Wednesday, 22 June 2022

Intelligent Sustainable Enterprises top the agenda at gathering of prominent European, Middle Eastern and African Business Leaders

 

  • Inaugural SAP Signavio Business Process Transformation Forum, held in Monaco, highlighted
    the importance of business process management amid current and future global challenges

 

A group of people standing on a stageDescription automatically generated with medium confidence

Photo caption (from left): Emmanuel Raptopoulos, President of SAP’s Southern Europe, Middle East and Africa (EMEA South) region, Hoda Mansour, EMEA South Head for SAP Signavio, Dr. Gero Decker, SAP Signavio Co-General Manager.

 

Dubai, UAE, June 22, 2022 – Methods and resources to harness disruption and innovate business processes in a sustainable way were major talking points as thought leaders and business visionaries from 15 countries across Europe, the Middle East and Africa gathered in Monaco for the SAP Signavio Business Process Transformation Forum held this month.

 

The inaugural forum organized by SAP Signavio included presentations on data-driven sustainability approaches to balance profit and planet; technological solutions to drive sustainability and growth; and business process excellence as a driver for success in an ever-changing world.

 

Emmanuel Raptopoulos, President of SAP’s Southern Europe, Middle East and Africa (EMEA South) region, said, “We were delighted to welcome representatives from a vast range of industries and from such a diverse range of countries to the forum. EMEA South is a significant market for SAP and is at the forefront of innovation for business and cloud transformation.”

 

Explaining the purpose of the forum, Raptopoulos said, “This was an opportunity for our guests to network with some of the leading minds in business today. We discussed the accelerated pace of transformation, which touches virtually every sector, and how process insights can lead to higher automation, less error-prone and tighter processes, while removing “process waste”. This was a message of great resonance with our customers because they experienced a practical, hands-on approach. As customers of all sizes and industries seek to create a path from resilience to agility, this forum felt like a great platform to discuss agility in the context of the current business environment, while unfolding SAP’s and specifically SAP’s Signavio capabilities to address those challenges.

 

Signavio was acquired by SAP in 2021 to complement its holistic process transformation solutions, creating an end-to-end business process transformation suite that helps companies to quickly understand, improve, transform and manage their business processes at scale.

 

SAP Signavio Co-General Manager, Dr. Gero Decker, one of Signavio’s founders in 2009, said, “During the forum, we discussed importance of finding a sustainable solution to manage the rapid pace and complexity of change required to stay successful. We believe the solution is in a business transformation where workflows, processes and decisions are driven by technology and data. This is the power of SAP Signavio; it enables companies to discover, understand, benchmark, improve, and transform all business processes, rapidly and at scale, so that they can orient themselves amid change. In short, rapid and comprehensive insights and adaptable business processes enable rapid responses and sustainable success in the market.”

 

The SAP representatives explained that SAP Signavio is an all-in-one, powerful, integrated and cloud-based platform that helps businesses to quickly realign their organizations and bring changes to life at an accelerated rate. The SAP Signavio Business Process Transformation Suite includes solutions for process insights, intelligence, management and governance, as well as a process collaboration hub to enable input from across the entire organization. Importantly, it also includes a journey modeler to operationalize customer, employee, and supplier experiences and improve them in the context of processes.

 

Summing up her experience as a panel moderator, speaker and co-organizer of the forum, Hoda Mansour, EMEA South Head for SAP Signavio, said, “The discussions and talking points we have heard over the past two days demonstrate that we are all facing the same challenges, regardless of country or industry. If we look at the unprecedented combination of events over the past two-and-a-half years, it is clear that the companies that managed to be resilient, remain competitive or thrive were those that could act in an agile manner and whose business processes were flexible, scalable and sustainable. SAP Signavio solutions enable companies to achieve sustainable excellence by continuously analysing, streamlining and improving all business processes to ensure agility, enhance relations with all stakeholders including employees and customers, and remain compliant with industry regulations and standards.” 

 

Visit the SAP News Center. Follow SAP on Twitter: @SAPMENA and @SAPNews.


أول منتدى لـ "إس إيه بي سيغنافيو" يناقش قضية التحوّل الرقمي الذكي في عمليات الأعمال

 

·        المنتدى أكد أهمية الإدارة السليمة للأعمال وسط التحدّيات العالمية الحالية والمستقبلية

·        المشاريع المستدامة الذكية تتصدر أجندة مؤتمر لقادة أعمال بارزين في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا

 

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 22 يونيو 2022 – كانت الأساليب والموارد الموجّهة لتسخير التحوّلات الثورية والابتكارية في العمليات التجارية بطريقة مستدامة من بين مواضيع النقاش الساخنة التي طرحها قادة فكر وأصحاب رؤىً تجارية من 15 دولة في أنحاء أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا في منتدى "إس إيه بي سيغنافيو" للتحوّل الرقمي الذكي في عمليات الأعمال، الذي عقد في وقت سابق من هذا الشهر في موناكو.

 

وتضمّن المنتدى الافتتاحي الذي نظمته " إس إيه بي سيغنافيو" عروضًا توضيحية حول مواضيع اشتملت على "نهج الاستدامة القائمة على البيانات لتحقيق التوازن بين الربح وسلامة كوكب الأرض"، و"الحلول التقنية الدافعة للتنمية المستدامة"، و"التميز في عمليات الأعمال باعتباره محركًا للنجاح في عالم دائم التغيّر".

