Thursday, 2 September 2021

YAS HEAT ESPORTS CELEBRATES FIRST ANNIVERSARY AND A YEAR FULL OF MAGNIFICENT MILESTONES




  • Yas Marina Circuit-based team continue to make huge strides in world of esports
  • Team have competed in over 1,000 races, securing 493 victories
  • YAS HEAT’s Angel Inostroza emerged from a group of 4,000 competitors to qualify for the Virtual Olympics

 

 

Abu Dhabi, UAE, 2 September 2021: YAS HEAT ESPORTS celebrates an important milestone this month, as August 2021 signals the first anniversary of the team’s conception, when a new era for esports in the Middle East began.

One year on, and the Emirati team continues to raise eyebrows and turn heads on the global esports stage across multiple platforms and gaming titles. In just 12 short months and a total of 1168 races, YAS HEAT has achieved 786 podiums (67%), 493 victories (42%) and nine championships.

A number of high-profile partnerships have also emerged during this period. A collaboration with Microsoft resulted in the immensely popular Microsoft GP – featuring high-profile competitors such as Jamie Chadwick, MaximeMXM and Ramez Azzam – while Pirelli and Richard Mille also came on board with their own special edition eye-catching liveries.

The YAS HEAT Academy has also seen unprecedented success in its first year, discovering regional talent, including Emirati Khalifa Alqubaisi, and offering aspiring virtual racers an opportunity to prove their worth at the highest level. The young hopefuls also received expert knowledge on what it takes to be a professional sports star from the academy’s specialist lecturer and ex-England Rugby player Tom May.

And there has been no shortage of success over the course of the last 12 months.

YAS HEAT were crowned season two champions of the Sim Grid Endurance Cup, the Assetto Corsa Competizione (ACC)-based series.

They also performed well in the Sim Grid x VCO World Cup, also run on Assetto Corsa, along with the 2021 ISOWC IndyCar Championship, which featured the team’s iRacing line-up of Dean Woods, Balazs Remenyik, Joao Văz and Josh Lad.

Perhaps the most impressive individual achievement to date, though, was Inostroza’s qualification for the 2021 Virtual Olympics.

The Chile-based sim racer took part in a week-long qualifying event in which only 16 competitors from a group of 4,000 progressed. Inostroza produced an outstanding performance, eventually qualifying after recording the fastest time from Central and South America.

YAS HEAT have also taken part in two seasons of the V 10 R-League, a global tournament in which they go up against some of the biggest brands in motorsport, including the likes of BWM, Red Bull and Williams, racing on some of the world’s most famous tracks such as Silverstone, Monza and Yas Marina Circuit.

Broadcast rights to the V 10 R-League were picked up globally by ESPN, BT Sport and StarzPlay Arabia, and such was the success of the first season, an additional two teams – Aston Martin and R8G – were added to the mix for the second instalment, increasing the number of participating teams from eight to 10. Season three, expected to be even bigger and better than the first two, is expected to take place early next year.

While these achievements certainly highlight YAS HEAT as one of the world’s most competitive esports teams and a force to be reckoned with, the squad shows no signs of slowing down with the Le Mans Virtual Series and many other championships on the horizon.

Saif Al-Noaimi, Team Principal, YAS HEAT said:

“What YAS HEAT has achieved in just one year is nothing short of spectacular. We’re going up against established teams in the esports industry and we have won 493 races and nine championships – it’s just incredible.

“We’re not stopping here though. We have grand plans for the next 12 months of YAS HEAT and we’re going to be pushing to be better than ever, continuing our academy programme as well as entering into more and more championships – we can’t wait!

“Of course, we have to mention all of our hard-working drivers, dedicated sponsors and all those behind the scenes who keep our operation running smoothly. Without them, the success we’ve achieved and the reputation we have built would not be possible.”

It’s fair to say YAS HEAT’s first year of action has been hugely impressive, and the future undoubtedly looks bright.

 يتخذ الفريق من حلبة مرسى ياس مقرًا رئيسيًا له

فريق ياس هيت للرياضات الالكترونية يحتفي بعامه الأول الحافل بالإنجازات

حقق الفريق الذي يتخذ من حلبة مرسى ياس مقرًا له إنجازات هامة في رياضة سباقات السيارات الالكترونية

شارك الفيق في أكثر من 1000 سباق محققًا 493 فوزًا

يشارك ياس هيت عن طريق سائقه أنخل إنوستروزا في الأولمبياد الافتراضي بعد تأهله ضمن التصفيات التي شهدت مشاركة 4000 سائق

 

الإمارات العربية المتحدة، أبوظبي 2 سبتمبر، 2021: فيما يحتفي فريق ياس هيت للرياضات الالكترونية بالذكرى الأولى لتأسيسه، تؤكد النجاحات العديدة التي حققها الفريق في العام الأول من عمره على مستقبله الواعد، والاهتمام المتزايد برياضة السباقات الالكترونية في المنطقة.

 

وخلال عام واحد، هو عمر الفريق، لفت الفريق الإماراتي انتباه المهتمين بالرياضات الالكترونية على الساحة العالمية بتحقيقه العديد من الإنجازات في منصات الرياضات الالكترونية المختلفة، وشارك أعضاء الفريق خلال هذه الفترة في 1168 سباقًا، صعد فيها فريق ياس هيت منصة التتويج الافتراضية 786 مرة (67%)، وسجل 493 فوزًا (42%)، وحصد ألقاب تسع بطولات.

