Wednesday, 1 September 2021

VFS Global extends exclusive visa services to members of the Al Kharj Chamber of Commerce

 


 

 

·       Memorandum of Understanding signed on 26 August 2021

·       Visa services extended to the Chambers’ members and employees at the headquarters

 

The Al Kharj Chamber of Commerce has signed a Memorandum of Understanding with VFS Global for the latter to provide visa services for its members on its premises.

 

Leveraging its doorstep visa service, VFS Global will visit the Chamber's headquarters in Al Kharj upon request to provide end-to-end visa services to members, bringing the process to them so they do not have to visit a Visa Application Centre. VFS Global’s range of optional services such as form filling assistance, travel insurance, document scanning and uploading (for UK visa applications), among others, will also be available to members.

 

“This partnership with VFS Global is an accelerant to positioning Al Kharj as an epicentre for trade, industry and businesses by bringing visa services closer and at further convenience to our members. We look forward to working closely with VFS Global in the coming months,” said Mr. Amash bin Al-Dafin, President, Al Kharj Chamber of Commerce.

 

Vinay Malhotra, Regional Group Chief Operating Officer – South Asia, Middle East & North Africa and Americas, VFS Global said, “Al Kharj is the fourth Chamber of Commerce VFS Global has partnered with in the past one year, and we are proud to be supporting the Kingdom’s 2030 vision through our services. We are excited about this new association and look forward to providing the Chamber members our best-in-class services.”

 

VFS Global provides visa services for 30 countries for the citizens and residents of the Kingdom of Saudi Arabia since 2005 through a network of 85 Visa Application Centres.




في إف إس غلوبال توسع خدماتها الحصرية للحصول على التأشيرات عبر توفيرها لفريق العمل في غرفة الخرج بالمملكة العربية السعودية  

 

·       تم توقيع مذكرة التفاهم في 26 أغسطس 2021

·       سيتم تقديم خدمات التأشيرات إلى أعضاء وموظفي الغرفة في مقرها الرئيسي

 

أعلنت شركة «في إف إس غلوبال» توقيع مذكرة تفاهم مع غرفة الخرج بالمملكة العربية السعودية، لتقديم خدمات التأشيرات الشاملة. وتنص الاتفاقية، على تقديم هذه الخدمات في مقر الغرفة، دون حاجة العاملين في الغرفة لزيارة مركز تقديم طلبات الحصول على التأشيرة.

ستقوم في إف إس غلوبال في إطار هذا التعاون، بتوفير خدمة التأشيرة على عتبة منزلك- تقديم خدمات تأشيرة شاملة للأعضاء في مقر الغرفة في الخرج، حتى لا يضطروا إلى زيارة مركز تقديم طلبات التأشيرة. كما ستتوفر أيضاً مجموعة خدمات في إف إس غلوبال الاختيارية مثل المساعدة في ملئ الاستمارات، والتأمين على السفر، ومسح المستندات ضوئياً وتحميلها (لطلبات تأشيرة المملكة المتحدة)، وغيرها من الخدمات الأخرى.

 

وتعليقاً على التعاون  ‏قال عماش بن الدفين، رئيس مجلس إدارة الغرفة التجارية والصناعية في محافظة الخرج : " تعد هذه الشراكة مع في إف إس غلوبال بمثابة عامل مساهم في تعزيز ريادة منطقة الخرج كمركز للتجارة والصناعة والأعمال، عبر تسهيل عمليات الحصول على التأشيرة وتوفير المزيد من الخدمات لفريق العمل لدينا. ونتطلع قدماً للتعاون على نحو وثيق مع في إف إس غلوبال خلال الأشهر المقبلة".

 

من جهته، قال فيناي مالهوترا، الرئيس التنفيذي لعمليات مجموعة «في إف إس غلوبال» في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وجنوب آسيا والأميركيتين: " تعتبر الخرج الغرفة التجارية الرابعة التي نتعاون معها في في إف إس غلوبال خلال العام المنصرم، ونحن فخورون بدورنا الريادي في دعم رؤية المملكة 2030 عبر توفير خدماتنا على أوسع نطاق. ونحن متحمسون لهذا التعاون الجديد، ونتطلع إلى تزويد أعضاء الغرفة بأفضل خدماتنا من المستوى العالمي".

 

توفر في إف إس غلوبال خدمات التأشيرات للمواطنين والمقيمين في المملكة العربية السعودية لزيارة 30 دولة منذ عام 2005، عبر شبكة مكونة من 85 مركز لتقديم طلبات الحصول على التأشيرة.

=