Wednesday, 4 August 2021

Six of the Biggest Challenges E-commerce Platforms Face



31 January 2021, Dubai, UAE: With one third of the global population who partake in online shopping, businesses planning to provide online shopping services should be mindful of the many factors and challenges of running an e-commerce business. Below, we have a look at six of the biggest challenges which e-commerce platforms face.

Maya Hamad, founder of Emoteyes, says: “With more businesses going online, it’s imperative that businesses take the time to understand not only their existing customer behaviours but to also understand why some customers still choose to not shop online”. 

  1. 1. Trust

Many customers often find it challenging to find a site which they can trust. In addition to deciding whether to trust that the products sold is indeed what they want, customers often have a hard time disclosing their personal information on the internet, such as their address for shipping and their banking details. According to an article published by Plytix, 75% of online shoppers will only provide their personal information to a site which they trust (Plytix, 2020). Many fear the risk of being scammed by unfamiliar sites. To build trust, e-commerce retailers should make sure that they are transparent with their information, a refund policy is in place, and that there are contact details available. 

  1. 2. Competition 

With an ample amount of online stores to choose from, e-commerce retailers are in constant competition with each other.

With an average conversion rate of only 3% (Business News daily, 2019), online stores need to make sure that their products are different and more affordable from the rest. E-commerce companies also compete in their website design, as online shoppers seek sites which are user friendly. A study on online shoppers showed that 17% of them abandon their shopping cart if the checkout process is too long or complicated, while close to 50% do so if the prices are too high (Media Post, 2018). 

  1. 3. Social proof (also known as reviews)

E-commerce platforms need to keep up their reviews and ratings in order to get more customers. Just like word of mouth, people doing online shopping check the reviews and ratings of a product or online store before making a purchase. 

Statistics show that on average, people read close to 10 reviews before making a purchase, and are more trusting of the business if the reviews were made within the last two weeks (Media Post, 2018). With social proof, consumers feel a lot more comfortable with purchasing from your online store knowing that others have had a pleasant experience with your services/products. 

  1. 4. Globalization and Localization 

E-commerce platforms need to cater for consumers from all over the world. 

In an article released by Plytix, statistics show that with 60% of consumers doing cross border shopping, e-commerce platforms should include features which allow consumers to shop in their local currency and language. With that being said, e-commerce businesses should know that over 70% of consumers prefer to do their online shopping in their native language, while 90% prefer to shop in their local currency (Plytix, 2020). 

  1. 5. Payment Methods

While some prefer cash-on-delivery, there are others who prefer to do payments with their digital wallets such as PayPal. To avoid an abandoned shopping cart and the loss of a potential loyal customer, e-commerce businesses should offer a variety of payment methods to cater for the preferences of different consumers. 

  1. 6. E-commerce Fraud

E-commerce platforms should take the necessary steps to avoid revenue losses or legal issues from fake accounts. In 2020 alone, e-commerce businesses experienced an increase in fraud attacks with more people moving to online shopping as a result of the pandemic. Within the first half of 2020, results show that there has been over a billion fraud attacks resulting in a revenue loss of over $140 million (Security Magazine, 2020).

To stay ahead in the e-commerce world, businesses should meet the expectations of online shoppers as much as they do with their consumers face to face. In addition to increasing conversion rates and meeting the shopping needs of their consumers, e-commerce retailers are in constant competition with who has more to cater their website visitors. 


دراسة عن مستخدمين منصات التواصل الاجتماعي: هل تستفيد الشركات منها؟ 

 

في جميع أنحاء العالم، هناك 4.66 مليار ناشط يستخدم الإنترنت منهم 3.78 مليار يستخدمون وسائل التواصل الاجتماعية (Statista، 2021). في الواقع, 40% من مستخدمي الإنترنت يستخدمون حسابات وسائل التواصل الاجتماعية لأغراض العمل (Backlinko, 2021).

 

وفي تعليقها على الموضوع قالت مايا حمد المؤسسة لشركة ايموتايز: إن العثور على النظام الأساسي عبر الإنترنت الذي يقضي جمهورك المستهدف معظم وقتهم فيه هو تماما مثل العثور على الموقع المناسب لفتح نشاطك التجاريفنحن نلتقي بهم أينما كانوا. نختار المنطقة التي يقضي فيها عملاؤنا المستهدفون معظم وقت فراغهم. يتوجب علينا البحث وتحديد المنصات المتوفرة على الشبكة.

