30 November, 2022

Swift Go sign-ups triple as cooperative makes significant progress on G20 goals to enhance cross-border experience

 



More than 500 banks in 120 countries have signed up to enable fast, transparent, low value payments using Swift Go


Strong adoption increases momentum towards G20 goals of better speed, cost, transparency, choice, and access in cross-border transactions


Represents one of many Swift innovations in 2022 as cooperative records 13th consecutive year of traffic growth


Brussels, 30 November 2022 — Swift today reported significant progress in 2022 toward the G20’s goals for enhancing the cross-border experience, rapidly setting a new standard for low-value payments, transforming upfront payment processing to remove friction, bringing new levels of transparency to the securities industry, and delivering breakthrough innovation to integrate CBDCs into the financial ecosystem.


The progress is the result of strong strategic focus over the past two years to enable instant, frictionless processing between 4 billion accounts worldwide and aligns with the G20’s objectives of improving speed, cost, transparency, choice and access in the cross-border payments experience. Swift’s achievements this year include:


Increasing speed – Today, nearly half of Swift transactions reach end beneficiaries within 5 minutes and two thirds arrive within one hour, well on the way to the G20’s target of 75% settling within 60 minutes.


Giving choice to small businesses and consumers – Sign-ups for Swift Go, which brings speed, transparency, and certainty to payments under $10,000, have tripled to more than 500 banks across more than 120 countries.


Removing costs – Swift’s enhanced payment pre-validation service, which pre-checks account details against pseudonymised and aggregated data from more than 4 billion accounts to catch errors before a payment is sent. Its deployment, which could save the industry millions each year in costs to fix failed transactions, currently covers 70% of beneficiary accounts in major markets.


Increasing transparency – Building on the transparency delivered for payments through gpi, Swift is doing the same for securities. Swift Securities View, which was successfully piloted this year and will be rolled out in 2023, provides unprecedented transparency on the processing of securities transactions after a trade takes place. Failed settlements cost the industry an estimated $3bn each year.


Broadening access to Swift’s solutions – Through public cloud services including Amazon Web Services, Google Cloud and Microsoft Azure and increased use of APIs.


Thierry Chilosi, Chief Strategy Officer at Swift commented: “Swift and its community have made tremendous progress in 2022 transforming not only the cross-border experience of today – but setting the pace of innovation for tomorrow. We are getting ready for a world where value is transferred in many ways and forms right around the world, and Swift’s focus on inclusivity and interoperability promises to increase the efficiency and reduce the risk of these exchanges.”


To this end, in October, Swift announced ground-breaking innovation after successfully demonstrating how Central Bank Digital Currencies (CBDCs), and tokenised assets, could be exchanged across DLT and fiat-based systems . Swift’s innovation proved that ‘digital islands’ across the world can be connected, realising the technology’s full potential to enable instant and frictionless payments and securities transactions. The CBDC solution is now being tested with 18 central and international commercial banks.


Furthermore, 2022 is set to be the 13th consecutive year of annual traffic growth on the Swift network, with an average of 44.8 million messages sent across Swift’s system each day by the end of October 2022, an increase of 7.7% on October 2021. The growth underscores the industry’s trust in Swift, which continues to deliver on its day-to-day mandate, with relentless focus on operational excellence.


David Watson, Chief Product Officer at Swift, said: “We have delivered at pace in 2022, and 2023 is sure to be another transformational year as we start to realise the benefits of rich data through the industry’s migration to ISO 20022 and the ramp up of our transaction management capabilities. Through responsible innovation, we will continue to transform the cross-border experience and accelerate momentum toward the G20 targets.”


عدد المشاركين في "سويفت غو" يتضاعف بمعدل ثلاث مرات فيما المؤسسة التعاونية تحقق تقدماً كبيراً في أهداف مجموعة العشرين لتحسين تجربة المعاملات العابرة للحدود

أكثر من 500 مصرف في 120 بلداً انضموا إلى "سويفت غو" لتقديم خدمات سريعة وشفافة للمدفوعات المتدنية القيمة


التبني القوي للخدمة يزيد الزخم نحو تحقيق أهداف مجموعة العشرين لتقديم خدمات أسرع وأقل كلفة وأكثر شفافية وخيارات متعددة، إضافة إلى توفر تلك المعاملات العابرة للحدود بشكل أوسع


الخدمة تُمثل واحدة من بين ابتكارات عديدة من "سويفت" في عام 2022 بينما تحتفل المؤسسة التعاونية للقطاع المصرفي والمالي بتسجيل نمو في حركة الرسائل لـ 13 عاماً متتاليا

بروكسل، 30 نوفمبر 2022 – أبلغت "سويفت" اليوم عن إحراز تقدم كبير خلال عام 2022 نحو تحقيق أهداف مجموعة العشرين من أجل تحسين تجربة المعاملات العابرة للحدود لتؤسس بذلك وعلى نحو سريع معياراً جديداً للمدفوعات المتدنية القيمة ولتغير عمليات معالجة المدفوعات لتزيل المعوقات وتوفر مستويات جديدة من الشفافية في قطاع الأوراق المالية وابتكارات لا سابق لها لدمج العملات الرقمية الصادرة عن المصارف المركزية (CBDCs) في البيئة المالية.

