Wednesday, 1 September 2021

Veolia Water Technologies confirms growth in mobile water services with major investment in regeneration facility and new mobile assets to cover the Middle East and Gulf region

 

 


 

 

Veolia Water Technologies, a subsidiary of the Veolia group and leading specialist in water treatment, continues its investment in its mobile water services offering through the development and construction of a new regeneration and recycling service centre and mobile assets in Dammam, Saudi Arabia. The unique facility will regenerate and recycle the resins used in the mobile water treatment process, a key sector of activity for Veolia.

 

Riyadh, Saudi Arabia, 1st September 2021: Following the recent opening of a similar facility in Heinsberg, Germany, the new Damman service center is another key expansion of the company’s mobile water services and demonstrates its commitment to invest to support its Impact 2023 strategy. The location will grant access to regional industrial manufacturing, supporting customer operations throughout the Kingdom as well as Qatar, Oman, Kuwait, Bahrain and Egypt, providing them with long-term value and support through local access to this flexible and innovative service.

 

Mobile water systems represent a cost-effective alternative to fixed plants in a wide range of industrial applications and circumstances, be it an emergency situation or planned for commissioning, refurbishment, or maintenance applications. Contracts can range from a few days to multi-year agreements. Mobile water treatment systems are pre-packaged on a trailer, skid or container for maximum mobility and responsiveness.

 

Mark Dyson, Vice President of Veolia’s mobile water business, explained: “This service center enables us to bring our unique innovative service to support our customers in the region with mobile water treatment technologies and expertise anytime and anywhere, 24/7/365. This service will enable our customers to have greater resilience around business continuity and ensure a reliable and compliant supply of treated water in the event of an unforeseen circumstance, providing peace of mind and stable operations. In addition, customers will be able to maintain their plants whilst in full production and have the option of using a service provider on a more permanent basis for our longer-term rental solutions.”

 

Thierry Froment, CEO of Veolia Water Technologies Middle East, further stated: “Mobile water services are a key part of Veolia’s Impact 2023 strategy and contribute to businesses being more resilient in the face of planned or unforeseen events. This offering strengthens our portfolio of services in the region and allows us to help and support our customers to solve many of their treated water needs in a safe and responsible way. Damman is the perfect base to do it from and this investment will ensure we maintain our market leadership.”

 

In addition to the unique regeneration capability, the centre will be equipped to maintain, service and store all Veolia’s mobile water services assets, spare parts and consumables. A team of people dedicated to this service will organise, deliver, regenerate and support the activities. The new facility is set to be fully operational in mid-September.

 

Veolia Water Technologies is also investing in its Malaysian regeneration station to expand its capability from a service ion-exchange recycling business to being able to offer Veolia’s full ion-exchange range of mobile water services. Located in Penang, the service center will be able to support and help our customers within the Asia Pacific region, starting with Malaysia, Singapore and Thailand. This expansion is planned to be available at the end of 2021.


 

فيوليا لتكنولوجيا المياه تؤكّد تطويرها لخدمات المياه المتنقّلة مع استثمارات كبيرة في محطّة معالجة المياه إضافة إلى أصول ومعدّات متنقلة جديدة كافية لتلبية احتياجات منطقة الشرق الأوسط والخليج العربي

 

تواصل شركة فيوليا لتكنولوجيا المياه، وهي شركة تابعة لمجموعة فيوليا، ورائدة في مجال معالجة المياه، استثمارها في خدمات المياه المتنقلة من خلال تطوير وبناء مركز خدمة جديد لمعالجة المياه وإعادة تدويرها والمعدات القابلة للنقل في الدمام، المملكة العربية السعودية. وسيتمّ العمل في المنشأة الجديدة على معالجة وإعادة تدوير الراتنجات التي يتمّ استخدامها في أنظمة معالجة المياه المتنقلة، وهو قطاع أساسي بالنسبة لفيوليا.

الرياض، المملكة العربية السعودية، 1 سبتمبر 2021: بعد افتتاح منشأة مماثلة مؤخراً في هاينسبرغ في ألمانيا، يُعدّ مركز الخدمة الجديد في الدمّام توسّعاً أساسياً جديداً لخدمات المياه المتنقلة لفيوليا وهو يسلّط الضوء على التزامها بمواصلة الاستثمار دعماً لاستراتيجيتها "إمباكت 2023". ومن شأن موقع المنشأة أن يتيح الوصول إلى التصنيع الصناعي الإقليمي، ودعم عمليات التشغيل للعملاء في جميع أنحاء المملكة وكذلك في قطر وعمان والكويت والبحرين ومصر، وبذلك سيستفيدون من الدعم والمزيد من القيمة على الأمد الطويل من خلال قدرتهم على الوصول محلياً إلى هذه الخدمة.