 

وبهذه المناسبة، رحّب إيمانويل رابتوبولوس الرئيس لمنطقة جنوب أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا لدى "إس إيه بي"، بالمشاركين في المنتدى من مختلف البلدان وقطاعات الأعمال، مؤكّدًا أن منطقة جنوب أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا "سوق مهمة لشركة "إس إيه بي"، نظرًا لمكانتها المرموقة في الابتكار في مجال التحوّل السحابي والتحوّل الذكي في الأعمال".

 

وفي شرحه للغرض من منتدى "إس إيه بي سيغنافيو" الافتتاحي، قال رابتوبولوس: "مثل الحدث فرصة لضيوفنا للتواصل مع بعض العقول اللامعة في مجال الأعمال اليوم، فناقشنا الوتيرة المتسارعة للتحوّل، والتي تمس كل القطاعات تقريبًا، وكيف يمكن أن تؤدي الرؤى المتعمقة في العمليات إلى الارتقاء بالأتمتة، وإلى عمليات أقلّ عرضة للخطأ وأكثر إحكامًا، مع التخلص مما يُعرف بنفايات العمليات. وقد أحدثت هذه الرسالة صدى واسعًا في أوساط عملائنا لأنهم جرّبوا النهج بطريقة عملية. ونظرًا لأن العملاء من جميع الأحجام والقطاعات يسعون إلى إنشاء مسار ينتقل بهم من القدرة على الصمود إلى التمتع بالمرونة والقدرة على التكيّف، فقد لمسوا في هذا المنتدى منصة رائعة لمناقشة المرونة في سياق بيئة الأعمال الراهنة، مع الكشف أمامهم عن إمكانات "إس إيه بي"، وتحديدًا إمكانيات "سيغنافيو"، التي تمكّنهم من مواجهة هذه التحديات".

 

وكانت "إس إيه بي" استحوذت على "سيغنافيو" في العام 2021 لاستكمال حلولها الشاملة لإحداث التحوّل في العمليات، وإنشاء باقة الحلول الخاصة بها في عمليات الأعمال الشاملة، والتي تساعد المؤسسات على فهم عمليات الأعمال وتحسينها وإحداث التحوّل فيها وإدارتها بسرعة على نطاق واسع.

 

من ناحيته، تناول د. غيرو ديكر المدير العام المشارك لـ "إس إيه بي سيغنافيو"، أحد مؤسسي "سيغنافيو" في العام 2009، خلال المنتدى، أهمية إيجاد حلّ مستدام لإدارة الوتيرة السريعة والتعقيد المتزايد المتعلّق بالتغيير المطلوب للبقاء في دائرة النجاح. وقال: "نرى أن الحل يكمن في إحداث التحوّل في الأعمال حيث تكون مهام العمل والعمليات والقرارات قائمة على التقنية والبيانات، وهنا تكمن قوّة "إس إيه بي سيغنافيو" التي تمكن المؤسسات من البحث في جميع العمليات التجارية وفهمها وقياسها وتحسينها وإحداث التحوّل فيها بسرعة وعلى نطاق واسع، حتى تتمكّن من توجيه أنفسها وسط التغيير. باختصار، تتيح الرؤى السريعة والشاملة وعمليات الأعمال القابلة للتكيّف، استجابات سريعة ونجاحًا مستدامًا في السوق".

 

وأوضح ممثلو "إس إيه بي" أن "إس إيه بي سيغنافيو" عبارة عن منصة قوية شاملة ومتكاملة، قائمة على السحابة تساعد المؤسسات على إعادة تنظيم عملياتها وإحداث التغييرات المنشودة بسرعة. وتتضمن باقة التحوّل في عمليات الأعمال من "إس إيه بي سيغنافيو"، حلولاً للرؤى والمعلومات والإدارة والحوكمة التي تنطوي عليها العمليات، بالإضافة إلى مركز تنسيق للعمليات يمكّن المدخلات من جميع أنحاء المؤسسة، ويتضمن أيضًا "مصمّم نماذج رحلة التغيير" لتفعيل تجارب العملاء والموظفين والمورّدين وتحسينها في سياق العمليات.

 

بدورها، قالت هدى منصور رئيس "إس إيه بي سيغنافيو" لمنطقة جنوب أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا، إن النقاشات ونقاط الحوار التي دارت خلال اليومين الماضيين في المؤتمر سلطت الضوء على أن المؤسسات جميعًا تواجه التحديات نفسها بغض النظر عن القطاع أو الدولة التي تعمل بها. وأشارت إلى أن الأحداث غير المسبوقة التي عصفت بالعالم على مدار العامين ونصف العام الماضية، تُظهر أن المؤسسات التي تمكنت من اكتساب القدرة على الصمود أو الحفاظ على المنافسة أو تحقيق الازدهار هي تلك التي أمكنها أن تتصرف برشاقة وأن تجعل عملياتها التجارية مرنة وقابلة للتطوير والاستدامة.

 

وأضافت: "تُمكِّن حلول "إس إيه بي سيغنافيو" المؤسسات من تحقيق التميّز المستدام من خلال التحليل المستمر وتبسيط جميع العمليات التجارية وتحسينها لضمان المرونة، وتعزيز العلاقات مع جميع أصحاب المصلحة بمن فيهم الموظفون والعملاء، مع الالتزام باللوائح والمعايير التخصصية".

 

هذا، ويمكن زيارة مركز إس إيه بي للأخبار أو متابعة الشركة على تويتر عبر حسابيها: @SAPMENA و@sapnews، لمزيد من المعلومات.

=