Monday, 7 February 2022

HONEYWELL AND SOLUTIONS BY STC SIGN MEMORANDUM OF UNDERSTANDING TO SUPPORT SAUDI VISION 2030 PROJECTS



RIYADH, Saudi Arabia, February 7, 2022 - Honeywell (Nasdaq: HON) and solutions by stc, have signed a Memorandum of Understanding (MoU) to help develop strategic mega projects across the Kingdom in support of Saudi Vision 2030 and its efforts to create a more diverse and sustainable economy. 


The MoU between Honeywell and solutions outlines the intent to collaborate on smart building, community and city projects as well as energy projects to deliver critical solutions to mega projects such as Neom, Red Sea, Amaala, Qiddiya, King Salman Park and Al Ula. The collaboration will enable Honeywell software platforms such as the Honeywell City Suite and Honeywell Forge Enterprise Performance Management solution to use stc’s cloud infrastructure to support project delivery. 


“Honeywell is honored to play a key role in creating the Kingdom’s future smart buildings, communities and cities, and our work with solutions shows how we can leverage our domain expertise with other leading technology companies,” said Abdullah Al-juffali, country leader, Honeywell Building Technologies, Saudi Arabia. “This effort furthers Honeywell’s experience in developing and supporting the execution of critical infrastructure projects, including smart communities and cities. With our combined capabilities, Honeywell and solutions can help enable the development of smart and sustainable city and community projects.”


Active in Saudi Arabia for more than 70 years, Honeywell continues to play a vital role in supporting and advancing the Kingdom’s industries. Honeywell is committed to supporting and contributing to the development of the country’s industries and localization efforts that aid its transformation to a knowledge-based economy. Recent Honeywell developments in the Kingdom include the launch of a Callidus® Flare Technology production facility in the world’s largest industrial city at Jubail, as well as a new production facility for oil and gas projects, complete with a portfolio of Honeywell’s Elster technologies for gas and liquid metering, as well as control applications for the oil and gas industry. Additionally, in September 2021, Honeywell and Aramco announced a Joint Venture to bring to market next-generation digital solutions for industrial firms and supporting more efficient plant operations. This will further enhance sustainable digital transformation and operational excellence initiatives across industries and enable new employment opportunities. 

هانيويل توقع مذكرة تفاهم مع "إس تي سي حلول" لتعزيز مشاريع رؤية المملكة العربية السعودية 2030


الرياض، المملكة العربية السعودية، 7 فبراير 2022 - أعلنت شركة هانيويل (المدرجة في بورصة ناسداك تحت الرمز Nasdaq: HON) عن توقيعها مذكرة تفاهم مع شركة "إس تي سي حلول" للمساهمة في تطوير مشاريع استراتيجية ضخمة في جميع أنحاء المملكة العربية السعودية، بما يدعم رؤية المملكة 2030 وجهودها الرامية إلى بناء اقتصاد أكثر تنوعاً واستدامة. 

وتعكس المذكرة مساعي الشركتين لإرساء علاقات التعاون في مشاريع المباني والمجتمعات والمدن الذكية، إضافة إلى مشاريع الطاقة، لتوفير حلول حيوية للمشاريع الضخمة، مثل نيوم والبحر الأحمر وأمالا والقدّية وحديقة الملك سلمان والعلا. وتتيح الاتفاقية لمنصات هانيويل البرمجية، مثل باقة هانيويل لحلول المدن وبرنامج هانيويل فورج لإدارة أداء المؤسسات، استخدام البنى التحتية لمنصة "إس تي سي حلول" السحابية لدعمها في عملية تسليم المشاريع. 

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال المهندس عبدالله الجفالي، المدير الإقليمي لدى هانيويل لتقنيات المباني في المملكة العربية السعودية: "يشرفنا أن نكون جزءاً محورياً في تشييد المباني والمجتمعات والمدن الذكية المستقبلية في المملكة، ونسعى من خلال هذا التعاون مع " "إس تي سي حلول" إلى تسليط الضوء على قدرة هانيويل على الاستفادة من خبراتها في هذا المجال بالتعاون مع الشركات الرائدة المتخصصة في التكنولوجيا". 

وأضاف الجفالي: "تعزز تجربة هانيويل في تطوير ودعم وتنفيذ مشاريع البنية التحتية الحيوية، بما فيها المجتمعات والمدن الذكية، حيث تتميز الشركتان بقدرات تمكنها أن تساهم في تطوير مشاريع المدن والمجتمعات الذكية والمستدامة".

وتُواصل هانيويل، التي تُزاول أعمالها في المملكة منذ سبعة عقود، لعب دور محوري في دعم مُختلف القطاعات الاقتصادية السعودية وتطويرها. وتلتزم هانيويل في دعم برنامج اكتفاء وبالمساهمة في دفع عجلة تطوير القطاعات وجهود التوطين في المملكة، بما يساهم في التحول نحو اقتصاد قائم على المعرفة. 

وأعلنت شركة هانيويل مؤخراً عن آخر مشاريعها في المملكة التي تشمل إطلاق منشأتها لإنتاج الشعلات بتقنية كاليدوس في مدينة الجبيل أكبر مدينة صناعية في العالم، ومنشأة إنتاج جديدة لمشاريع النفط والغاز في المملكة العربية السعودية، حيث يأتي تطوير هذه المنشأة كجزء من التعاون ضمن إطار مشروع مشترك مع شركة جاز العربية للخدمات. كما أعلنت هانيويل وأرامكو في سبتمبر 2021 عن إطلاقهما مشروعاً مشتركاً لتزويد السوق بحلول رقيمة من الجيل القادم من شأنها تحسين الكفاءة التشغيلية للمنشآت الصناعية، بما يسهم في تعزيز التحول الرقمي المستدام ومبادرات التميز التشغيلي في جميع القطاعات، فضلاً عن توفير مزيد من فرص العمل.

=