Friday, 28 January 2022

Standard Chartered UAE only bank in GCC region to be Great Place to Work-Certified™

 

 

 

28 January 2022, Dubai, United Arab Emirates – Standard Chartered United Arab Emirates (UAE) was awarded the Great Place to Work Certification™, granted in recognition of the Bank’s efforts in developing an inclusive, diverse, and ideal place of work for its employees in the UAE. Standard Chartered is the only bank and financial institution in the UAE and the Middle East region to be awarded this prestigious accolade in 2021.

 

Commenting on the certification, Rola Abu Manneh, Chief Executive Officer of Standard Chartered UAE, said: “It is with great pride that we receive this prestigious certification, serving as further testament to our unwavering commitment to develop a more inclusive, equitable, and desirable workplace environment. Being Great Place to Work-Certified™ is an honour as we follow in the footsteps of Standard Chartered’s certified global markets and in recognition of the trust our employees have in the Bank. Our workforce is the backbone of this organisation, and we will continue to invest in and support their personal and professional growth as part of our brand purpose to be Here for good.”

 

The Bank introduced several initiatives and resources in the UAE to ensure an inclusive workforce, these include increasing maternity leave days from 90 calendar days to 140 calendar days and providing colleagues with mental health support during the pandemic in the form of toolkits and seminars.

 

From his side, Ibrahim Mougharbel, Managing Director for the UAE, Qatar, Kuwait and Oman, Great Place to Work® Middle East said: “Great Place to Work® Middle East is very proud to announce Standard Chartered as the first bank in the UAE and the Middle East to be certified as a Great Place to Work®.”

 

He added: “Standard Chartered has been successful in providing an effective atmosphere for their employees where they ensure productivity and stability. Their consistent scoring across multiple demographics demonstrates the organisation’s ability to maintain a foundation of trust across all levels of the industry.”

 

He concluded: “With the pandemic still lying around, people’s safety at Standard Chartered is their prime concern as 95% of their employees agree that their workplace is physically safe. It doesn’t look like the effects of the pandemic are going to go away anytime soon, however, we are in no doubt that Standard Chartered will continue to build up on the trust they have with their people as their core values remain intact. On behalf of all of us at Great Place to Work® Middle East we are very proud of you for achieving this fantastic and international milestone!”

 

Collecting responses from over 500 employees in the UAE market, the Great Place to Work Certification™ survey findings revealed that 87 percent of employees felt that they were welcome at Standard Chartered UAE. In the Middle East, the Great Place to Work Certification™ is awarded to corporates that achieve or exceed 65 percent positive response in the survey.

 

The issuer of the certification, Great Place to Work® Middle East, is the global authority on building, sustaining, and recognising high-trust, high-performing workplace cultures.


 

 

اعتماد بنك ستاندرد تشارترد الإمارات العربية المتحدة كأفضل مكان للعمل

ستاندرد تشارترد هو المؤسسة الوحيدة في منطقة الشرق الأوسط التي تحصل على هذا الاعتماد العالمي

 

28 يناير 2022، دبي – الإمارات العربية المتحدة: حصل بنك ستاندرد تشارترد الإمارات العربية المتحدة على جائزة برنامج "أفضل مكان للعمل" (Great Place to Work™) وذلك تقديراً لجهوده اللافتة في تطوير بيئة عمل متكاملة ومتنوعة ومثالية لموظفيه في فرعه في دولة الإمارات العربية المتحدة. يُعد بنك ستاندرد تشارترد المؤسسة المالية الوحيدة في دولة الإمارات العربية المتحدة ومنطقة الشرق الأوسط التي تحصل على هذه الجائزة المرموقة في عام 2021.

تعليقاً على هذا الإنجاز، قالت رولا أبو منه، الرئيس التنفيذي لبنك ستاندرد تشارترد الإمارات العربية المتحدة: "إنه لفخر كبير لنا أن نحصل على هذه الشهادة المرموقة، والتي تمثل دليلاً آخراً على التزامنا الراسخ بتطوير نظام عمل أكثر شمولاً وإنصافاً وإنتاجية. إن حصولنا على جائزة أفضل مكان للعمل هو شرف كبير لنا وإثبات بأننا نسير على خطى فروع ستاندرد تشارترد المعتمدة حول العالم، كما يُعد انعكاساً للثقة العالية التي يتمتع بها موظفونا في البنك". وأضافت بقولها: "إن القوة العاملة هي العمود الفقري للبنك، وسنواصل الاستثمار في موظفينا ودعم تطورهم على المستويين الشخصي والمهني، والذي يُعد جزءاً من هدفنا حيث نسعى لترك إرثاً يبقى للأبد".

 

وقد قدم البنك العديد من المبادرات وموارد الدعم في الإمارات العربية المتحدة بهدف تعزيز قوة وإنتاجية موظفيه بما في ذلك زيادة أيام إجازة الأمومة من 90 يوماً تقويمياً إلى 140، بالإضافة إلى دعم وتعزيز الصحة النفسية أثناء جائحة كورونا من خلال مجموعات الندوات وأدوات العمل.

 

ومن جانبه، قال إبراهيم مغربل – مدير عام برنامج "أفضل مكان للعمل" في الإمارات العربية المتحدة وقطر والكويت ‏وعمان:‏‎ ‎‏"نفخر بالإعلان عن بنك ستاندرد تشارترد كأول بنك في الإمارات والشرق الأوسط يتم منحه شهادة أفضل مكان ‏للعمل". وأضاف بقوله: "لقد نجح بنك ستاندرد تشارترد في توفير بيئة عمل فعّالة لموظفيه بما يضمن الحفاظ على ‏استقرارهم وانتاجيتهم. كما ‏‎ ‎يعكس حصول البنك على نقاط عالية في جوانب عدة من الاستطلاع قدرته العالية ونهجة الصحيح ‏في الحفاظ على ثقة موظفيه من جميع المستويات".‏

 

واختتم بالقول: "مع استمرار جائحة كورونا، فإن سلامة العاملين في بنك ستاندرد تشارترد تظل على رأس أولوياته، حيث يؤكد 95٪ منهم سلامة مكان العمل. قد لا يبدو بأن آثار الجائحة ستختفي في أي وقتٍ قريب، لكن ليس لدينا أدنى شك في أن ستاندرد تشارترد سيواصل العمل على بناء الثقة التي يتمتع بها مع أفراد القوى العاملة لديه بما يتماشى مع قيمه الأساسية التي لا تتغير. بالنيابة عنا جميعاً في غريت بليس تو ورك الشرق الأوسط، نعبر عن فخرنا بحقيق البنك لهذا الإنجاز العالمي الرائع!".

 

من خلال آراء أكثر من 500 موظف في أفرع الإمارات العربية المتحدة، كشفت نتائج استطلاع برنامج شهادة "أفضل مكان للعمل" (Great Place to Work Certification) أن 87 بالمئة من الموظفين شعروا بالترحيب الكبير في ستاندرد تشارترد الإمارات العربية المتحدة. ويُشار إلى أنه في منطقة الشرق الأوسط، يمنح البرنامج شهادة "أفضل مكان للعمل" (Great Place to Work) للشركات والمؤسسات التي تُحقق أو تتجاوز نسبة 65 بالمئة من الردود الإيجابية في الاستطلاع.

 

يُعد برنامج "أفضل مكان للعمل" Great Place to Work في الشرق الأوسط والذي يمنح هذه الشهادة، السلطة العالمية التي تُعنى ببناء أماكن عمل عالية الأداء والمحافظة عليها واعتمادها.

=