Wednesday, 30 March 2022

BD launches a Scientific Office in Egypt to bolster its movement on enhancing patient safety and healthcare workers’ safety in the MENA region.


Cairo, Egypt, 29 March 2022 – BD (Becton, Dickinson, and Company) (NYSE: BDX), a leading global medical technology company, inaugurated its Scientific Office in Egypt to establish itself as a preferred medical technology partner for patient safety and healthcare worker safety solutions in the country.



Launching a Scientific Office in Egypt is a part of the company’s continued efforts to enhance the quality of patient care and healthcare worker safety in the region. With Egypt being the third-largest healthcare market in the Middle East and North Africa (MENA), BD recognized the need to have a footprint in the country to raise awareness about the adoption of medical technology to further bolster the country's healthcare infrastructure to be more resilient and sustainable.


“We are expanding our investment across the region and are always looking for opportunities to enhance the quality of patient care,” said Maher Elhassan, Vice President and General Manager for BD in MENAT. “The launch of our Egypt Scientific Office reflects our purpose of advancing the world of health and our endeavor to help build more resilient and sustainable healthcare systems. This move is a strategic step which will not only improve patient outcomes in the country but will greatly contribute to strengthening our safety movement in the region.”


The Egypt office will be led by Loay Badr. Loay brings more than 25 years of experience in healthcare and is responsible for partnering with customers to enhance the quality of care they provide to patients.


“We are excited about the launch of our SO in Egypt,” stated Loay Badr, Country Manager, BD, Scientific Office in Egypt. “We look forward to achieving significant milestones in alignment with the country’s vision of transforming the healthcare sector. We intend to overcome pressing challenges inpatient care through strategic collaborations with local authorities, sharing insights and best practices, along with the adoption of industry leading MedTech innovations for providing better patient outcomes.”


Furthermore, the company will soon be launching its safety movement in Egypt through a campaign aimed at raising awareness on patient and healthcare worker safety, safe medication management and delivery. BD will focus on working with local authorities and organizations to improve accessibility to medical technology and creating awareness, contributing to the growth of Egypt and ensuring high-quality care for patients.

بيكتون ديكنسون ""BDتفتتح مكتبًا علميًا في مصر لتعزيز سلامة المرضى والعاملين في مجال الرعاية الصحية بمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

القاهرة ، مصر ، 29 ، مارس 2022 - افتتحت شركة بيكتون ديكنسون ""BD، الشركة العالمية الرائدة في مجال التكنولوجيا الطبية، مكتباً علمياً في مصر بما يعزز مكانتها كشريك مفضل لحلول التكنولوجيا الطبية الخاصة بسلامة المرضى والعاملين في مجال الرعاية الصحية في الدولة.

إطلاق المكتب العلمي في مصر جزءًا من الجهود الراسخة للشركة في سبيل تعزيز جودة سلامة المرضى والعاملين في مجال الرعاية الصحية بالمنطقة. وقد اختارت شركة بيكتون ديكنسون ""BD دولة مصر بالنظر إلى كونها ثالث أكبر سوق في مجال الرعاية الصحية في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، ولذلك أدركت بيكتون ديكنسون ""BD أهمية أن يكون لها بصمة في البلاد للمساهمة في رفع مستوى الوعي حول ضرورة اعتماد التكنولوجيا الطبية بما يعزز البنية التحتية للرعاية الصحية في الدولة وقدرتها على التكيّف وتحقيق أجندة الاستدامة .




وبهذا الصدد، قال ماهر الحسن، نائب الرئيس ومدير عام بيكتون ديكنسون ""BD في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا وتركيا: "نعمل على توسيع نطاق استثماراتنا في جميع أنحاء المنطقة ونبحث دائمًا عن الفرص التي من شأنها تعزيز جودة رعاية المرضى، ولذلك جاءت خطوة تدشين المكتب العلمي في مصر لتجسّد سلسلة جهودنا للنهوض بعالم الصحة ومساعينا الحيثية تجاه بناء منظومة رعاية الصحية ذات قدرة على التكيف مع المتغيرات وتحقيق الاستدامة. اننا نؤمن بأن هذه الخطوة الاستراتيجية من شأنها أن تُحَسّن نتائج المرضى في البلاد والمساهمة بشكل كبير في بلوغ أهدافنا للوصول إلى أعلى مستويات السلامة في المنطقة.




سيرأس مكتب مصر لؤي بدر، الذي يتمتع بخبرة تزيد عن 25 عامًا في مجال الرعاية الصحية، ويتولى إدارة الشراكات مع العملاء بهدف تحسين مستوى جودة الرعاية التي يقدمونها للمرضى.




ومن جانبه، صَرّح لؤي بدر المدير العام لمكتب بيكتون ديكنسون ""BD العلمي في مصر قائلاً: "اننا سعداء بإطلاق المكتب العلمي في مصر، والذي نتطلع من خلاله إلى تحقيق المزيد من الإنجازات الهامة التي تتماشى مع رؤية الدولة واستراتيجيتها لتحويل وإعادة تشكيل قطاع الرعاية الصحية، واننا نعتزم تحقيق التعاون الاستراتيجي مع الهيئات المحلية من أجل التغلب على التحديات الملحة في رعاية المرضى، فضلاً عن مشاركة أفضل الأفكار والممارسات في القطاع، إضافة إلى تبني ابتكارات التكنولوجيا الطبية الرائدة لتحسين نتائج المرضى".




علاوة على ذلك، ستطلق الشركة حملة حول السلامة تهدف من خلالها إلى رفع مستوى الوعي بسلامة المرضى والعاملين في مجال الرعاية الصحية ومقتضيات الادارة الآمنة للدواء وطرق إعطاءه. علاوة على ذلك، ستركز بيكتون ديكنسون ""BD على العمل مع السلطات والمؤسسات المحلية لتحسين إمكانية الوصول إلى التكنولوجيا الطبية ، ولتوفير رعاية عالية الجودة للمرضى والمساهمة في عملية تطوير البلاد.

=