Monday, 25 July 2022

NEW GENERAL TIRE RESEARCH REVEALS WHAT 4X4 AND SUV OWNERS WANT FROM THEIR VEHICLE



  • Research highlighted that owning a 4x4 or SUV has opened up more recreational activities than motorists previously anticipated. 

  • Durability, fuel efficiency and grip more important for drivers when buying new tyres.


Dubai, July 25, 2022: General Tire, the off-road tyre specialist, has conducted research to discover the most popular reasons motorists are buying 4x4s and SUVs, with results showing that off-roading ability, increased traction and stability, and the vehicle’s towing capacity are among the key factors.


Over 2000 motorists from all over the world participated in the research, citing an elevated driving position, increased storage space and reliability in adverse weather as other key factors in the purchasing decision. Over half of the participants in the survey claimed that owning a 4x4 or SUV had opened up more recreational activities than previously anticipated including road trips, exploring more rural locations and camping holidays.


Drivers were also quizzed about their preferences when shopping for tyres for their 4x4 or SUVs. This revealed durability, fuel efficiency, wet grip and mileage as the most important characteristics.  For 67 per cent, they stated it is important to have a robust and durable set of tyres, while 31 per cent would only buy their tyres from a trusted brand.


The research went on to reveal that along with off-roading in their personal 4x4 or SUV. respondents highlighted that a first aid kit, spare tyre and a work light are the most common items packed ahead of their journey.


Karel Kucera, Managing Director, Continental Middle East, commented: “This research sheds light on the varying reasons that customers choose a 4x4 or SUV. Especially in the Middle East, many motorists go off-road driving with their vehicle - or are looking to do more of it - this means that it is important drivers are familiar with many of the golden rules of off-road driving, before hitting the beaten track.  That is why we have developed a dedicated section on our website that leaves no stone unturned for motorists to ensure they drive safely, while making the most of the adventure.”


For more information about off-roading and picking the best tyres, customers should visit https://generaltire.com/

دراسة جديدة من ’جنرال للإطارات‘ تكشف عما يريده المالكون من مركبات الدفع الرباعي والمركبات الرياضية متعدّدة الاستعمالات


  • الدراسة أشارت إلى أن امتلاك مركبة دفع رباعي أو مركبة SUV قد فتح المجال أمام المزيد من الأنشطة الترفيهية عما توقّعه السائقون سابقاً

  • المتانة وكفاءة استهلاك الوقود والتماسك هي عوامل ذات أهمية أعلى للسائقين عند شراء إطارات جديدة


دبي،25 يوليو 2022 – قامت ’جنرال للإطارات‘ (General Tire)، العلامة التجارية المتخصِّصة بإطارات الدروب الوعرة والتابعة لـشركة ’كونتيننتال‘ (Continental) الألمانية الرائدة لتصنيع الإطارات، بدراسة هامّة بهدف التعرُّف على أبرز الأسباب وراء شراء السائقين لمركبات دفع رباعي (4x4) ومركبات رياضية متعدِّدة الاستعمالات (SUV). ولقد أظهرت النتائج عدّة عوامل أساسية بهذا المجال من بينها القدرات القوية على الدروب الوعرة، ومستويات الجر والثبات الزائدة، وإمكانيات القطر العالية للمركبة.


ولقد شارك في هذه الدراسة البحثية أكثر من 2,000 سائق من حول العالم، وبيَّنت أنه من بين العوامل الرئيسية الأخرى التي تلعب دوراً في قرار الشراء هناك موقع القيادة المرتفع، والمساحة التخزينية الزائدة، والاعتمادية العالية في الظروف المناخية القاسية. وأشار نصف الذين شاركوا في الدراسة إلى أن امتلاك مركبة 4x4 أو SUV قد فتح المجال أمام القيام بمزيد من الأنشطة الترفيهية عما كانوا يتوقّعونه سابقاً، بما في ذلك الرحلات على الطرقات، واستكشاف المواقع النائية، والاستمتاع بالتخييم أثناء العطلات.


كما تم سؤال السائقين حول خياراتهم المفضَّلة عند شراء الإطارات لمركباتهم من نوع 4x4 أو SUV. وتبيَّن أن عوامل المتانة وكفاءة استهلاك الوقود والتماسُك على الأسطح الرطبة هي أكثر الخصائص أهمية بالنسبة لهم. وأشارت نسبة 67 بالمئة من المشاركين إلى أهمية الحصول على مجموعة قوية ومتينة من الإطارات، بينما أعلنت نسبة 31 بالمئة أنها لا تقوم بشراء الإطارات إلا من علامة تجارية موثوقة.


وكشفت الدراسة أيضاً أنه إلى جانب القيادة على الدروب الوعرة في مركبات الدفع الرباعي ومركبات الـSUV، فإن من أكثر الأشياء التي يقوم العملاء بتوضيبها قبل القيام برحلاتهم هي مجموعة الإسعافات الأوّلية والإطار الإضافي ومصباح العمل.


تعليقاً على هذا، قال كاريل كوتشيرا، المدير التنفيذي لدى ’كونتيننتال الشرق الأوسط‘: "تُسلِّط هذه الدراسة الضوء على الأسباب المختلفة التي تدفع العملاء لاختيار مركبة 4x4 أو SUV. وفي منطقة الشرق الأوسط بالتحديد، يستمتع الكثير من العملاء بالقيادة على الدروب الوعرة في مركباتهم – أو يتطلّعون للقيام بالمزيد عبرها – وهذا يعني أنه من المهم أن يكون السائقون على دراية بمجموعة القوانين الأساسية والهامّة جداً للقيادة على الدروب الوعرة، وذلك قبل الانطلاق بمغامراتهم المختلفة. ولهذا السبب، عملنا على تطوير قسم خاص من موقعنا الإلكتروني نتطرّق عبره إلى الكثير من النواحي كي نضمن القيادة الآمنة للسائقين، وفي الوقت ذاته تمكينهم من الاستمتاع للحد الأقصى بمغامراتهم."


لمزيد من المعلومات حول القيادة الوعرة واختيار أفضل الإطارات، يمكن للعملاء زيارة الموقع https://generaltire.com/.


=