Monday, 16 August 2021

Epson stands firm with commitment to business inkjet technology and to its channel partners



  • HP’s retraction from the business inkjet market viewed as highly advantageous to Epson’s growth potential, and that of its channel partners
  • HP’s thermal inkjet is not the same as Epson’s heat-free Precision Core piezo inkjet, which remains the ideal solution for sustainable, reliable, low-cost business print


DUBAI, United Arab Emirates – 16 August 2021 – With HP retracting from the only business print segment to see growth over recent years, Epson views the move as highly advantageous to its own growth potential, and that of its channel partners. Remaining committed to its indirect sales model, Epson is reassuring its partners that it will not be making a similar switch back to laser technology or changing its technology portfolio.


“Our award-winning inkjet technology is not the same as HP’s and while they have withdrawn from the business inkjet market in favour of laser, we will continue to support the advantages offered by our proprietary heat-free Precision Core piezo inkjet technology. HP’s withdrawal from the market is of huge advantage to us and offers growth potential for both Epson and our channel partners,” says Jason McMillan, Sales Director, Epson Middle East.


“We believe our technology offers the future of sustainable business printing,” continues McMillan. “The industry is looking for better, more sustainable technologies and Epson’s inkjet technology answers this need. Unlike HP’s thermal inkjet and all laser technologies, our award-winning piezo inkjet technology requires no heat during the printing process so is by its very nature more sustainable – requiring far less energy and generating less CO2. 


“HP’s withdrawal from the business inkjet market would indicate that their technology is not viable in this market. We however remain 100% confident and committed to our Precision Core Heat-free technology, and to our channel partners.”  


 

إبسون تؤكد التزامها تجاه تكنولوجيا الطابعات النافثة للحبر وتجاه شبكة شركائها

 

  • الخطوة الجديدة تنعكس بشكل إيجابي جداً على معدل نمو شركة إبسون وشركائها في هذا السوق
  • تختلف الطابعة الحرارية النافثة للحبر من "إتش بي" عن الطابعة النافثة للحبر Precision Core (المجهزة برؤوس طباعة كريستالية) من إبسون، التي لا تزال تشكل الخيار الأمثل لعمليات الطباعة المستدامة وعالية الاعتمادية والاقتصادية

 

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 16 أغسطس 2021: في ظل انسحاب شركة "إتش بي" من قطاع الطباعة الوحيد الذي سجل نمواً متواصلاً على مدار السنوات الأخيرة، تنظر شركة إبسون إلى هذه الخطوة على أنها فرصة غنية لاستثمار إمكانياتها، وإمكانيات شبكة شركائها، من أجل تحقيق معدلات نمو قوية. وفي هذا السياق، لا تزال شركة إبسون تبدي أعلى درجات الالتزام تجاه مبيعاتها من الطابعات عبر قنوات التوزيع، كما أنها تؤكد وتطمئن شركاءها بأنها لن تقدم على اتخاذ مثل هذه الخطوة بالعودة إلى تبني تكنولوجيا الطباعة بالليزر، أو حتى تغيير مجموعة حلولها من تقنيات الطباعة.

 

وشدّد جيسون ماكميلان، مدير إدارة المبيعات لشركة إبسون في الشرق الأوسط، على ذلك بالقول: "تختلف تقنية طابعاتنا النافثة للحبر، والحائزة على جوائز عالمية، عن تقنية الطابعات النافثة للحبر لدى شركة "إتش بي". وبالتزامن مع إعلان "إتش بي" انسحابها من سوق الطابعات النافثة للحبر وعودتها لتبني تقنيات الطباعة القديمة، فإننا نؤكد على مواصلتنا لدعم كافة الخصائص والمزايا التي توفرها طابعتنا النافثة للحبر بتقنية Precision Core (المجهزة برؤوس طباعة كريستالية). وسينعكس انسحاب شركة "إتش بي" من هذا السوق بشكل إيجابي جداً على معدل النمو المتوقع لشركة إبسون وشركائها".

 

وأضاف ماكميلان: "إننا نؤمن بأن تقنياتنا ترسم ملامح مستقبل أكثر استدامة للطباعة في مجال الأعمال. من جهتها، تبحث هذه الصناعة دائماً عن تقنيات أفضل وأكثر استدامة، وهو ما تلبيه الطابعات النافثة للحبر من إبسون. وعلى العكس تماماً من الطابعات الحرارية النافثة للحبر من "إتش بي" وغيرها من تقنيات الطباعة بالليزر، فإن طابعتنا النافثة للحبر بتقنية Precision Core (المجهزة برؤوس طباعة كريستالية)، والحائزة على جوائز عالمية، لا تحتاج إلى حرارة أثناء عملية الطباعة، لذا فإنها تعتبر صديقة للبيئة وأكثر استدامة، كما أنها تستهلك كمية أقل بكثير من الطاقة، وتنتج كميات أقل من ثاني أكسيد الكربون".

 

وأضاف ماكميلان: "إن انسحاب "إتش بي" من سوق طابعات نفث الحبر المخصصة للأعمال يشير إلى أن تقنيتها غير مناسبة لهذا السوق. ومع ذلك، فإننا واثقون بتقنية طابعتنا النافثة للحبر Precision Core الخالية من الحرارة، كما أننا ملتزمون بشكل كامل تجاه شركائنا في قنوات التوزيع".

=