Monday, 4 July 2022

Turkish Airlines once again opens the widest airline network to Saudi nationals



Saudi citizens and residents are now able to travel to or transit through Türkiye again with the airline flying to more countries than any other

Turkish Airlines are pleased to announce that as of June 20, 2022 the restrictions set by Türkiye due to COVID-19 has been lifted. The flights to Saudi Arabia have resumed to pre-pandemic conditions and Saudi citizens are able to travel to or transit through Türkiye again.


Turkish Airlines flies from Riyadh, Jeddah, Dammam and Medina by connecting travellers from KSA to 335 cities in 128 countries, including 51 cities in Türkiye. Passengers are able to fly to Türkiye without a PCR test or vaccination card and masks are not mandatory in the aircrafts.


With the resumption of Touristanbul, Turkish Airlines passengers with connecting flights in İstanbul Airport with 6-24 hours of between their flights will have the option to discover İstanbul and its cultural and historical wonders.


Turkish Airlines connects Saudi Arabia and Istanbul with flights from four major Saudi cities: Riyadh, Jeddah, Dammam and Medina.


For more information visit www.turkishairlines.com, call +90 212 444 0849 or visit one of our commercial offices in the KSA. 


Travel tips from Turkish Airlines:

  • We recommend our passengers to check the entry admission rules of the respective countries for a safe and proper flight through our interactive map:
    https://www.turkishairlines.com/en-ae/announcements/coronavirus-outbreak/travel-restrictions/ 

  • Please check visa requirements before planning your trip.
    As of the date of this press release, Saudi citizens can enjoy visa free or e-visa required countries with Turkish Airlines and easy and hassle-free connections via Istanbul.

  • Türkiye: E-visa up to 3 months stay can be applied through www.evisa.gov.tr
    51 destinations including Istanbul, Bodrum, Trabzon, Rize, Antalya, İzmir, Samsun, Cappadocia, Dalaman, Bursa (from Trabzon), Ordu, Balıkesir, Çanakkale. 

  • Azerbaijan: E-visa or visa on arrival up to 30 days stay.
    3 destinations including Genje, Nahkcivan and Baku.

  • Cuba: E-visa up to 30 days. Daily flights from Istanbul to Havana, Cuba.

  • Colombia: E-visa up to 90 days. Daily flights from Istanbul to Bogota, Colombia

  • Georgia: Visa not required.
    2 destinations including Batumi and Tblisi.

  • Ireland: Visa not required if passenger have first entered the United Kingdom with a printed Electronic Visa Waiver Document issued by the United Kingdom They are visa exempt for a maximum stay of 90 days in Ireland or until the end of the period of stay granted in the United Kingdom.
    Daily flights from Istanbul to Dublin, Ireland.

  • Kazakhstan: Visa not required.
    4 destinations including Nur Sultan, Almaty, Actau and Turkistan

  • Kyrgyzstan: Visa not required. Daily flights from Istanbul to Bishkek, Kyrgyzstan.

  • Mexico: Visa not required for people who if obtaining a valid visa or a permanent residency to Canada, Japan, the United Kingdom, the United States, or the Schengen area.
    2 destinations including Cancun and Mexico City

  • Morocco: Visa not required up to 90 days.
    2 destinations including Marrakesh and Casablanca.

  • Tajikistan: E-visa or visa on arrival, up to 45 days stay. Daily flights from Istanbul to Dushanbe, Tajikistan.

  • United Kingdom: E-visa up to 6 months stay.
    4 destinations including London, Birmingham, Manchester and Edinburg.

  • Uzbekistan: E-visa up to 30 days stay.
    5 destinations including Tashkent, Bukhara, Samarkand, Fergana and Urgenc.


 الخُطُــوط الجويّــة التركيّــة تتيـح مُجـدداً أوســع شبكـة رحــلات جويَّــة لمواطني المملكة العربية السعوديّـة


أصبح بإمكان المواطنين والمقيمين بالمملكـة السفر الآن إلى تركيـا أو المرور عبرها من جديـد؛ مع أكبر شركة طيران في العالم من حيث عدد الوجهات الدولية

يسُـرُّ الخطوط الجوية التركية أن تعلن أنه اعتبارًا من 20 يونيو 2022، سيتم رفع القيود التي فرضتها تركيـا على إثر تفشِّي جائحة "كوفيد 19"؛  حيث يتم استئناف الرحلات الجوية إلى المملكة العربية السعودية وفقاً لنفس الظروف والأوضاع السائدة ما قبل الجائحة، ليصبح المواطنين السعوديين قادرين على السفر أو المرور عبر تركيا من جديد.


تُسيّـر الخطوط الجوية التركية رحلات جوية من الرياض وجدة والدمام والمدينة المنورة، لربط المسافرين من داخل المملكة العربية السعودية مـع 335 مدينة في 128 دولة حول العالم، بما في ذلك 51 مدينة داخل تركيا، حيث يمكن للمسافرين السفر إلى تركيـا دون إجراء اختبار (PCR) أو تقديم بطاقة التطعيم أو إلزامهم بارتداء الأقنعة الواقية داخل الطائرات.


ومع استئناف البرنامج المجاني "جولة إسطنبول Touristanbul"؛ سيكون بإمكان ركاب الخطوط الجوية التركية - والذين لديهم ساعات انتظار تستغرق من 6 إلى 24 ساعة بين رحلاتهم المتصلة عبر مطارات اسطنبول - التمتع بخيارات استكشاف مدينة اسطنبول وعجائبها الثقافية والتاريخية المتنوعة.


