04 December, 2022

A few days away from The Euromoney Egypt Conference 2022 launch on 7 December in Cairo


Cairo, Egypt: 4th December 2022

The 25th edition of the Euromoney Egypt Conference will be held under the auspices of, and opened by, His Excellency Dr. Moustafa Madbouly, Prime Minister of Egypt. His Excellency Dr. Mohamed Maait, Egypt’s Minister of Finance, will also be participating along with other high-profile local and international speakers such as: H.E. Dr. Amr Talaat, Minister of Communications and Information Technology, Government of Egypt; Ayman Soliman, Chief Executive Officer, The Sovereign Fund of Egypt; Dr. Mohamed Farid Saleh, Executive Chairman, Financial Regulatory Authority (FRA); and Ahmed Kouchouk, Vice Minister of Finance for Fiscal Policies, Government of Egypt.

 

Delegates will have the opportunity to meet with and hear from senior representatives from the Egyptian Government, as well as local and international investors, financiers, and business leaders.

 

The conference will review 2022 as well as the year ahead to get a clear picture of the Egyptian finance and investment narrative and ask the questions:  

 

  • Is the country still fragile or has the freeing of the Egyptian pound been a lasting turning point? The markets seem to think so. But can this trend continue and what else lies ahead for this pivotal Arab nation? 

  • Can Egypt’s shift towards sustainability and low carbon energy be maintained and what opportunities does this present for global capital? All these key questions will be answered and many more. This event provides a significant opportunity to stay ahead of the curve in what is going to be a roller-coaster year in the global economy. 

 

The lead sponsors of the conference are Mashreq Bank and Standard Chartered. The co-sponsor is Citibank. Find out more through the conference website, where you can view the full agenda:  https://events.euromoney.com/egypt2022

 


أيام قليلة تفصلنا عن انطلاق مؤتمر يورومني مصر 2022 يوم 7 ديسمبر بالقاهرة

 

القاهرة في 4 ديسمبر 2022

تقام الدورة الخامسة والعشرين لمؤتمر يورومني مصر هذا العام تحت رعاية وبمشاركة معالي الدكتور/ مصطفى مدبولي، رئيس الوزراء الذي يفتتح جلسات المؤتمر هذا العام، إلى جانب معالي الدكتور/ محمد معيط، وزير المالية المصري الذي سيشارك جنبًا إلى جنب مع عدد من كبار الشخصيات والمتحدثين العالميين والمحليين في المؤتمر، ومنهم معالي الدكتور/عمرو طلعت، وزير الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات، والسيد/ أيمن سليمان، الرئيس التنفيذي لصندوق مصر السيادي، والدكتور/ محمد فريد صالح، الرئيس التنفيذي للهيئة العامة للرقابة المالية، والسيد/ أحمد كجوك، نائب وزير المالية للسياسات الكلية والتطوير المؤسسي.

سيلتقي المشاركون في المؤتمر وجهًا لوجه مع كبار المسئولين الحكوميين الذين سيتحدثون خلال المؤتمر إلى جانب عدد من أهم المستثمرين الدوليين، والمسئولين التنفيذيين في كبرى المؤسسات المالية المصرية وقادة قطاع الأعمال في مصر والمنطقة. 

 

وخلال المؤتمر، سنقوم بمراجعة ما تم إنجازه في 2022 وما ينتظر مصر خلال السنوات القادمة، وهو ما سيساهم في رسم صورة واضحة لخارطة الاستثمار في مصر مستقبلًا من خلال الإجابة على هذه الأسئلة: 

 

  • هل مازال الاقتصاد المصري هشًا وغير متماسك أم أنّ تحرير الجنيه المصري يمثل نقطة تحول محورية في مسيرة البلاد الاقتصادية؟ الأسواق العالمية تعتقد ذلك حاليًا، ولكن هل يمكن لهذه التوجه الايجابي أن يستمر، وما الذي ينتظر مصر، هذه الدولة العربية المحورية، في قادم الأيام؟ 

  • هل يمكن لمصر المحافظة على زخم التحول نحو الاستدامة والاعتماد على مصادر الطاقة منخفضة الانبعاثات، وما هي الفرص التي تقدمها هذه المؤشرات الإيجابية لرؤوس الأموال العالمية؟ ستتم الإجابة على كافة هذه الأسئلة الرئيسية خلال المؤتمر وغيرها الكثير! 

 

من ناحية أخرى، يمثل المؤتمر فرصة ثمينة للتعرف على أحدث التطورات الاقتصادية المتوقعة في مصر خلال العام القادم، والذي يعتبر العام الأصعب للاقتصاد العالمي على الإطلاق.  

 

يشار إلى أن الرعاة الرئيسيين للمؤتمر لمؤتمر يورومني مصر 2022 هما بنك المشرق وبنك ستاندارد أند تشارترد، والراعي المشارك مجموعة Citi 

 

للمزيد من التفاصيل، يُرجى زيارة الموقع الإلكتروني لمؤتمرات يورومني والاطلاع على جدول الأعمال بالكامل:  

https://events.euromoney.com/egypt2022



=