وهذا التقدم هو نتاج جهود "سويفت" في التركيز بشكل كبير واستراتيجي خلال العامين الماضيين على تمكين المعالجة الفورية والخالية من المعوقات بين 4 مليارات حساب حول العالم بما ينسجم مع أهداف مجموعة العشرين الرامية إلى تحسين سرعة وتكلفة وشفافية وخيارات تجربة المدفوعات العابرة للحدود وتعزيز توفرها على نطاق أوسع. وتشمل إنجازات "سويفت" لهذا العام:

تعزيز السرعة – في الوقت الحالي، تصل حوالي نصف معاملات "سويفت" إلى المستفيدين في غضون 5 دقائق في حين تصل ثلثي المعاملات في غضون ساعة واحدة، أي أن "سويفت" قطعت شوطاً كبيراً في تحقيق هدف مجموعة العشرين المتمثل في تسوية 75% من المعاملات في غضون 60 دقيقة.


توفير الخيارات للشركات الصغيرة وللمستهلكين - لقد تضاعف معدل الاشتراك في خدمة "سويفت غو" التي تتيح سرعة وشفافية المدفوعات التي لا تتجاوز قيمتها 10,000 دولار أميركي، وتأكيد تنفيذ المعاملة، بنسبة ثلاث مرات لتصل إلى أكثر من 500 مصرفاً في أكثر من 120 بلداً.


إزالة مسببات التكاليف الإضافية- خدمة "سويفت" للتثبت المسبق من المدفوعات التي تتحقق من تفاصيل الحسابات مقابل البيانات المجمعة من أكثر من 4 مليارات حساب من أجل اكتشاف الأخطاء قبل إرسال المدفوعات. وهذه الخدمة التي قد توفر على القطاع الملايين في كل عام من تكاليف تصحيح المعاملات الخطأ، تغطي حالياً 70% من الحسابات المستفيدة في الأسواق الرئيسية.


تعزيز الشفافية –تقوم "سويفت" بتعزيز شفافية الأوراق المالية بنفس الطريقة التي أدت إلى الشفافية التي تقدمها للمدفوعات من خلال خدمة "جي بي آي". وتقوم خاصية "سويفت سكيوريتيز فيو" (Swift Securities View) التي تمت تجربتها بنجاح هذا العام والتي ستطرح في عام 2023، بتوفير شفافية غير مسبوقة في معالجة معاملات الأوراق المالية بعد عمليات التداول علماً أن عمليات التسويات التي تفشل ولا تتم لسبب من الأسباب تكلف القطاع حوالي 3 مليارات دولار أميركي سنوياً.


توسعة النفاذية إلى حلول "سويفت" – من خلال الخدمات السحابية العمومية، بما في ذلك "أمازون ويب سيرفيسيز" و"غوغل كلاود" و"مايكروسوفت أزور" والاستخدام المتزايد لواجهات برمجة التطبيقات APIs.

صرح تيري تشيلوزي، المسؤول الأول عن الاستراتيجيات في "سويفت": لقد أحرزت ’سويفت‘ وقطاعها تقدماً هائلاً في عام 2022 بحيث لم يقتصر التغيير على تجربة المعاملات العابرة للحدود التي تتم في الوقت الحالي فحسب، بل أيضاً ليحددوا وتيرة الابتكار للمستقبل. إننا نستعد لعالم سيتم فيه تحويل القيمة بطرق وأشكال عديدة حول العالم واهتمام ’سويفت‘ بالشمولية والتشغيل البيني يعد بتعزيز كفاءة هذه التحويلات وبتقليص مخاطرها."

ولهذا الغرض أعلنت "سويفت" في شهر أكتوبر عن ابتكار غير مسبوق بعد أن بينت كيف يمكن مبادلة العملات الرقمية الصادرة عن المصارف المركزية والأصول الرمزية عبر تقنيات DLT والنظم المرتكزة على عملات فيات fiat-based systems. وقد أثبت ابتكار "سويفت" أن "الجزر الرقمية" في أنحاء العالم يمكن وصلها ببعضها البعض للاستفادة من كامل إمكانيات التقنية من أجل تمكين معاملات مدفوعات وأوراق مالية فورية وخالية من المعوقات. يتم حالياً اختبار حل العملات الرقمية الصادرة من المصارف المركزية مع 18 مصرفاً مركزياً ومصرفاً تجارياً عالمياً.

بالإضافة إلى ذلك، فإن عام 2022 سيكون العالم الـ 13 على التوالي الذي تحقق فيه "سويفت" نمواً في الحركة على شبكتها مسجلة 44.8 مليون رسالة يومياً في المتوسط تم إرسالها عبر نظام "سويفت" بحلول نهاية شهر أكتوبر 2022، أي بزيادة بلغت 7.7% مقارنة بأكتوبر 2021. يؤكد هذا النمو على ثقة القطاع المصرفي والمالي في "سويفت" التي تستمر في تقديم الابتكارات والإنجازات مع التركيز على الامتياز في مجال التشغيل.

علق ديفيد واتسون، المسؤول الأول عن المنتجات في "سويفت": "لقد قدمنا إنجازات متسارعة خلال عام 2022 ومن المؤكد أن عام 2023 سيشهد المزيد من التحولات بينما نبدأ بجني فوائد البيانات الغنية مع ارتحال القطاع إلى ISO 20022 وتعزيزنا لقدرات إدارة المعاملات. ومن خلال الابتكار المسؤول، سنستمر في إحداث تغييرات جذرية في تجربة المعاملات العابرة للحدود لتسريع التحول نحو بلوغ أهداف مجموعة العشرين."


=