al Mortada Al Dandashi, Partner & Managing Director, Al Ramz Securities.
Al Ramz Securities has over 14 years of proven innovation and excellence in the financial markets. It was the first company to be awarded a financial consultation and analysis license by the UAE Securities and Commodities Authority. Delivering world-class retail and institutional services through its branches in Abu Dhabi, Dubai, Al Ain, Al Ramz is a member of the ADX, the DFM and Nasdaq Dubai.

الرمز للأوراق المالية تواصل تصدرها لأسواق الأوراق المالية المحلية في شهر فبراير الماضي
تداولات الشركة تصل إلى 2.62 مليار درهم لتستحوذ على حوالي 11% من السوق المحلي
10مارس 2013
واصلت "الرمز للأوراق المالية"، إحدى شركات الوساطة الرائدة في دولة الإمارات، هيمنتها على السوق المحلي هذا العام، حيث حققت إجمالي حجم تداول بلغ 2.62 مليار درهم إماراتي في شهر فبراير/شباط الماضي لتستحوذ بذلك على 10.82% من سوق الأوراق المالية في دولة الإمارات، الذي بلغ حجم تداولاته 24.25 مليار درهم لنفس الفترة.
ومتابعة لأدائها الرائد على مستوى السوق في شهر فبراير/شباط، تصدرت "الرمز للأوراق المالية" سوق الأوراق المالية في أبوظبي بحجم تداول بلغ 1.09 مليار درهم لتستحوذ على حصة 10.63% من السوق المحلي. أما في سوق دبي للأوراق المالية، فقد تصدرت الشركة هذا السوق بتحقيق حجم تداول بلغ 1.53 مليار درهم وتستحوذ على حصة بنسبة 10.97% من سوق التداول المحلي.
وقال محمد المرتضى الدندشي، الشريك والعضو المنتدب لشركة الرمز للأوراق المالية : " مع مطلع العام 2013 شهدنا انطلاقة تعد من أفضل انطلاقات التداول في السوق المحلي، ونحن نعتزم بالتأكيد الحفاظ على زخم أعمالنا في ظل استمرار تعافي الأسواق المحلية. واستطعنا خلال العام الماضي تحقيق المركز الأول في سوق دبي المالي وكنا من بين أفضل شركات التداول المحلية في دولة الإمارات. ونحن نعمل حالياً على تجاوز مستوى الأداء الجيد الذي حققناه في العام الماضي".
وتمتلك "الرمز للأوراق المالية" خبرة تزيد على 14 عاماً في مجال الابتكار والتميز في الأسواق المالية. وهي تعد أول شركة وساطة في دولة الإمارات تحصل على ترخيص من هيئة الأوراق المالية والسلع يتيح لها توفير خدمات التحليل والاستشارات المالية لعملائها. وتوفر "الرمز" خدمات الوساطة المؤسسية ووساطة التجزئة رفيعة المستوى عن طريق فروعها في أبوظبي ودبي والعين، وهي عضو في سوق دبي المالي وسوق أبوظبي للأوراق المالية وسوق "ناسداك دبي".

=