مع وجود أكثر من 50 ٪ من سكان العالم على منصات التواصل الاجتماعي المختلفة، من غير المؤكد أن استخدام وسائل التواصل الاجتماعي لعملك سيضمن وصول جمهور أوسع. دعونا نغوص في إحصاءات أربعة من المنصات الأكثر شعبية على الانترنت يجب أن يكون تسويق عملك عليها

  1. 1. يوتيوب

بعد جوجل، يوتيوب وقد تم تصنيفه الثاني عالميا وهو الأكثر زيارة في الموقع مع أكثر من 2 مليار مستخدم في جميع أنحاء العالم في عام 2021 (Oberlo, 2021).

أجريت دراسة على أكثر من 2000 مستخدم أظهرت أن 70% منهم يشترون من العلامة التجارية بعد رؤيتها على موقع يوتيوب (Hoot suite, 2021). ومن المهم أيضا أن نلاحظ أن المنبر هو مترجم في أكثر من 100 دولة، مما يسمح للمستخدمين الوصول إلى محتوى يوتيوب في 80 لغة مختلفة (يوتيوب، 2021).

  1. 2. انستاغرام

الموقع السادس الأكثر زيارة هو موقع انستاغرام لديه مجموعة من 500 مليون شخص في العالم يستطيعون الوصول إلى التطبيق بشكل يومي (Backlinko, 2021). مع هذا العدد الكبير من المستخدمين الناشطين يوميا، هل تحصل الشركات على الرؤية التي تأمل فيها؟ الجواب هو نعم.

وتظهر الإحصاءات أن:

  • 200 مليون مستخدم يزور مرة واحدة على الأقل الملف الشخصي للأعمال اليومية (انستغرام للأعمال التجارية، 2021).
  • 80% من المستخدمين يستخدمون التطبيق للبحث عن مختلف المنتجات والخدمات (انستغرام للأعمال التجارية، 2021).
  • 90% من المستخدمين يتابعون الأعمال على انستغرام (انستغرام للأعمال التجارية، 2021).
  • 50% هي أكثر اهتماما في العلامة التجارية بعد رؤية الإعلان على انستغرام (Hoot suite, 2021).
  1. 3. فيسبوك

حاليا ثالث أكثر المواقع زيارة ويشكلون 60% من الشبكات الاجتماعية للسكان، يبقى فيسبوك المنصة الرائدة بين وسائل التواصل الاجتماعية (eMarketer، عام 2020). وفقا لفيسبوك بلغ متوسط الإحصاءات من بيان صحفي على الموقع 1.84 مليار مستخدم ناشط يوميا بحلول نهاية عام 2020. وأظهرت إحدى الدراسات أن منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا لا تزال الأسرع نموا في المنطقة باستخدام الموقع (eMarketer).

مع صعود #Support Local، شهد فيسبوك أيضا زيادة في عمليات البحث عن الشركات المحلية في عام 2020 (فيسبوك للأعمال التجارية، 2021) وهي أخبار جيدة للعديد من الشركات المبتدئةوعلاوة على ذلك، ان متوسط المشاهدة للإعلانات على فيسبوك شهريا هو 12 اعلانا.   (Hoot suite, 2021).

  1. 4. تويتر

على الرغم من أن تويتر ينظر إليه على أنه التطبيق الأكثر توسعا عندما يتعلق الأمر بالمواضيع الشائعة وآخر الأخبار، إلا أن العديد من المستخدمين يجدون ان هذا التطبيق مفيد لممارسة الأعمال التجاريةتظهر الإحصائيات أن 85% من الشركات الصغيرة والمتوسطة تستخدم هذا التطبيق لخدمة عملاءها (تويتر للأعمال التجارية، 2021).

مع 190 مليون مستخدم ناشط يوميا (تويتر، 2021)، هذه الأرقام تثبت أن تويتر يمكن أن يستخدم أكثر من مجرد معرفة ما هو الجديد:

  • إعلانات تويتر تصل إلى 5.8% من سكان العالم (هوتسوت، 2020).
  • الربع الثالث من عام 2020 أظهرت زيادة بنسبة 30% في عدد المستخدمين الذين يتعاملون مع الإعلانات على تويتر (Twitter, 2020).
  • 40% من المستخدمين في القيام عمليات الشراء بعد الاطلاع على تويتر (التسويق الرقمي في معهد (2019).
  • المستخدمين من عرض الإعلانات 26% من الوقت الذي يقضونه على تويتر.

 

ماذا تعني هذه الإحصاءات للشركات؟ مع الشبكات الاجتماعية، بالإمكان ان يزيد الوعي بأعمال التجارية على نطاق عالمي. عند التخطيط لاستراتيجية التسويق الرقمي، يجب على الشركات أن تضع في اعتبارها أن بعض البلدان تصل إلى منصات وسائل التواصل الاجتماعي المختلفة أكثر من غيرها. إن معرفة مكان الجماهير المستهدفة (أي المنطقة والمنصات) ستجعل الوصول إليها مهمة بسيطة للعديد من الشركات.


=