22 June, 2022

MARAKEZ to Host CIB Professional Squash Association World Tour Finals at Mall of Arabia for the 4th Consecutive Year



Cairo, Egypt: June 21, 2022 – MARAKEZ, one of Egypt’s leading mixed-use developers, will host the prestigious CIB Professional Squash Association (PSA) World Tour Finals organized by Wadi Degla Clubs for the 4th consecutive year at Mall of Arabia, West Cairo’s preferred shopping destination. The finals will take place from June 21-26 at The Park, Mall of Arabia.


“Hosting the CIB PSA World Tour Finals aligns with MARAKEZ’s commitment to be the heart and soul of the communities we serve. We are excited and proud to have the world’s best players competing in such a prestigious tournament at our Mall of Arabia.” Said Eng. Basil Ramzy, CEO of MARAKEZ. “MARAKEZ is a strong supporter of Egyptian athletes and believer in sports as an essential element in our communities.”

The Finals feature the world’s top eight male and female squash players, many of whom are Egyptian, over a six-day tournament. Currently, of the top 15 male players in the world, 8 are Egyptian and among the top 15 women, 7 are Egyptian, including the top 3. The tournament features five of Wadi Degla's renowned world ranking squash players, including world number one Nouran Gohar and Ali Farag, as well as Rowan Al-Aaraby, Hania El-Hammamy, and Mazen Hesham.


This PSA season has proven to be record breaking, with several players setting new tournament records for the first time and others setting new personal best records. Squash fans can attend the matches at Mall of Arabia from June 21-24. To purchase tickets for the semi-final and final tournament taking place on June 25-26 visit TicketsMarche.

“With over 1,400 registered players and more than 600 events taking place around the globe every year, PSA showcases the game of squash at its highest level in some of the world’s most unique and stunning locations, in Egypt at Mall of Arabia,” said Alex Gough, CEO of PSA.


Karim Darwish, Wadi Degla Squash Director and Vice President of the Word Squash Federation said “The support MARAKEZ is providing to launch the CIB PSA World Tour for the fourth year in a row contributes to the development of Egyptian sports in general, and the squash as a sport in particular. By providing a premium location and facilities at highest level to present a tournament at such an upstanding level, Egypt demonstrates its leadership in the sport of squash and its ability to host world-class international tournaments. The participation of some of the world's top squash athletes further strengthens the competition's position as one of the region's premier international tournaments.”


Mall of Arabia is a destination for world-class events in Egypt, most recently hosting the 1st Egypt Fashion Awards 2022 in line with MARAKEZ’s long-time support of the Egyptian fashion industry.


MARAKEZ been a strong advocate and champion of health, fitness and sports. In addition to hosting the CIB PSA World Tour Finals, MARAKEZ has sponsored several Egyptian athletes, including several Olympians, and the first Africa Table Tennis Champion Hana Goda. From the first 800m jogging track inside Mall of Arabia, to fitness clubs, sports facilities and gyms across their developments, MARAKEZ supports and promotes a healthy and active lifestyle for everyone.


مراكز تستضيف نهائيات بطولة CIB العالمية للاتحاد الدولي لمح

ترفي الاسكواش للعام الرابع على التوالي في مول العرب


القاهرة في 21 يونيو 2022-أعلنت مراكز، التي تُعد واحدة من أكبر مطوري المشروعات متعددة الاستخدامات في مصر، عن استضافتها لنهائيات بطولة CIB العالمية للاتحاد الدولي لمحترفي الاسكواش التي تنظمها أندية وادي دجلة، للعام الرابع على التوالي في مول العرب، وجهة التسوق المفضلة بمنطقة غرب القاهرة. تقام نهائيات البطولة في الفترة من 21 حتى 26 يونيو في البارك بمول العرب.

وتعليقًا على استضافة مراكز لهذه البطولة العالمية للعام الرابع على التوالي، يقول المهندس/ باسل رمزي -العضو المنتدب لشركة مراكز: "إنّ استضافتنا لنهائيات بطولة العالم للاسكواش يتوافق مع مكانة شركة مراكز لكونها قلب المجتمع التي تتواجد فيه. إننا سعداء بتواجد أفضل وأهم المواهب وتنافسهم في مكان ودود وآمن وصديق للبيئة وسط مشجعيهم ومحبيهم في مول العرب. إنّ مراكز من أكبر المشجعين والداعمين للمواهب المصرية الناشئة انطلاقًا من سعينا الدائم لتمكين الشباب"