تمثّل أنظمة معالجة المياه المتنقّلة بديلاً فعالاً من حيث التكلفة للمحطّات الثابتة عبر مجموعة واسعة من التطبيقات والظروف الصناعية، سواء كانت حالة طارئة أم مشروع مخطّط للتجهيز أم التجديد أم الصيانة. ويمكن أن تتفاوت العقود ما بين بضعة أيّام وعدّة سنوات. وتكون أنظمة معالجة المياه المتنقلة مجهّزة ومعبأة مسبقاً وموضوعة على مقطورة أو زلاجة، أو في حاوية من أجل أعلى مستويات لإمكانية التنقل والاستجابة.

ومن جانبه، علّق مارك دايسون، نائب رئيس أعمال معالجة المياه المتنقلة لدى فيوليا، قائلاً: "بفضل مركز الخدمة الجديد لمعالجة المياه وإعادة تدويرها، سنتمكّن من تقديم خدماتنا المبتكرة ودعمنا لعملائنا في المنطقة وتزويدهم بتكنولوجيا معالجة المياه المتنقلة فى أي وقت على مدار الساعة طوال أيّام السنة وفي أيّ مكان وُجِدوا. وبفضل خبرتنا في هذا المجال، ستسمح لنا هذه الخدمة من منح عملائنا قدراً أكبر من المرونة في أعمالهم وضمان استمراريتها مع الحرص على توفير إمدادات من المياه المعالجة الموثوقة والمتوافقة مع أعلى معايير السلامة والأمان في حالة حدوث أيّ ظرف غير متوقع، مما يضمن أمان واستقرار عمليات التشغيل. بالإضافة إلى ذلك، سيتمكن العملاء من صيانة مصانعهم بدون أن يتأثر إنتاجهم على الإطلاق كما سيكون لديهم خيار استخدام مزوّد خدمة لكامل الفترة التي يحتاجونها بفضل خدمات التأجير طويلة الأمد التي نقدّمها."

وصرّح تييري فرومنت، الرئيس التنفيذي لشركة فيوليا لتكنولوجيا المياه لمنطقة الشرق الأوسط، قائلاً: "تشكّل خدمات معالجة المياه المتنقّلة جزءاً أساسياً من استراتيجية فيوليا "إمباكت 2023"، وهي تساهم في منح الشركات والأعمال مرونة أكبر في مواجهة الأحداث المخطّط لها أو غير المتوقّعة. وتعزّز هذه الخدمة باقة الخدمات التي نوفّرها في المنطقة وتسمح لنا بمساعدة عملائنا ودعمهم في إيجاد حلول لاحتياجاتهم من المياه المُعالجة بطريقة آمنة ومسؤولة. ولا شكّ في أنّ الدمّام هي المقرّ المثالي لهذه المهمّة ومن شأن هذا الاستثمار أن يضمن حفاظنا على مركز الريادة في السوق."

وبالإضافة إلى القدرة على معالجة المياه لإعادة استخدامها، سيتمّ تجهيز المركز لصيانة وخدمة وتخزين جميع أصول ومعدّات خدمات المياه المتنقلة وقطع الغيار والمواد الاستهلاكية الخاصة بفيوليا. وسيقوم فريق من الأشخاص المسؤولين عن هذه الخدمة بتنظيم الأنشطة وتنفيذها وتقديم الدعم والمعالجة. ومن المقرر أن تبدأ المنشأة الجديدة بالعمل بكامل طاقتها في منتصف شهر سبتمبر."

الجدير بالذكر أيضاً هو أنّ فيوليا لتكنولوجيا المياه تستثمر أيضاً في محطّة معالجة المياه الخاصة بها الموجودة في ماليزيا من أجل توسيع إمكاناتها من خدمة إعادة تدوير التبادل الأيوني إلى القدرة على تقديم خدمات فيوليا الكاملة للتبادل الأيوني لأنظمة معالجة المياه المتنقلة. يقع مركز الخدمة في ولاية بينانج، وسيكون قادراً على دعم ومساعدة عملائنا في منطقة آسيا والمحيط الهادئ، انطلاقاً من ماليزيا وسنغافورة وتايلاند. ومن المقرر أن يكون هذا التوسع جاهزاً أواخر عام 2021.

=