Wednesday, 13 April 2022

Shamal Communications expands into more than 80 markets worldwide through the Enterie PR network



  • Shamal Communications to provide an opportunity for international brands to expand in the dynamic Gulf region 

  • Enterie is now present in over 80 markets, including the US, Europe, Middle East and Africa


Dubai, United Arab Emirates, 13 April 2022. Shamal Communications, an independent, full-service public relations consultancy based in Dubai, has joined Enterie, a leading international PR network dedicated to tech-focused, innovative brands and companies worldwide.


The network, which was established in 2017, covers more than 80 markets and has a network of specialised technology PR agencies covering Europe, the US, Asia, the Middle East and Africa. With the appointment of Shamal, the network now has representation in key global markets, which will be mutually beneficial for both parties. 


Michal Rakowski, the Chief Network Officer at Enterie, said: “We believe in a very localised and tailored approach to brand communication. With a strong English and Arabic media presence and excellent knowledge and connections in the region, Shamal Communications provides the necessary expertise for our members who have clients looking to enter the dynamic GCC region.


“Digital transformation in the Middle East has progressed rapidly and has seen the adoption of new technology accelerated because of the pandemic. With the support of Shamal, we believe our global network of clients at the cutting edge of innovation will be ideally placed to support the growth of this sector in the region.


“We have been looking for a partner in the GCC to support our clients for some time; we have now found the perfect fit with Shamal.”


Established in 2004 by co-founders and managing partners Nathalie Visele and Steven Jones, Shamal is a bespoke boutique agency based in Dubai, United Arab Emirates. The agency has an extensive client portfolio across hospitality and tourism, real estate, healthcare, facilities management, retail, energy, and sustainability sectors.  


Nathalie Visele, Director at Shamal Communications, said: “We look forward to working with colleagues from around the network. Enterie’s global reach provides our clients with an excellent opportunity to improve awareness in key overseas markets. In addition, having access to some of the leading technology agencies from around the world will allow us to keep abreast of the latest market trends and the impact this is having on the sector.”


According to Strategy&, part of the PwC network, GCC countries have recorded strong digital sector growth over the last decade and now have the opportunity to move from being digital adopters to becoming disrupters, hosting powerful local companies, institutions, and talent. Furthermore, the consulting company also revealed the move from adopter to disruptor could add US$138 billion to regional GDP.


“There is a fantastic opportunity in the GCC tech sphere, and Shamal’s understanding of the market will be vital to our client’s success. In addition, their knowledge of a range of other sectors will be a valuable addition to our network, particularly with marquee launches and events taking place in the coming months and years,” concluded Rakowski.



شمال كوميونيكيشينز تتوسع في أكثر من 80 سوقًا حول العالم من خلال انضمامها لشبكة إنتيري العالمية

● توفر شركة شمال كوميونيكشينز الفرصة للعلامات التجارية العالمية للتوسع في منطقة الخليج

● تتواجد شبكة Enterie الآن في أكثر من 80 سوقًا، بما في ذلك الولايات المتحدة وأوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا




دبي، الإمارات العربية المتحدة، 13 أبريل 2022: انضمت شركة شمال كوميونيكيشينز، وهي شركة استشارية للعلاقات العامة تقدم خدمات كاملة ومستقلة مقرها في دبي، إلى شبكة Enterie، وهي شبكة علاقات عامة دولية رائدة مخصصة للعلامات التجارية والشركات المبتكرة التي تركز على التكنولوجيا في جميع أنحاء العالم.




تغطي الشبكة، التي تأسست في عام 2017، أكثر من 80 سوقًا ولديها شبكة من وكالات العلاقات العامة المتخصصة في مجال التكنولوجيا التي تغطي أوروبا والولايات المتحدة وآسيا والشرق الأوسط وأفريقيا، وقد أصبح للشبكة الآن بعد انضمام شركة شمال كوميونيكيشينز إليها تمثيلاً في الأسواق العالمية الرئيسية والتي ستكون مفيدة للطرفين.




وبهذه المناسبة، قال ميشيل راكوفسكي، كبير مسؤولي الشبكات في Enterie: "نحن نؤمن بنهج محلي ومصمم خصيصًا للاتصال بالعلامة التجارية من خلال حضور إعلامي قوي باللغتين الإنجليزية والعربية ومعرفة واتصالات وعلاقات ممتازة في المنطقة، حيث توفر شركة شمال كوميونيكيشينز الخبرة اللازمة والمطلوبة لأعضائنا الذين لديهم عملاء يتطلعون لدخول منطقة دول مجلس التعاون الخليجي الديناميكية".




وأضاف راكوفسكي قائلاً: "لقد شهد التحول الرقمي في الشرق الأوسط تقدمًا سريعًا وشهد اعتمادًا متسارعًا للتكنولوجيا الجديدة نتيجة تفشي الجائحة، ونعتقد أن شبكتنا العالمية ستكون في وضع مثالي لدعم نمو هذا القطاع في المنطقة من خلال التنسيق والتعاون مع شركة شمال، حيث كنا نبحث دوماً عن شريك مثالي في دول مجلس التعاون الخليجي لدعم عملائنا والآن قد وجدنا ضالتنا مع شركة شمال".




تأسست شركة شمال كوميونيكيشينز في عام 2004 من قبل مؤسسين مشاركين وشريكين إداريين وهما: ناتالي فيسيل وستيفن جونز، وتعد شركة شمال كوكالة بوتيك مخصصة مقرها في دبي، الإمارات العربية المتحدة، حيث تمتلك هذه الوكالة مجموعة واسعة من العملاء في قطاعات الضيافة والسياحة والعقارات والرعاية الصحية وإدارة المرافق وتجارة التجزئة والطاقة والاستدامة.




بدورها علقت ناتالي فيسيل، مديرة شركة شمال كوميونيكيشينز قائلة: "نتطلع بشدة إلى العمل مع الزملاء من جميع أنحاء الشبكة، حيث يوفر الوصول العالمي التي توفره شبكة Enterie العالمية لعملائنا فرصة ممتازة لتحسين الوعي في الأسواق الخارجية الرئيسية، وبالإضافة إلى ذلك فسيسمح لنا الوصول إلى بعض وكالات التكنولوجيا الرائدة من جميع أنحاء العالم بمواكبة أحدث اتجاهات السوق وتأثير ذلك على القطاع".




وقد سجلت دول مجلس التعاون الخليجي وفقًا لـ Strategy &، وهي جزء من شبكة بي دبليو سي نموًا قويًا في القطاع الرقمي على مدار العقد الماضي، ولديها الآن فرصة للانتقال من كونها متبنية رقمية إلى استضافة الشركات والمؤسسات والمواهب المحلية القوية، كما كشفت الشركة الاستشارية أيضًا أن الانتقال من المتبني إلى المستضيف قد يضيف 138 مليار دولار أمريكي إلى الناتج المحلي الإجمالي الإقليمي.




وقد اختتم راكوفسكي حديثه قائلاً: "هناك فرصة رائعة في مجال التكنولوجيا في دول مجلس التعاون الخليجي، وسيكون لخبرة شركة شمال في السوق دوراً حاسماً لنجاح عملائنا. بالإضافة إلى ذلك، فإن معرفتهم بمجموعة من القطاعات الأخرى ستكون إضافة قيمة لشبكتنا، لا سيما بالتزامن مع انطلاق العديد من الفعاليات والمعارض والأحداث البارزة في الأشهر والسنوات القادمة".

=