وعلى مدار ستة أيام، يشارك المصنفون والمصنفات الثمانية الأوائل عالميًا في نهائيات بطولة CIB العالمية للاتحاد الدولي لمحترفي الاسكواش، ومن بينهم لاعبون ولاعبات مصريون من أهم المصنفين عالميًا. فمن بين أهم 15 لاعب يتصدرون التصنيف العالمي لهذه اللعبة، يوجد 8 لاعبين من مصر، ومن بين أهم 15 لاعبة تتصدرن هذا التصنيف، هناك 7 لاعبات مصريات من بينهن المصنفات الثلاثة الأوليات على مستوى العالم. يشارك في البطولة 5 لاعبين ولاعبات من نادي وادي دجلة من بين أهم المصنفين والمصنفات عالميًا، وهم نوران جوهر وعلي فراج، المصنفة والمصنف الأولى عالميًا، وهانيا الحمامي وروان العرابي ومازن هاشم.


تجدر الإشارة أن الموسم الحالي لبطولة الاتحاد الدولي لمحترفي الاسكواش شهد تحطيم العديد من الأرقام القياسية، حيث تمكن 7 لاعبين من تسجيل أرقام قياسية جديدة في هذه البطولة للمرة الأولى، بالإضافة لتسجيل لاعبين آخرين لأرقام قياسية جديدة لهم على المستوى الشخصي. يمكن للجمهور ومحبي الاسكواش حضور المباريات في مول العرب في الفترة من 21 حتى 24 يونيو، بالإضافة لحجز تذاكر منافسات نصف النهائي والنهائي يومي 25 و26 يونيو، من خلال TicketsMarche


يقول السيد/أليكس جوف-الرئيس التنفيذي للاتحاد الدولي لمحترفي الاسكواش: "يضم الاتحاد الدولي لمحترفي الاسكواش أكثر من 1400 لاعب ولاعبة، كما ينظم الاتحاد سنويًا أكثر من 600 بطولة وحدث رياضي للعبة الاسكواش حول العالم، وهو ما يعني أن الاتحاد يحتفي بهذه اللعبة طبقًا لأعلى مستويات التمثيل والبطولات، خاصة هذا العام، في مول العرب بمصر، أحد أهم وأروع المواقع العالمية التي تقام بها هذه البطولة"


من جانبه، أكد اللاعب الدولي السابق كريم درويش - رئيس قطاع الاسكواش بأندية وادي دجلة ونائب رئيس الاتحاد الدولي أن دعم مراكز في تنظيم وإطلاق نهائيات بطولة الاتحاد الدولي لمحترفي الاسكواش للعام الرابع على التوالي، يساهم في تطوير الرياضة المصرية بشكل عام، والاسكواش كرياضة بشكل خاص. فمن خلال توفير مكان رائع لإقامة هذه النهائيات، وتقديم كافة التسهيلات طبقًا لأرقى المستويات العالمية لتنظيم البطولة طبقًا للمعايير الدولية، فإنّ مصر تؤكد ريادتها في لعبة الاسكواش وقدرتها على تنظيم واستضافة البطولات الدولية الرفيعة. من ناحية أخرى، تعمل مشاركة أهم المصنفين والمصنفات عالميًا في هذه البطولة على تقوية المنافسات في واحدة من أهم بطولات الاسكواش العالمية والإقليمية في المنطقة.

يُعد مول العرب وجهة تسوق وترفيه مصرية لاستضافة أهم الفعاليات والأحداث العالمية، حيث استضاف المول مؤخرًا الدورة الأولى من جوائز الموضة المصرية انطلاقًا من دعم مراكز المستمر لقطاع الموضة في مصر.

من ناحية أخرى، تُعد مراكز من أقوى الداعمين للصحة واللياقة البدنية والرياضة في مصر والمنطقة. فإلى جانب استضافتها لنهائيات بطولة الاتحاد الدولي لمحترفي الاسكواش، قامت مراكز من قبل برعاية العديد من الرياضيين المصريين بما في ذلك عدد من اللاعبين الأولمبيين، واللاعبة هناء جودة، بطلة أفريقيا الأولى. إنّ مراكز تدعم الرياضة وتروج لأسلوب الحياة الصحي والمليء بالحركة والنشاط للجميع، من خلال إقامة العديد من المنشآت الرياضية المتميزة، بما في ذلك مضمار العدوْ الأول من نوعه في مول العرب بطول 800 متر، وأندية اللياقة البدنية والمنشآت الرياضية المتنوعة وأندية الجيم المنتشرة في مشروعاتها.

=