Thursday, 2 June 2022

Amazon Payment Services Delves into Fintech Innovation and the Future of Payments at Seamless Middle East 2022



 

 

Dubai, United Arab Emirates, June 2nd, 2022 – This week, Amazon Payment Services, a regional leader in digital payments operating across the Middle East and North Africa (MENA), participated in Seamless Middle East 2022. Amazon Payment Services leaders addressed an audience of fintech and online retail innovators, startups, and business leaders to discuss innovation and shed light on how customers will dictate the future of payments. Amazon Payment Services’ participation at Seamless falls in line with its commitment to engage with and foster the fintech, online retail, and wider business communities across MENA.

Amazon Payment Services supports merchants beyond payments through its extended services portfolio, advanced technologies and value-added services, as well as a strong and growing network of partners throughout the region. A key Amazon Payment Services solution featured at Seamless Middle East 2022 was Installments, a highly targeted and tailored offering proven to increase sales by 10-15% across average basket sizes. Also showcased at the event was PrivateLink, a multi-pronged solution designed to increase security, improve the payment experience and success rate, as well as reduce data egress costs for merchants.

During his presentation titled “The Customer Will Dictate the Future of Payments”, Peter George, Managing Director of Amazon Payment Services, highlighted an alternative lens through which the industry can view the future of payments, placing the shopper, rather than the retailer or technology provider, at the center of innovation.

Peter said: “With a customer-obsessed philosophy sitting at the core of Amazon Payment Services, our endeavor has been to relentlessly craft a more convenient, seamless, and secure payment experience which addresses the needs of the customer. By innovating on behalf of our merchants, and facilitating local and global payment methods, we enable them to focus and grow their core business, while expanding to new countries with more ease. We are excited to be at the forefront of a wave of innovation in the region’s payment sector, led by customers, governments, and fintech startups. Leveraging our Amazon Fintech Lab located in DIFC, we aim to drive the discussion further while continuing to foster innovation around digital payments.”

Commenting on the thriving fintech sector in the UAE, he added: “Over the next five years, we expect to see payment methods including digital wallets, Buy Now Pay Later solutions, Installments, digital currencies, and open banking continue to gain adoption not only in the UAE, but across the region.”

Omar Halabieh, Head of Technology of Amazon Payment Services, also participated in a keynote panel at Seamless Middle East 2022 which discussed “Empowering Global Commerce with a Smart Ecosystem and Sustainable Infrastructure.” As part of the panel, Omar highlighted how companies can build their global digital commerce strategy, while providing a superior localized customer experience through the use of technology.

During the session, Omar said: “When customers engage with a global brand, they expect a consistent yet localized experience across countries, regardless of where they are based. At Amazon Payment Services, we offer a suite of payments services that enable businesses to scale to new geographies, both quickly and effectively, while providing their customers with access to localized, simple, affordable, and trusted payment experiences.”

Testament to the company’s efforts in the digital payments space, Amazon Payment Services was also awarded with the ‘Best Customer Experience and Engagement’ title, during the Seamless Middle East 2022 award ceremony.

Driven by its mission to empower and safeguard online businesses, Amazon Payment Services facilitates millions of secure transactions across the region as it continues to foster innovation for the digital payments industry in MENA.


أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني تناقش ابتكارات التكنولوجيا المالية وتسلط الضوء على مستقبل المدفوعات في معرض سيملس الشرق الأوسط 2022


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 2 يونيو 2022شاركت هذا الأسبوع أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني، وهي خدمة لمعالجة الدفع في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا في معرض سيملس الشرق الأوسط 2022. وتوجّهت أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني إلى جمهور المبتكرين في مجال التكنولوجيا المالية وتجارة التجزئة عبر الإنترنت والشركات الناشئة وقادة الأعمال في المعرض لمناقشة الابتكار وإلقاء الضوء على الكيفية التي سيحدد بها العملاء مستقبل المدفوعات. وتتماشى مشاركة أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني في معرض سيملس مع التزامها بالتفاعل ودعم مجالات التكنولوجيا المالية وتجارة التجزئة عبر الإنترنت ومجتمعات الأعمال على نطاق أوسع في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

