Tuesday, 19 April 2022

A record-breaking first quarter for Lamborghini: the best ever








Winkelmann: “Every month the orders we take outstrip our production”

Dubai, UAE, 19 April 2022 – Lamborghini continued to soar in the first quarter of 2022, with a total of 2,539 vehicles delivered globally, making Q1 the company’s best-ever quarter. The figure was up by 5% on the same period in 2021 and 31% on 2020. The result comes on the back of 2021’s record-breaking figures in terms of sales (8,405 units), turnover (€1.95 billion) and profitability (up by 20.2%).

Stephan Winkelmann, Chairman and CEO of Automobili Lamborghini, commented: “We’ve made a solid start to a year that will bring new challenges on a global scale. Despite the uncertainty caused by a geopolitical situation that is not only deeply distressing but also means it is hard to make forecasts of any kind, we can count on exceptional appeal worldwide right now. Every month the orders we take outstrip our output. We currently have enough to comfortably cover more than 12 months of production. In addition, we’re preparing for a new stage in the Lamborghini story in just under a year, as we move towards electrification, with the arrival of the new V12 hybrid model in 2023.”








Sales distribution in the first quarter remains well balanced among the three macro-regions of EMEA (Europe, the Middle East and Africa, 40%), America (32%) and Asia Pacific (28%). Almost all of the markets saw growth in their figures with the exception of Russia, where the company has suspended its business operations.

Roughly half of all customers choose the Urus Super SUV, whose appeal lies in its great versatility, with the other half opting for the Huracán and Aventador sports cars even though the V12 model is reaching the end of its production cycle. The same level of growth compared to Q1 last year was seen by both the Urus and the Huracán, with worldwide deliveries of the vehicles reaching 1,547 and 844 units respectively. The V10 model has continued its vibrant appeal this year, further enhanced by the latest version revealed on 12 April: the Huracán Tecnica.

There are three new product announcements lined up for the second part of the year: two for the Urus and one for the Huracán.


لامبورغيني تحقّق نتائج قياسية للفصل الأول هي الأفضل لها على الإطلاق

وينكلمان: "كل شهر تتخطّى الطلبات التي نتلقّاها حجم إنتاجنا."

 

دبي، إ.ع.م.، 19 أبريل 2022  تابعت لامبورغيني‘ (Lamborghiniتألّقها في الأعمال خلال الفصل الأول من 2022، حيث قامت بتسليم ما مجموعه 2,539 سيارة على الصعيد الدولي، مما جعل الفصل الأول من هذه السنة أفضل فصل على الإطلاق بالنسبة للشركة. ولقد ارتفع هذا الرقم بنسبة 5٪ مقارَنة مع الفترة ذاتها من 2021 و31٪ بالمقارَنة مع 2020. وهذه النتيجة ترتكز على الأرقام القياسية التي سجّلتها الشركة في 2021 من ناحية المبيعات (8,405 مركبات)، الإيرادات (1.95 مليار يورو) والربحية (20.2٪).

 

وعلّق ستيفان وينكلمان، الرئيس والمدير التنفيذي لشركة ’أوتوموبيلي لامبورغيني‘، على هذا الموضوع بالقول: "لقد تمتّعنا بانطلاقة قوية لسنة ستشهد تحدّيات جديدة على الصعيد الدولي. وعلى الرغم من عدم الاستقرار والوضوح في الأسواق بسبب الظروف الجيوسياسية الراهنة التي لا تُعدّ مؤلمة فحسب، بل تعني أيضاً أنه لا يمكن القيام بالتوقّعات مهما كان نوعها، إلا إنه يمكننا الاعتماد على الرغبة القوية بالحصول على سياراتنا حول العالم في هذا الوقت. فكل شهر تتخطّى الطلبات التي نتلقّاها حجم إنتاجنا. ولدينا حالياً طلبات كافية لتغطية الإنتاج براحة لفترة تزيد عن 12 شهراً. إضافة لهذا، نحن نتهيّأ لمرحلة جديدة من قصّة ’لامبورغيني‘ خلال فترة تقلّ عن سنة، وذلك بانتقالنا لجعل سياراتنا كهربائية مع وصول طراز V12 الهجين الجديد في العام 2023."

 

يُشار إلى أن توزُّع المبيعات خلال الفصل الأول بقي متوازناً جداً بين المناطق الثلاث الكبرى وهي أوروبا، الشرق الأوسط وأفريقيا (40٪)، أمريكا (32٪)، وآسيا-الباسيفيك (28٪). وشهدت كل الأسواق تقريباً نمواً في الأرقام ما عدا روسيا، حيث علّقت الشركة عملياتها.

 

ولقد اختار تقريباً نصف العملاء المركبة الرياضية متعدّدة الاستعمالات (SUV) الفائقة طراز أوروس (Urus) التي تكمن جاذبيتها في مرونتها العالية، بينما رغب النصف الآخر من العملاء بالحصول على السيارات الرياضية من طرازَي هوراكان (Huracán) وأفنتادور (Aventador)، بالرغم من أن الطراز بمحرّك V12 يقترب من مرحلة نهاية دورة إنتاجه. وبالمقارَنة مع الفصل الأول من العام الماضي، يتبيّن أن المستوى ذاته من النمو قد شهدته كل من أوروس وهوراكان، حيث وصلت أرقام التسليم حول العالم إلى 1,547 و844 مركبة على التوالي. وتابع الطراز بمحرّك V10 التمتّع بالإقبال ذاته هذه السنة، وتعزَّز هذا الأمر أكثر مع الكشف عن النسخة الأخيرة في 12 أبريل والمتمثِّلة بطراز هوراكان تكنيكا (Huracán Tecnica).

 

الجدير ذكره أنه سيتم الإعلان عن ثلاثة منتجات جديدة خلال النصف الثاني من العام الجاري، اثنان يتعلّقان بمركبة أوروس وواحد يخصّ سيارة هوراكان.

 

=