27 March, 2023

Deloitte announce new leadership appointments in the Middle East


  • Muhammad Bahemia is appointed Deloitte Middle East Tax Leader
  • Akbar Ahmad is appointed Deloitte Middle East Audit & Assurance Leader

 

Dubai, United Arab Emirates – 27 March 2023: Deloitte announced two major leadership appointments in the Middle East today. Muhammad Bahemia has been named the new Tax Leader, succeeding Nauman Ahmed, while Akbar Ahmad will take over as the Audit & Assurance Leader, succeeding Herve Ballantyne, effective April 1st.

 

Mutasem Dajani, CEO of Deloitte Middle East said, “Nauman Ahmed and Herve Ballantyne played an instrumental role in driving Deloitte’s substantial growth across both their business lines, from talent and offerings to client base. As a result, today with the new appointed leaders we believe we are best equipped to support clients to seize opportunities and navigate challenges across our dynamic and complex market."

 

With over 31 years of experience in the industry, Muhammad Bahemia is a seasoned tax professional with extensive knowledge and expertise in tax law and regulations. Prior to his new role, he served as Tax COO and Business Tax Leader, where he provided strategic tax advice to some of Deloitte Middle East’s flagship clients.

 

Commenting on his appointment, Muhammad said, "It’s a great honor to lead the Deloitte Tax practice which boasts incredible talent and great professionalism. Our team brings an unparalleled level of insight to the table with vast knowledge and expertise, which perfectly reflects Deloitte's ongoing commitment to deliver excellence.”

 

Akbar Ahmad brings extensive experience and a wealth of knowledge gained over 27 years of serving some of Deloitte’s most prominent clients in the UK and the Middle East. In his previous role as the Clients & Industries Leader, he was responsible for developing and delivering the organization’s strategic objectives, where he demonstrated his exceptional leadership qualities.

 

"I am excited and proud to lead our Audit & Assurance Business which have a critical role to play in the economic diversification and transformation being delivered in the region. The focus and expectations of the markets on the provision of high-quality corporate reporting has never been greater. We are committed to developing world class talent, leveraging leading-edge technology, to deliver high quality services in an efficient and effective way that uphold integrity and drive value.” said Akbar Ahmad. 

 

To learn more about Deloitte, please visit: www.deloitte.com

ديلويت الشرق الأوسط تعلن عن تعيينات قيادية جديدة

  • تعيين محمد باهيميا مسؤولاً لقسم خدمات الضرائب، وأكبر أحمد مسؤولاً لقسم خدمات التدقيق والمراجعة

 

دبي، الإمارات العربية المتحدة - 27 فبراير 2023: أعلنت ديلويت الشرق الأوسط اليوم عن تعيين مسؤولين جديدين في صفوفها القيادية حيث كلفت محمد باهيميا لتولي مسؤولية قيادة قسم خدمات الضرائب خلفاً لنعمان أحمد، بينما كلفت أكبر أحمد بقرار يسري اعتباراً من الأول من أبريل ليتولى مسؤولية قيادة قسم خدمات التدقيق والمراجعة خلفاً لهيرف بالنتين.

 

وعلّق معتصم الدجاني، الرئيس التنفيذي لديلويت الشرق الأوسط قائلاً: ”لا بد لي في هذه المناسبة من الإشادة بالجهود المميزة التي بذلها كل من نعمان أحمد وهيرف بالانتين، والتي ساهمت في النمو الملموس للقطاع الذي كان كل منهما مسؤولاً عنه وذلك لناحية الزاد البشري والخدمات وكذلك لناحية توسيع قاعدة العملاء. ويستطيع المسؤولين الجديدين اليوم البناء على تلك الإنجازات لتقديم المزيد من الدعم لعملائنا لمساعدتهم على اقتناص الفرص المتاحة لهم، والتغلب على التحديات التي تواجههم في ظروف السوق المتغيرة والمعقدة.“

يتولى محمد باهيميا مهامه الجديدة وفي جعبته أكثر من 31 سنة من الخبرة العملية في قطاع الخدمات الاستشارية الضريبية، بالإضافة إلى معرفة واسعة في قوانين ولوائح الضرائب مما يجعل منه خبيراً متمرساً في هذا المجال. وقبل توليه منصبه الجديد، كان محمد يشغل منصب المدير التشغيلي للخدمات الاستشارية الضريبية وكذلك مسؤول ضرائب الشركات في ديلويت الشرق الأوسط حيث كان يقدم الاستشارات الاستراتيجية في مجال الضرائب لكبرى عملاء ديلويت.

تعقيباً على تعيينه في منصبه الجديد، أعرب محمد عن اعتزازه الكبير بالثقة التي أولته إياها إدارة ديلويت، وقال: ”إنه لشرف كبير لي أن أتولى قيادة قسم خدمات الضرائب الذي يضم عدداً كبيراً من المواهب المتميزين الذين يتسمون بدرجة عالية من الحرفية، وهذا ما يجعلهم قادرين على تقديم مستوى لا يُضاهي من الرؤى والأفكار، بالإضافة إلى خبرتهم المعرفية الواسعة الأمر الذي يعكس التزام ديلويت الدائم بالتميّز.“

من جهته، يستند أكبر أحمد إلى مخزون ضخم من الخبرة المعرفية التي اكتسبها على مدار 27 عاماً من التجربة في تقديم خدماته الاستشارية لعدد من كبار العملاء في المملكة المتحدة والشرق الأوسط. قبل ذلك، كان أكبر يشغل منصب مسؤول قطاع العملاء والصناعات حيث أظهر مزايا قيادية استثنائية من خلال مسؤوليته المباشرة عن تطوير وتنفيذ الأهداف الاستراتيجية  لديلويت الشرق الأوسط.

بهذه المناسبة، قال أكبر: ”أنا فخور بقيادة قسم خدمات التدقيق والمراجعة في ديلويت الشرق الأوسط، إذ لدينا اليوم دور كبير في مسيرة التنوع الاقتصادي والتحول التي نراها في المنطقة. لم يكن يوماً في أي وقت مضى التركيز أعلى على توفير تقارير عالية الجودة لكبرى الشركات في السوق، ونحن ملتزمون بتطوير أهم المواهب والاستفادة من أحدث الحلول التكنولوجية لتقديم خدمات فعالة تعزز النزاهة والقيمة المقدمة لعملائنا.“

للمزيد من المعلومات حول ديلويت، يُرجى زيارة موقعنا: www.deloitte.com


=