وتقدّم أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني دعمها للتجار خارج نطاق المدفوعات من خلال مجموعة واسعة من الخدمات وابتكارات التكنولوجيا المتقدمة والخدمات ذات القيمة المضافة، فضلاً على شبكة قوية ومتنامية من الشركاء في جميع أنحاء المنطقة. وكان حلول التقسيط من بين أبرز ما عرضته أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني في معرض سيملس الشرق الأوسط 2022، وهو عبارة عن خدمة مستهدفه ومخصّصة بالكامل أثبتت مساهمتها في زيادة المبيعات بنسبة 10 – 15% لمتوسط أحجام سلة الشراء، وعرضت أمازون حلولاً شاملة مثل خدمة PrivateLink، وهو منتج يقدّم حلاً مصمّمٌ خصيصاً من أجل تعزيز الأمان وتحسين تجربة الدفع وزيادة معدّلات النجاح دون الكشف عن بيانات التجار.

وفي عرض بعنوان "العميل يرسم مستقبل المدفوعات"، سلّط بيتر جورج، المدير الإداري في أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني، الضوء على رؤية بديلة يمكن من خلالها تصوّر مستقبل الدفع، حيث يكون المتسوق محور الابتكار بدلاً من بائع التجزئة أو مزود التكنولوجيا.

وعلى هامش فعاليات المعرض، صرح بيتر جورج، قائلاً: "تكمن الفلسفة المتمحورة حول العميل في جوهر أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني، ولذلك نوجه جهودنا باستمرار إلى ابتكار تجربة دفع أكثر سهولة وسلاسة وأماناً لتلبّي احتياجات العميل. ومن خلال الابتكار بالنيابة عن التجار الذين يتعاملون معنا وعبر تسهيل وسائل الدفع المحلية والعالمية على حد سواء، نترك لهم التركيز على أعمالهم الأساسية وتنميتها، وعلى توسيع نطاق نشاطاتهم للوصول لبلدان جديدة بسهولة. ونحن متحمسون لنكون في طليعة موجة الإبداع التي يشهدها قطاع الدفع في المنطقة والتي يقودها العملاء والحكومات وشركات التكنولوجيا المالية الناشئة. كما نسعى من خلال "أمازون فنتيك لاب" من مقره في مركز دبي المالي العالمي توجيه دفة النقاش مع المواصلة في دعم الابتكار في مجال المدفوعات الرقمية."

 وحول الازدهار في شركات التكنولوجيا المالية في الإمارات العربية المتحدة، أضاف جورج: "على مدى السنوات الخمس المقبلة، نتوقع أن نرى تسارعاً في اعتماد أساليب الدفع بما في ذلك المحافظ الرقمية، والشراء الفوري وحلول الدفع اللاحق والتقسيط، والعملات الرقمية، والمصرفية المفتوحة، والتي ستواصل نموّها في دولة الإمارات كما في سائر المنطقة أيضاً."

كما شارك عمر حلبية، رئيس قسم التكنولوجيا في أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني بإلقاء كلمة رئيسية في معرض سيمليس الشرق الأوسط 2022، تطرّق فيها إلى موضوع "تمكين التجارة العالمية من خلال أنظمة ذكية وبنية تحتية مستدامة". وبصقته عضواً في اللجنة، سلط عمر حلبية الضوء على الطريقة التي يمكن من خلالها للشركات أن تبني استراتيجية تجارة رقمية عالمية مع تقديم تجربة متفوّقة ومحلية للعملاء باستخدام التكنولوجيا.

وخلال الجلسة، علق حلبية قائلاً: "عند تعامل العملاء مع أي علامة تجارية عالمية، فهم يتوقعون تجربة متسقة عبر البلدان مع مزايا محلية وخاصة بكلّ بلد بغض النظر عن مكان تواجدهم. وفي أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني نقدم مجموعة من خدمات الدفع التي تمكن الشركات من التوسع إلى مناطق جغرافية جديدة بسرعة وفعالية على حد سواء، مع تزويد عملائها بإمكانية الوصول إلى تجارب دفع محلية وبسيطة ومعقولة التكلفة وموثوقة ".


وشهادة على جهود الشركة في مجال المدفوعات الرقمية، حازت أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني على جائزة "أفضل تجربة للعملاء" خلال حفل توزيع جوائز سيملس الشرق الأوسط 2022. 

وانطلاقاً من مهمتها المتمثلة في تمكين وحماية الأعمال التجارية عبر الإنترنت، تسهل أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني ملايين المعاملات الآمنة في جميع أنحاء المنطقة حيث تواصل تعزيز ودعم الابتكار في صناعة المدفوعات الرقمية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

=