Monday, 4 April 2022

BENTLEY EXPANDS 3D PRINTING CAPABILITY TO PRODUCE THOUSANDS OF NEW COMPONENTS



Major £3 million investment doubles 3D printing, or industry-termed additive manufacturing, capacity at Crewe factory




High-tech facility produced record high of 15,000 components in 2021 alone


Wide array of items ranging from tooling for historic Bentley Blower Continuation model, to manufacturing assisted tools, to COVID-19 face shields


Future applications will include low volume manufacturing components and customer personalisation


Additive manufacturing converts 3D CAD models into physical parts


New equipment reduces waste and saves on development time


Bentley colleagues offered in-house training to utilise new facility and create new on-the-job tools


Investment supports Bentley’s forward-focused Beyond100 strategy

(Middle East, 4 April 2022) Bentley Motors has shared details of the impact of a £3 million investment to double its Additive Manufacturing (AM) capacity at the company’s headquarters in Crewe, England, where all Bentley models are built. A state-of-the-art AM facility has been applied to a wide range of uses, producing more than 15,000 components in 2021 alone. This expansion will also enable Bentley to utilise advanced technology to create 3D printed vehicle components and even greater personalisation in customer cars.

The investment of this nature in such an innovative process is yet another example of Bentley’s vision to create a long-term, sustainable business model and remain at the forefront of technological progress.

The AM systems convert 3D CAD models into physical components and is recognised as one of the fastest developing technologies in the world. Bentley’s innovative research and development team has already identified a wide variety of items to print, including on-the-job assisted tools for manufacturing colleagues, such as lightweight sanding blocks in Bentley’s iconic wood shop. Additionally, historically accurate tooling equipment needed to make parts for the Bentley Blower Continuation model was created, and even face shields provided to the healthcare sector due to the COVID-19 pandemic.

AM has been employed to create physical components for several prototype Bentleys, including full-scale powertrain models and aerodynamic wind tunnel models. The advanced techniques have also been used to produce parts for the record-breaking Bentley models that were driven in the demanding Pikes Peak Challenge in America.

The latest methods help speed up product development, allowing Bentley to produce a profusion of parts without the need to outsource. It is part of the company’s ground-breaking Beyond100 strategy, targeting sustainable mobility leadership by reinventing every aspect of the business.

The state-of-the-art AM equipment installed enables a 50 per cent cost saving on parts and by operating around the clock, the facility is capable of producing thousands of components in over 25 different material options. Bentley colleagues from across the company are now being offered training in AM to understand how they can benefit from using the state-of-the-art process in their work.

Peter Bosch, Bentley’s Member of the Board for Manufacturing, added:

“Bentley’s approach to additive manufacturing is industry-leading and the facility is quickly becoming a cornerstone of our ‘Dream Factory’ ambitions. One of the key benefits is that it is efficiency led, cutting down on the cost and complexity of a myriad of jobs.

“As we look to the future, there really is huge potential to where this advanced technology can progress, including having a greater ability to personalise parts for our customers and further enhance the individualisation programme offered on every car.”

Bentley توسّع قدرات الطباعة ثلاثية الأبعاد لإنتاج آلاف المكوّنات الجديدة


  • استثمار بارز بقيمة 3 ملايين جنيه إسترليني لمضاعفة قدرات الطباعة ثلاثية الأبعاد، أو الصناعة بالطبقات المضافة وفق التعبير المعتمَد، في مصنع كرو

  • المنشأة عالية التقنية أنتجت رقماً قياسياً من المكوّنات بلغ 15,000 قطعة سنة 2021 وحدها

  • مجموعة واسعة من المنتجات، بدءً من الأدوات الخاصّة لطراز Bentley Blower Continuation التاريخي، مروراً بإنتاج أدوات المساعدة في العمل، وصولاً إلى واقيات الوجه الخاصّة بجائحة كوفيد – 19

  • التطبيقات المستقبلية ستشمل مكوّنات منخفضة الكمّية، ومواد التخصيص وفق رغبة العميل

  • الصناعة بالطبقات المضافة تحوّل نماذج 3D CAD إلى قطع فعلية

  • المعدّات الجديدة تقلّل النفايات وتوفر الوقت في مجال التطوير

  • تم تقديم تدريبات داخل الشركة لموظَّفي Bentley لاستخدام المنشأة الجديدة وابتكار أدوات جديدة لمكان العمل