تقوم الخطوط الجوية التركية بالربط ما بين السعودية واسطنبول من خلال رحلات جوية عبر أربع مدن سعودية كبرى هي: الرياض وجدة والدمام والمدينة المنورة.


ولمزيد من المعلومات، يُرجى التفضل بزيارة موقعنا الإلكتروني: www.turkishairlines.com أو الاتصال على رقم الهاتف: 0849 444 212 90+ أو زيارة أحد مكاتبنا التجارية في المملكة العربية السعودية.



نصائح وإرشادات حول السفر من الخطوط الجويـة التركيــة: 

  • نوصِى مسافرينا الكرام بالتحقق من قواعد الدخول في البلدان المعنية لضمان الحصول على رحلة آمنة وملائمة؛ وذلك من خلال خريطتنا التفاعليـة:

https://www.turkishairlines.com/en-ae/announcements/coronavirus-outbreak/travel-restrictions/ 

  •  يُرجى التحقق من متطلبات الحصول على التأشيرة قبل التخطيط لرحلتك.

يمكن للمواطنين السعوديين؛ اعتبارًا من تاريخ هذه النشرة الصحفية؛ الاستمتاع بالسفر مع الخطوط الجوية التركية إلى الدول المطلوبة بدون تأشيرة أو من خلال تأشيرة إلكترونية، مع توفير اتصال سلِس وخالي من المتاعب مع تلك الدول عبر اسطنبول.




  • تركيـــا:  يمكن التقدم بطلب للحصول على تأشيرة إلكترونية تصل مدتها إلى 3 أشهر، من خلال الموقع الإلكتروني: www.evisa.gov.tr؛ وذلك عبر 51 وجهة داخل الدولة؛ بما في ذلك اسطنبول، بودروم، طرابزون، ريزه، أنطاليا، إزمير، سامسون، كابادوكيا، دالامان، بورصة (من طرابزون)، أوردو، باليكيسير، جاناكالي.

  • أذربيجان:  يمكن الحصول على تأشيرة إلكترونية أو تأشيرة عند الوصول بمدة تصل إلى 30 يومًا.

وذلك عبر 3 وجهات تشمل جينجي، و ناخچيوان، و باكو.

  • كوبــا: يمكن الحصول على تأشيرة إلكترونية تصل مدتها إلى 30 يومًا، حيث يتم تسيير رحلات يومية من اسطنبول إلى مدينة هافانا، كوبا.

  • كولومبيا: يمكن الحصول على تأشيرة إلكترونية تصل مدتها إلى 90 يومًا، حيث يتم تسيير رحلات يومية من اسطنبول إلى مدينة بوغوتا، كولومبيا.

  • جورجيـا: التأشيرة غير مطلوبة.

يتم تسيير رحلات جوية إلى 2 من الوجهات في جورجيا: باتومي وتبليسي.

  • أيرلنـدا: التأشيرة غير مطلوبة في حالة دخول المسافر أولاً للمملكة المتحدة بنسخة مطبوعة من "وثيقة الإعفاء الإلكتروني من التأشيرة" صادرة عن المملكة المتحدة. وفي هذه الحالة يكون المسافر معفياً من التأشيرة في أيرلندا لمدة أقصاها 90 يومًا أو حتى نهاية فترة الإقامة الممنوحة له في المملكة المتحدة. 

يتم تسيير رحلات يومية من اسطنبول إلى دبلن، أيرلندا. 

  • كازاخستان: التأشيرة غير مطلوبة. 

يتم تسيير رحلات جوية إلى 4 وجهات تشمل: نور سلطان، ألماتي، أكتاو، وتركستان. 

  • قيرغيزستان: التأشيرة غير مطلوبة.

يتم تسيير رحلات يومية من اسطنبول إلى مدينة بيشكيك، قيرغيزستان. 

  • المكسيك: التأشيرة غير مطلوبة للأشخاص الحاصلين على تأشيرة سارية أو إقامة دائمة في كندا أو اليابان أو المملكة المتحدة أو الولايات المتحدة أو منطقة شنغن.

يتم تسيير رحلات جوية إلى 2 من الوجهات في المكسيك: كانكون و مكسيكو سيتي.

  • المغرب: التأشيرة غير مطلوبة لمدة تصل إلى 90 يوماً.

يتم تسيير رحلات جوية إلى 2 من الوجهات في المغرب: مراكش والدار البيضاء.

  • طاجيكستان:  يمكن الحصول على تأشيرة إلكترونية أو تأشيرة عند الوصول بمدة تصل إلى 45 يومًا، حيث يتم تسيير رحلات يومية من اسطنبول إلى مدينة دوشانبي، طاجيكستان.

  • المملكة المتحدة:  يمكن الحصول على تأشيرة إلكترونية تصل مدتها إلى 6 أشهر.

يتم تسيير رحلات جوية إلى 4 وجهات تشمل: لندن وبرمنغهام ومانشستر وإيدنبرغ.

  • أوزبكستان:  يمكن الحصول على تأشيرة إلكترونية تصل مدتها إلى 30 يومًا.

يتم تسيير رحلات جوية إلى 5 وجهات تشمل: طشقند، بخارى، سمرقند، فيرجانا، أورغنتش.




=