Monday, 3 January 2022

MG Motor Continues to Make Its Mark on The Middle East with Astonishing Growth and Expansion



  • In 2021 alone, 12 new MG Motor showrooms and service centres have opened and are fully operational 

  • Expansion comes as a result of increased demand, market research and solid retail partnerships

  • MG continues to ensure optimum customer satisfaction across all areas 

  • Oman ranks first with the opening of six showrooms in 2021, followed by Iraq and the UAE


(29 December 2021, UAE) MG Motor has marked yet another remarkable milestone, with the British-born brand, opening 12 showrooms and other new facilities in 2021 as it continues its swift growth in the Middle East. The demand for MG cars has been steadily increasing – as a result the brand registered a record number of sales in the first three quarters of 2021, with outstanding growth of 60% in sales, and witnessing its highest recorded growth in market share to reach 3.8%.


The brand registered particularly strong growth in the Sultanate of Oman with sales up by 131% to help it to a solid market share of 5%, and ranking it fourth amongst the top 10 brands.  The Kingdom of Saudi Arabia has been the brand’s highest contributor in terms of sales volume in the Middle East, contributing 60% of MG’s overall sales in the region, with a market share of 4.6%.


While the world is still recovering from the pandemic and ongoing global uncertainty, MG has focused on an intensive network development and expansion plan to reinvigorate the brand’s strategy, partnerships and objectives and to maximise its accessibility to customers across the nine countries. 


MG, along with its partners in the Middle East, has been committed to offering a captivating experience for its current and future customers. With its partners’ support, it has succeeded in expanding its network in the region by increasing the number of showrooms from 28 in 2020 to 40 today, with plans to reach 41 before the end of 2021, whilst simultaneously increasing the number of service and spare parts centres. 


Tom Lee, Managing Director of MG Motor Middle East, commented: “I am so proud to watch MG Motor’s extraordinary growth in the region and I can attribute this to the efforts of the MG team as well as our partners who have been key in the continuous building, investment and development of the MG brand in the Middle Eastern region.  We pride ourselves on delivering quality products and services through an attentive approach, which comes as a result of strong staff training and loyalty. I’m excited to see what is in store for MG and to watch the brand continue to grow and thrive in the Middle East”. 


So far in 2021, MG’s distributor in Kuwait, Adel Alghanim, has invested $20 million in opening the brand’s flagship and largest showroom and service facility in the region. In Oman, MG’s exclusive retailer, Mohsin Haidar Darwish, has inaugurated a total of six showrooms in 2021 alone, increasing its total number to 11. In the United Arab Emirates, MG Motor’s new official distributor, Inter Emirates Motors, opened three new showrooms in three Emirates – Abu Dhabi, Dubai and Ras Al Khaimah – during March and April. A further showroom was recently opened in Al Ain City, and one more showroom is expected to open in December. MG’s growth in other regional markets such as Qatar, Bahrain, Jordan and Iraq remains strong. 


As MG also closely monitors the market and customer service trends, the brand has managed to fill the gaps within both product and brand perspectives; and as such, market research and monitoring plays a vital role towards the brand’s growth and success.  MG prides itself on being a leader in the delivery of customer satisfaction, and its partners in the region pursue a parallel vision to deliver utmost comfort and peace of mind to customers. 


All MG cars share the brand’s reputation for delivering premium finishes at non-premium prices. These offerings extend to all MG showrooms’ experience through an exceptional customer journey at every stage of the purchasing and after sales process. MG is also committed to maintaining the same competitive pricing strategy that has proved successful across the region. Customers can choose from an impressive range of excellent models from the British-born brand, and all retail models come with the best-in-region manufacturer warranty of six years or 200,000 kilometres. 






’إم جي موتور‘ تتابع مسيرة تألّقها في الشرق الأوسط خلال نمو وتوسّع مذهل

  • في العام 2021 وحده، تم افتتاح 12 صالة عرض ومركز خدمة جديد لدى شركة ’إم جي موتور‘ وكلّها تعمل بطاقتها الكاملة

  • التوسّع يأتي نتيجة للطلب المتزايد وأبحاث السوق الدقيقة والشراكات القوية مع الوكلاء

  • ’إم جي‘ تستمر بضمان تحقيق أعلى مستويات رضى العملاء في مختلف المجالات

  • عُمان تحتل المرتبة الأولى عبر افتتاح ست صالات عرض في 2021، وتبعها العراق والإمارات




(29 ديسمبر 2021، الإمارات العربية المتحدة) حقّقت ’إم جي موتور‘ إنجازاً بارزاً آخراً مع قيامها بافتتاح 12 صالة عرض ومنشأة جديدة في 2021، متابِعة بذلك النمو السريع للعلامة التجارية بريطانية المنشأ في الشرق الأوسط. ويشهد الطلب على سيارات ’إم جي‘ زيادة ثابتة، ونتيجة لهذا سجّلت العلامة التجارية أرقام مبيعات قياسية خلال الفصول الثلاثة الأولى من 2021، محقِّقة بذلك نمواً ممتازاً في المبيعات بلغت نسبته 60 بالمئة لتستمتع بأعلى نمو مسجَّل لديها في الحصّة السوقية مع الوصول إلى نسبة 3.8 بالمئة.


