Monday, 7 February 2022

Microsoft launches new Surface devices to empower the hybrid workplace in Egypt





3 February 2022, Cairo, Egypt – Today Microsoft announced the general availability of Microsoft Surface Pro 8 for businesses and organisations across industries in Egypt. Built to be modern and essential devices for today’s hybrid workforce, the new Surface products protect productivity, promote innovation, and prioritise accessibility, while ensuring the safety and security of all users.

“The global events of the last two years have had a profound impact on how we work, where we work and when we work,” says Finn Morris, Surface Business Group Director at Microsoft Middle East and Africa.


“To keep up with the demands of today’s hybrid work environment, I’m excited to announce the launch of the Microsoft Surface Pro 8 in Egypt. The new Surface range aims to unlock the potential of today’s digital workforce and enable industries to reach new heights.”

The new device reflect Microsoft’s commitment towards designing technology that fosters productivity and creativity, while also bringing inclusion and accessibility to the fore. Microsoft’s Surface family is designed for versatility, compatibility, security, and long-term value, so people can do their best work no matter where they are.

In addition to ensuring productivity and innovation in the modern workplace, Microsoft is launching the Microsoft Ocean Plastic Mouse as a step forward in Microsoft’s larger sustainability journey. In keeping with the organisation’s goal to have 100 percent recyclable devices and packages by 2030, the new mouse is made with 20 percent recycled ocean plastic and its packaging is 100 percent recyclable.

“At Microsoft our mission is to empower every individual and organisation on the planet to achieve more. We hope to continue to fulfil this mandate with the Surface Pro 8 for industries in Egypt,” says Finn Morris . “With these devices comes the opportunity to transform more individuals to do their best work.”

Surface Pro 8

The all new Surface Pro 8 is a powerful, ultra-light and slim device packed with processors to handle intensive workloads. Double digit performance increases and 11th Gen Intel® Core™ processors mean Surface Pro 8 will handle it all whether handwriting notes on screen, multitasking while on a video call, or crushing a spreadsheet – all in an ultra-versatile package. Enjoy the flexibility of writing in laptop mode, presenting multiple screens in desktop mode, or sign a contract on screen with Slim Pen 2 in tablet mode.

Collaborate from anywhere with high-definition connections. From WiFi 6 to LTE, teams can stay connected and productive with great cloud productivity tools that are instantly available.

Availability

Organisations and businesses in Egypt can order the Microsoft Surface Pro 8 through Authorised Partners.


مايكروسوفت تطلق أحدث أجهزة Surface''"

لتمكين بيئة العمل الهجينة في مصر


جهاز ''Surface Pro 8''' الجديد يهدف إلى تحويل الصناعات واطلاق العنان لإمكانات القوى العاملة الرقمية

3 فبراير 2022 ؛ القاهرة ، مصر: أعلنت مايكروسوفت اليوم عن توفر جهاز ''Surface Pro 8'' المخصص لاستخدامات بيئة الأعمال عبر مختلف القطاعات في مصر، حيث يأتي تصميم الجهاز الجديد ليواكب أحدث المتطلبات التي تحتاجها القوى العاملة اليوم في بيئة العمل الهجينة ، حيث ركزت على تعزيز الإنتاجية والابتكار وإتاحة الوصول إلى أفضل أدوات التمكين لجميع أطياف المجتمع ، مع ضمان الحفاظ على سلامة وأمن جميع المستخدمين.

وبهذا الصدد ، أعربت فين موريس الرئيسة التنفيذية لمجموعة Surface لدى مايكروسوفت الشرق الأوسط وأفريقيا قائلة: "مرّت جميع القطاعات بظروف استثنائية وتغيرات كبيرة في بيئة الأعمال، لذلك قامت مايكروسوفت بتصميم ابتكارات و تقنيات جهاز ''Surface Pro 8''الجديد لتمكين القوى العاملة من التغلب على التحديات المتغيرة، وتعزيز تجاربهم ورفع مستوى انتاجيتهم.