 

كما استقطب الفريق اهتمام العديد من الشركات الكبرى خلال هذه الفترة ووقع معها اتفاقيات شراكة، بما في ذلك شركة مايكروسوفت، والتي أسفرت الشراكة معها عن إطلاق بطولة مايكروسوفت جي بي، وشهدت هذه البطولة ذات الشعبية الواسعة حضور نخبة من أهم المنافسين في مجال الرياضات الالكترونية، ومن ضمنهم جايمي تشادويك، ومكسيم إم إكس إم، ورامز عزام، فيما أسفرت الشراكة مع كل من بيريللي وريتشارد ميل عن تصاميم ملفتة لسيارات الفريق الرقمية.

 

وسجلت أكاديمية ياس هيت نجاحًا غير مسبوقًا في عامها الأول، واكتشفت العديد من المواهب الكامنة في المنطقة، ومن ضمنهم الإماراتي الشاب خليفة القبيسي، وتوفر الأكاديمية للمواهب الناشئة في رياضة سباقات السيارات الالكترونية فرصة لصقل مواهبهم وإثبات إمكاناتهم في أعلى مستويات المنافسة. وتلقى متدربو الأكاديمية الصغار معارف وخبرات حول المنافسة الاحترافية، تحت إشراف مدرب الأكاديمية المختص ولاعب الرجبي الإنجليزي السابق توم ماي.

 

أما على مسار السباق، فقد سجل ياس هيت العديد من النجاحات خلال الشهور الإثني عشر الماضية، وتوج بلقب الموسم الثاني من بطولة سيم جريد للتحمل، التي تقام على منصة أسيتو كورسا.

 

كما قدم الفريق أداء قويًا في بطولة العالم سيم جريد في سي أو، والتي تقام أيضًا على منصة أسيتو كورسا، بالإضافة إلى بطولة إندي كار الالكترونية لعام 2021، والتي شارك فيه أعضاء ياس هيت دين وودز، وبالاز ريمينيك، وجواو فاز، وجوش لاد.

 

ولعل الإنجاز الأهم لأي من أعضاء الفريق هو تأهل أنخل  إنوستروزا للأولمبياد الافتراضي لعام 2021، وشارك سائق أجهزة المحاكاة التشيلي الجنسية في التصفيات التي استمرت على مدار أسبوع، وشهدت مشاركة 4000 متسابق تأهل منهم 16 سائقًا فقط، وقدم إنوستروزا أداءً مذهلًا، سجل فيه زمنًا تأهيليًا قياسيًا للمتسابقين في منطقة أمريكا الجنوبية والوسطى.

كما شارك فريق ياس هيت في موسمين من بطولة دوري V10 R العالمية، وواجه في إطار منافستها نخبة من أشهر العلامات في عالم رياضة السيارات، بما في ذلك بي إم دبليو، وريد بول، وويليامز، على مجموعة من أشهر الحلبات العالمية مثل سيلفرستون ومونزا وحلبة مرسى ياس.

 

وتم بث فعاليات ومنافسات دوري V10 R عبر كبرى شبكات البث العالمية، ونقلت شبكات ESPN، وBT الرياضية فعاليات البطولة في أوروبا والأمريكيتين، فيما تابع هواة الرياضات الالكترونية في المنطقة فعاليات البطولة عبر منصة ستارز بلاي أرابيا، وبعد النجاح الواسع الذي حققته البطولة في موسمها الأول، شهدت انضمام فريقين إضافيين إلى منافساتها للموسم الثاني، هما أستون مارتن وآر8جي، ليرتفع عدد الفرق المشاركة في البطولة من ثمانية إلى عشرة، ومن المتوقع أن يشهد الموسم القادم من البطولة والمقرر انطلاقه مع بداية العام القادم مزيدًا من التشويق والحماس.

 

وفيما تسلط هذه الإنجازات الضوء على النجاحات المتعددة لفريق ياس هيت، باعتباره من كبار المنافسين في مجال الرياضات الالكترونية، يواصل الفريق تطوير أدائه واستعداداته للمشاركة في نخبة من كبرى البطولات العالمية، ومن ضمنها سلسلة لو مان الافتراضية.

 

وبهذه المناسبة، قال سيف النعيمي، مدير فريق ياس هيت: "تمثل إنجازات فريق ياس هيت في عامه الأول أمرًا مذهلًا. فقد واجهنا نخبة من كبرى فرق الرياضات الالكترونية ذات الخبرة الطويلة، وحققنا 793 فوزًا، وحصدنا ألقاب تسع بطولات عالمية. ولن تتوقف مسيرتنا هنا، وضعنا خطة وأهدافًا استراتيجية نسعى لتحقيقها خلال الأشهر الإثني عشر القادمة، وسنواصل العمل على التطوير ونتابع برامجنا في الأكاديمية، بالإضافة إلى المشاركة في كبرى بطولات رياضة سباقات السيارات الالكترونية"

 

وأضاف: "وبالطبع، نتوجه بالشكر لسائقي الفريق على جهودهم الكبيرة، كما نتقدم بالشكر للرعاة، والكوادر التي تعمل معنا وراء الكواليس محافظين على سير العمليات، وبدون جهودهم كان من الصعب تحقيق هذه الإنجازات والارتقاء إلى هذه المكانة المرموقة في هذا المجال".

 

=