17 October, 2022

Al Seer Marine Targeting AED 36.7 billion Future Agreements Over the Next 10 Years

                        

 

 

 

Abu Dhabi, 17 Oct. 2022: Al Seer Marine (ADX: ASM), a global player across multiple marine sectors and a subsidiary of International Holding Company (IHC), has entered a strategic joint venture with the leading maritime solutions Dutch company, Damen Shipyards and DTec Industries, a global pioneer in the industrial partnerships and financial services based in Singapore, respectively.

 

The Joint Venture between the companies will combine the best maritime talent in the industry and help position the UAE as the industry center of excellence. Working with regional partners in the Middle East and those in the international community, the strategic joint venture will implement their key success formulas to ventures and local partnerships to successfully sell, build and maintain high-quality, innovative, and cost-effective marine vessels in the global markets.

 

Commenting on the joint venture, Guy Neivens, Chief Executive Officer of Al Seer Marine, said: “The sea carries out around 80% of global trade by volume. The global marine vessel market is projected to grow from USD 170.75 billion in 2021 to USD 188.57 billion in 2028. The collaboration with Damen Shipyards and DTec aligns well with Al Seer Marine's strategy in becoming a global brand in developing world-class marine vessels.”

 

The move aligns with Al Seer Marine’s international growth plan in response to the global industry demand. Al Seer Marine sees a potential of more than AED 36.7 billion [USD 10 billion] in current markets in the coming ten years.

 

In the first two quarters of 2020, the pandemic had reduced maritime trade and transport, which, in turn, has lowered the demand for the procurement of new vessels; however, the market is witnessing a recovery in the past 12 months with new shipbuilding contracts being rewarded globally. “With the current market indicators, we are confident this strategic joint venture will play a key role in Al Seer Marine's growth which will be a great added value to our shareholders," Neivens added.

 

Founded in 1927, Damen Shipyards has been providing maritime solutions in design, shipbuilding, ship repair, and related services across a range of sectors. The Damen Group is a Dutch shipbuilding and engineering conglomerate company based in Gorinchem, South Holland, the Netherlands. Though it is a major international group doing business in 120 countries, it remains a private family-owned company.

 

DTec Industries is a company based in Singapore that offers services in Industrial Participation and finance, primarily in the maritime. The Group has several wholly owned operating subsidiaries located around the world.



 

         

 

 

الصير مارين تسعى إلى إبرام عقود مستقبلية بقيمة 36.7 مليار درهم على مدى السنوات العشر القادمة

 

أبو ظبي، الإمارات العربية المتحدة؛ 17أكتوبر 2022: أعلنت شركة الصير للمعدات و التوريدات البحرية (ADX: ASM)، وهي شركة عالمية تعمل في العديد من القطاعات البحرية وإحدى الشركات التابعة للشركة العالمية القابضة، عن دخولها في مشروع استراتيجي مشترك مع شركة الحلول البحرية الهولندية الرائدة دامن القابضة و شركة دي تي إي سي اندستریز انفستمنت، وهي شركة عالمية رائدة في تقنيات البيئة البحرية و مقرها سنغافورة.

 

وسوف يجمع المشروع المشترك بين الشركات الثلاثة أفضل الخبرات في الصناعة البحرية وسيساعد في دعم  دولة الإمارات العربية المتحدة كمركز للتميز في تلك الصناعة و ذلك من خلال العمل مع الشركاء الإقليميين في الشرق الأوسط و السوق الدولية،  حيث سيقوم المشروع الاستراتيجي المشترك بتنفيذ صيغ النجاح الرئيسية للمشاريع والشراكات المحلية لبيع وبناء وصيانة السفن البحرية عالية الجودة والمبتكرة والفعالة من حيث التكلفة بنجاح في الأسواق العالمية.

 

وتعليقًا على هذا المشروع المشترك، قال جاي نيفنز، الرئيس التنفيذي لشركة الصير: "يشكل البحر حوالي 80٪ من التجارة العالمية من حيث الحجم. ومن المتوقع أن ينمو سوق صناعة السفن البحرية العالمية من 170.75 مليار دولار أمريكي في عام 2021 إلى 188.57 مليار دولار أمريكي في عام 2028 أي بمعدل نمو سنوي مركب قدره 1.43٪ في فترة التوقعات. وعليه فإن الشراكة الاستراتجية مع دامن القابضة و DTEC تتماشى جيداً مع استراتيجية الصير للمعدات والتوريدات البحرية في أن تصبح علامة تجارية عالمية في تطوير السفن البحرية ذات المستوى العالمي ".

 

ومن المتوقع إمكانية توسع الشراكة الثلاثية بما يزيد عن 36.7 مليار درهم إماراتي (10 مليارات دولار أمريكي) في شكل عقود قابلة للمتابعة في الأسواق الحالية في السنوات العشر القادمة. يرتبط الطلب على هذه السفن ارتباطًا مباشرًا بالتجارة الدولية والدورات الاقتصادية. ففي الربعين الأولين من عام 2020 ، أدت الجائحة إلى خفض التجارة والنقل البحريين، مما أدى بدوره إلى خفض الطلب على شراء سفن جديدة، ومع ذلك يشهد السوق انتعاشًا في الأشهر الـ 12 الماضية، حيث تمت إرساء عقود بناء سفن جديدة على مستوى العالم.

 

"مع مؤشرات السوق الحالية، نحن على ثقة من أن هذا المشروع الاستراتيجي المشترك سيلعب دورًا رئيسيًا في نمو شركة الصير والتي ستكون قيمة مضافة كبيرة لمساهمينا " أضاف جاي نيفنز.

 

ولأكثر من 105 عامًا، تقدم دامن القابضة حلولًا بحرية في التصميم وبناء السفن وإصلاح السفن والخدمات ذات الصلة عبر مجموعة من القطاعات. مجموعة دامن هي شركة هولندية لبناء السفن والهندسة مقرها في جورينشيم جنوب هولندا. وعلى الرغم من أنها مجموعة دولية رئيسية تعمل في 120 دولة، إلا أنها لا تزال شركة عائلية خاصة.

 

أما بالنسبة إلى شركة دي تي إي سي هي شركة مقرها في سنغافورة تقدم خدمات في المشاركة الصناعية وبناء السفن وتقنيات البيئة البحرية، في المجال البحري بشكل أساسي. تمتلك المجموعة العديد من الشركات التابعة المملوكة بالكامل في جميع أنحاء العالم.

=