وأضافت موريس في حديثها قائلةً: "تشهد مصر نمواً متسارعاً في التحول الرقمي، لذلك فإن جهاز ''Surface Pro 8'' يعتبر داعماً مهماً في هذه الرحلة لتغطية أكبر قدر ممكن لحالات الاستخدام المؤسساتي في مختلف القطاعات، حيث يعمل جهاز ''Surface Pro 8''بشكل يتكامل مع نظام Windows 11''" بما يضمن تعزيز سُبل التعاون بين الموظفين بمستوى عالٍ من الأمان ".

ويعكس الجهاز الجديد المتوافق والمتكامل مع نظام Windows 11''" مدى التزام مايكروسوفت الراسخ بتصميم تكنولوجيا تركز على الإنتاجية والابتكار ،حيث تم تصميم عائلة أجهزة Surface لتتماشى مع استخدامات مختلف شرائح المجتمع، ومن الجدير بالذكر أن كل اصدار جديد من ''Windows'' يفتح الآفاق لجيل تالي من الابتكارات ، وهذا ما قدمته فعليًا سلسلة عائلة Surface على مدار السنوات العشر الماضية ، حيث اتاحت تجارب مبتكرة وإنشاء أنواع جديدة من الأجهزة.

وفي اطار خطط الشركة الداعمة لقضايا الاستدامة ، أطلقت مايكروسوفت ''Ocean Plastic Mouse'' وهو ماوس من بلاستيك المحيطات المُعاد تدويره من النفايات البلاستيكية، وتأتي هذه الخطوة تماشياً مع هدف الشركة المتمثل في الحصول على أجهزة وحزم قابلة لإعادة التدوير بنسبة 100% بحلول عام 2030 ، الماوس الجديد مصنوع من 20% في المائة من بلاستيك المحيط المعاد تدويره ، كما أن صندوق التغليف الخاص بالماوس يمكن إعادة تدوير عبوته بنسبة 100 في المائة، فهو صديق للبيئة ومصنوع بدون مواد بلاستيكية تستخدم لمرة واحدة فقط.


جهاز "Surface Pro 8"

يتيح ''Surface Pro 8'' الجديد كليًا التصميم الجمالي الرائع مع قوة الأداء ، حيث يمتاز الجهاز بوزن خفيف جداً ويجمع بين إمكانيات جهازين في جهاز واحد ، وهو أيضًا مزود بمعالجات الجيل الحادي عشر من انتل كور Intel® Core''" للتعامل مع عمليات العمل المكثفة، وهذا يعني أن الجهاز بمقدوره التعامل مع مختلف الاستخدامات المتنوعة في نفس الوقت، سواء الملاحظات المكتوبة بخط اليد على الشاشة أو القيام بمهام متعددة أثناء إجراء مكالمة فيديو. كما يقدم "Surface Pro 8" تجربة فريدة للاستمتاع بمرونة الكتابة خلال وضعية الكمبيوتر المحمول ، وكذلك القدرة على عرض شاشات متعددة في وضع سطح المكتب ، فضلًا عن قابلية التوقيع على العقود من خلال استخدام قلم ''Slim Pen 2''عبر شاشة تأخذ وضعية الكمبيوتر اللوحي.

إضافة إلى ذلك ، يمكن لفرق الأعمال امتلاك أعلى مستويات الإنتاجية والبقاء على اتصال عن طريق الاستفادة من اتصالات عالية الدقة بدءًا من ''Wi-Fi 6'' وصولًا إلى شبكة ''LTE'' ، مما يسمح بمشاركة البيانات بشكل فوري وتكاملها في العمل مع بقية أدوات الإنتاجية القائمة على الحوسبة السحابية.


التوافر

يمكن للشركات في مصر طلب جهاز مايكروسوفت ''Surface Pro 8'' من خلال الشركاء المعتمدين في الدولة.
=