  • الاستثمار يدعم استراتيجية Beyond100 المستقبلية لدى Bentley


الشرق الأوسط، 4 أبريل 2022 – شاركت Bentley Motors التفاصيل المتعلّقة بالتأثيرات الإيجابية لاستثمارها البالغ 3 ملايين جنيه إسترليني، والهادف لمضاعفة قدرات الصناعة بالطبقات المضافة (AM) في مقرّ الشركة الموجود في كرو بإنكلترا، وحيث يجري صنع كل طرازات Bentley. فلقد تم اعتماد منشأة متطوّرة جداً للصناعة بالطبقات المضافة في العديد من المجالات، وجرى من خلالها صنع ما يزيد عن 15,000 مكوّن في سنة 2021 وحدها. وهذا التوسّع من شأنه أيضاً أن يمكّن Bentley من الاستفادة من التقنيات الحديثة المتقدّمة لابتكار مكوّنات مركبات مشغولة وفق مبدأ الطباعة ثلاثية الأبعاد، وتمكين المزيد من عمليات التخصيص الحصرية لسيارات العملاء.


ويشكّل الاستثمار في هكذا عملية مبتكَرة مثالاً جديداً آخراً على رؤية Bentley الهادفة لابتكار نموذج أعمال مستدام طويل الأمد، وأن تبقى في مقدّمة التطوّر التقني.


ضمن هذا الإطار، تقوم أنظمة الصناعة بالطبقات المضافة بتحويل نماذج 3D CAD إلى مكوّنات فعلية، وهي تُعتبَر واحدة من أسرع التقنيات تطوّراً في العالم. ولقد حدّد فريق أبحاث وتطوير Bentley مجموعة واسعة من المكوّنات التي يمكن طباعتها، شاملة أدوات المساعدة في مكان العمل لموظَّفي التصنيع، بما في ذلك قوالب التنعيم خفيفة الوزن المستخدَمة في ورشة الأخشاب الأيقونية لدى Bentley. إضافة لهذا، تم ابتكار أدوات التصنيع المطلوبة لإنتاج القطع الخاصّة بطراز Bentley Blower Continuation التاريخي بدقّة عالية، وحتى واقيات الوجه التي تم توفيرها لقطاع الرعاية الصحية خلال جائحة كوفيد – 19.


ويتم اعتماد الصناعة بالطبقات المضافة لابتكار المكوّنات الفعلية للعديد من سيارات Bentley النموذجية، شاملة نماذج كاملة الحجم لأنظمة توليد الحركة ونماذج لأنفاق الهواء الإيروديناميكية. كما جرى استخدام التقنيات المتقدّمة في إنتاج القطع لطرازات Bentley المحطِّمة للأرقام القياسية والتي تمت قيادتها في تحدّي Pikes Peak Challenge الصعب في أمريكا.


يُشار إلى أن الأساليب الجديدة تساعد في تسريع تطوير المنتجات، وتمكّن Bentley من إنتاج القطع بشكل وفير دون الحاجة للاستعانة بمصادر خارجية. وهذا يشكّل جزءً من استراتيجية Beyond100 المستقبلية لدى الشركة، والتي تهدف للريادة في مجل التنقّل المستدام عبر إعادة ابتكار كل ناحية من الأعمال.


وتمكّن المعدّات الحديثة المتطوّرة للصناعة بالطبقات المضافة من تحقيق توفير بتكاليف القطع بنسبة تصل إلى 50 بالمئة، إضافة لإتاحة العمل على مدار الساعة. والمنشأة قادرة على إنتاج آلاف المكوّنات ضمن أكثر من 25 خياراً مختلفاً للمواد. ويجري حالياً توفير التدريبات اللازمة في مجال الصناعة بالطبقات المضافة لموظَّفي Bentley من كافة أقسام الشركة، وذلك لأجل التعرّف على سبل الاستفادة من استخدام هذه العملية المتطوّرة في نطاق عملهم.


تعليقاً على هذا الأمر، قال بيتر بوش، عضو مجلس الإدارة للتصنيع في شركة Bentley: "يُعتبَر التوجّه الذي تعتمده Bentley فيما يخصّ الصناعة بالطبقات المضافة ريادياً بقطاع السيارات، والمنشأة الموجودة لدينا تتحوّل بسرعة لأن تصبح حجر أساس لطموحاتنا المتمحورة حول ’مصنع الحلم‘. وإحدى أبرز المزايا هي الريادة من ناحية الكفاءة، حيث إنها تقلّل التكاليف والتعقيدات للعديد من الوظائف."


وختم مؤكِّداً: "بالنظر للمستقبل، هناك فعلاً الكثير من الفرص الهائلة للمدى الذي يمكن أن تتقدّم فيه هذه التقنية المتطوّرة، شاملة التمتّع بمزيد من القدرة على تخصيص القطع لصالح العملاء، إلى جانب تعزيز برامج التخصيص التي نوفرها لكل سيارة بشكل كبير."


=