ولقد سجّلت العلامة التجارية نمواً قوياً بارزاً في سلطنة عُمان مع ارتفاع المبيعات بنسبة 131 بالمئة، مما ساعد بزيادة الحصّة السوقية لتصل إلى 5 بالمئة وتعزيز موقعها في المرتبة الرابعة بين أول 10 علامات تجارية. كما كانت المملكة العربية السعودية المساهم الأبرز من ناحية حجم المبيعات في الشرق الأوسط مع تسجيل نسبة 60 بالمئة من مجمل مبيعات ’إم جي‘ في المنطقة، واكتساب حصّة سوقية قدرها 4.6 بالمئة.


وبينما لا يزال العالم يتعافى من تداعيات جائحة ’كورونا‘ وفي ظل عدم الاستقرار المستمر على الصعيد الدولي، ركّزت ’إم جي‘ على التطوير المكثَّف لشبكتها وخطّة التوسّع الطموحة لأجل إعادة تنشيط استراتيجية العلامة التجارية وشراكاتها وأهدافها بتعزيز قدرة وصولها إلى العملاء حتى أقصى حد في الدول التسع التي تنشط بها في المنطقة.


وتلتزم ’إم جي‘ بالتعاون مع وكلائها في الشرق الأوسط بتوفير تجربة متميّزة لعملائها الحاليين والمستقبليين. وعبر الدعم من الشركاء، نجحت بتوسعة شبكتها في المنطقة عبر زيادة عدد صالات العرض من 28 في سنة 2020 إلى 40 اليوم، مع وجود خطط للوصول إلى 41 قبل نهاية 2021، وفي الوقت ذاته زيادة عدد المراكز الجديدة للخدمة وقطع الغيار.


وفي تعليق له على هذا الموضوع، قال توم لي، المدير التنفيذي لعمليات ’إم جي موتور‘ في الشرق الأوسط: "أنا فخور جداً برؤية النمو الاستثنائي الذي تتمتّع به ’إم جي موتور‘ في المنطقة، ويمكنني التأكيد أن هذا يعود إلى الجهد الكبير الذي يبذله فريق ’إم جي‘ بالإضافة إلى شركائنا الذين يلعبون دوراً أساسياً مستمراً في مسيرة البناء والاستثمار والتنمية الدائمة لعلامة ’إم جي‘ التجارية في منطقة الشرق الأوسط. ونحن نعتزّ بتوفير منتجات وخدمات عالية الجودة باعتماد توجّه يُولي الكثير من الاهتمام والعناية، وهذا نتيجة للتدريب القوي للموظَّفين وما يتمتّعون به من ولاءٍ عالٍ. وأنا متحمّس لرؤية ما يخبئه المستقبل لصالح ’إم جي‘ ومشاهدة مَضِي العلامة التجارية بالنمو والازدهار في الشرق الأوسط."


تجدر الإشارة إلى أنه حتى هذه الفترة من 2021، استثمر وكيل ’إم جي‘ في دولة الكويت، شركة ’عادل الغانم للسيارات‘، مبلغ 20 مليون دولار أمريكي لافتتاح صالة العرض ومنشأة الخدمة الأبرز والأضخم للعلامة التجارية في المنطقة. وفي عُمان، دشّن وكيل ’إم جي‘ الرسمي في السلطنة، شركة ’محسن حيدر درويش‘، ما مجموعه ست صالات عرض في العام 2021 وحده، مما رفع العدد إلى 11 صالة عرض. أما في الإمارات العربية المتحدة، فقد قامت شركة ’إنتر إميرتس موتورز‘، وكيل ’إم جي موتور‘ الرسمي الجديد، بافتتاح ثلاث صالات عرض جديدة في ثلاث إمارات شملت أبوظبي، دبي ورأس الخيمة وذلك في شهرَي مارس وأبريل. ولقد جرى مؤخراً تدشين صالة عرض إضافية في مدينة العين، ومن المتوقَّع افتتاح صالة عرض أخرى في شهر ديسمبر. كما تحافظ ’إم جي‘ على نموّها القوي في باقي الأسواق الإقليمية مثل قطر، البحرين، الأردن والعراق.


ومع مراقَبة ’إم جي‘ الدقيقة للأسواق والتوجُّهات فيما يتعلّق بخدمة العملاء، تمكّنت العلامة التجارية من ملء الفراغات من ناحية المنتَج وما يخصّ العلامة التجارية؛ وبالتالي تلعب أبحاث السوق ومهام المراقَبة والمتابَعة دوراً محورياً في تعزيز نمو ونجاح ’إم جي‘، التي تفخر بكونها رائدة في تحقيق رضى العملاء. كما إن شركاءها في المنطقة يتمتّعون برؤية موازية مع السعي لتوفير أعلى مستويات الملاءمة وراحة البال للعملاء.


تتشارك كل سيارات ’إم جي‘ سمعة العلامة التجارية في توفير لمسات نهائية راقية بأسعار معقولة، وهذا ينطبق أيضاً على كل صالات العرض التي توفر تجربة عملاء استثنائية عند كل مرحلة من عملية الشراء أو خدمات ما بعد البيع. كما تتميّز ’إم جي‘ بالتزامها بالحفاظ على استراتيجية التسعير التنافسية الناجحة ذاتها التي أثبتت فعاليتها في المنطقة. ويمكن للعملاء الاختيار من ضمن مجموعة واسعة من الطرازات الرائعة التي تقدّمها العلامة التجارية بريطانية المنشأ، وتأتي كل الطرازات المشمولة بمبيعات التجزئة مع ضمان من المصنِّع هو الأفضل في المنطقة بحيث يمتدّ حتى ست سنوات أو مسافة 200,000 كيلومتر.

=