Sunday, 8 August 2021

Best African adventure experiences in Uganda during the summer holiday



 

 

 

Dubai, United Arab Emirates, 8th August 2021:

Uganda is home to the source of the world's longest river (river Nile), more than 50% of the world's remaining Mountain Gorillas, vast and diverse natural wildlife reserves; Blessed with tropical, all-year-round summer weather, diverse cultural heritage of over 50 local tribes, snow-capped mountains, natural water rafting spots, vibrant nightlife. A wealth of unexploited natural resources and a young, educated population.

 

And with travel being open again from the Middle East countries to many destinations, and with the Dry seasons in Uganda being from December to February and June to September, the best time, and the best months of the year to experience the adventure activities would be during these months. Uganda is preparing the best African adventure experience for tourists traveling there this summer:

 

1-      Gorilla Tracking:

 

Gorilla tracking is one of the world’s greatest wildlife experiences is the thrill of a close encounter with the reclusive mountain gorillas in their natural habitat. Uganda has the best chance of viewing these delightful apes with the fact that it boasts two parks where they have been habituated for human visits is the Mgahinga Gorilla National Park and Bwindi Impenetrable Forest National Park which harbor over half of the remaining world mountain gorillas.

 

2-      Canoeing:

 

Discover the peace and tranquillity of Uganda’s beautiful waterways, and experience wildlife like never before, while learning the pleasure of being at one with the water and nature.

The rivers, lakes, and wetlands cover about 18% of Uganda's total surface, including Lake Victoria, the largest Fresh Water lake in Africa and the source of the Nile river. All these provide a prime environment for canoeing and kayaking across the Nile, Lake Victoria basin and several other numerous water bodies across the country.

 

3-      Horse Riding:

 

Enjoy the horse riding around Kampala Gardens, Lubowa and Jinja. A horseback safari provides the ideal way to explore the Nile up close, see a traditional Ugandan village and view the fantastic panorama from the hills overlooking the Nile River valley.

 The landscape is spectacular, you will be in awe of the beauty of the area around Lake Victoria.

 

 

4-      Water Rafting:

 

For adventurers, without at least one day of white-water rafting trip, your travel to Uganda wouldn’t be complete. Right at the source of the Nile you’ll truly experience and conquer these wild waters whilst bouncing on and off the untamed river.

 

5-      Mount Rwenzori climbing:

 

The fabled "Mountains of the Moon" in Rwenzori Mountains National Park, one of Uganda's UNESCO heritage sites lie in Western Uganda along the Congolese border where the snow-covered equatorial peaks rise to a height of 5,109m and the lower slopes are blanketed in moorland and rich montane forest. Most of the park is accessible only to hikers although the magnificent scenery views would be ample reward for visitors. You can explore mountaineering and hiking, bird watching of over 195 species and nature-guided tours through all the vegetation zones at the glacial peaks.

 

Tourists from Middle East countries need to apply for visas online before traveling to Uganda.

 

Passengers must have a negative COVID-19 PCR test taken at most 72 hours before departure from the first embarkation point. Non-vaccinated passengers from UAE are subject to a PCR test upon arrival, while this does not apply to passengers with a COVID-19 vaccination certificate showing that they were fully vaccinated and are asymptomatic.

 

Choose Uganda as your next holiday destination and experience the welcoming African hospitality. For more information and to book your trip, visit your local travel agent.

أفضل تجارب المغامرات الأفريقية في أوغندا خلال عطلة الصيف

دبي ، الإمارات العربية المتحدة ، 8 أغسطس 2021:

أوغندا هي موطن لمنبع نهر النيل، أطول أنهار العالم، وموطن لأكثر من خمسين بالمائة من غوريلا الجبال المتبقية في العالم، مع محميات طبيعية واسعة ومتنوعة للحياة البرية، حيث تنعم بطقس صيفي استوائي على مدار العام، وتراث ثقافي متنوع لأكثر من 50 قبيلة محلية، وجبال مغطاة بالثلوج، وأماكن للتجديف بالمياه الطبيعية، وحياة ليلية نابضة بالحياة. فهي ثروة من الموارد الطبيعية غير المستغلة ومن الشباب المتعلم.

 

ومع فتح السفر مرة أخرى من دول الشرق الأوسط إلى العديد من الوجهات، وذلك تزامناً مع المواسم الغير ممطرة في أوغندا من يونيو إلى سبتمبر (ثم من ديسمبر إلى فبراير)، فإن أفضل وقت وأنسب شهور السنة لتجربة أنشطة المغامرة هي خلال هذه الأشهر. تستعد أوغندا لأفضل تجربة مغامرة أفريقية للسياح الذين يسافرون إلى هناك هذا الصيف بعدد مميز من الانشطة، من أبرزها:

 

1- رحلات تتبع الغوريلا:

يعد تتبع الغوريلا أحد أعظم تجارب الحياة البرية في العالم، حيث يشهد الزائر الإثارة في اللقاء عن قرب مع الغوريلا الجبلية المنعزلة في بيئتها الطبيعية. تتمتع أوغندا بأفضل فرصة لمشاهدة هذه القرود المبهجة، مع حقيقة أنها تفتخر بحديقتين اعتادت فيهما الغوريلا على الزيارات البشرية، وهما منتزه مجاهينجا الوطني للغوريلا ومنتزه غابة بويندي المنيعة الوطني الذي يضم أكثر من نصف الغوريلا الجبلية المتبقية في العالم.

 

2- التجديف:

اكتشف السلام والهدوء في الممرات المائية الجميلة في أوغندا، واستمتع بتجربة الحياة البرية بشكل لم يسبق له مثيل، بينما تتعلم متعة التعايش و التواجد في مكان واحد مع الماء والطبيعة.

تغطي الأنهار والبحيرات والأراضي الرطبة حوالي 18٪ من إجمالي مساحة أوغندا، بما في ذلك بحيرة فيكتوريا، أكبر بحيرة للمياه العذبة في إفريقيا ومصدر نهر النيل. كل هذه المسطحات المائية توفر بيئة رئيسية للتجديف بالكاياك عبر نهر النيل وحوض بحيرة فيكتوريا والعديد من المسطحات المائية الأخرى العديدة في جميع أنحاء أوغندا.

 

3- ركوب الخيل:

استمتع بركوب الخيل حول حدائق كمبالا ولوبوا وجينجا. توفر رحلة السفاري على ظهور الخيل الطريقة المثالية لاستكشاف النيل عن قرب، ومشاهدة إحدى القرى الأوغندية التقليدية ومشاهدة البانوراما الرائعة من التلال المطلة على وادي نهر النيل. المناظر الطبيعية المحيطة مذهلة حيث ستشعرك بالرهبة من جمال المنطقة المحيطة ببحيرة فيكتوريا.

 

4- التجديف بالطوف في المياه البيضاء:

بالنسبة للمغامرين، لن يكتمل سفرك إلى أوغندا بدون يوم واحد على الأقل من رحلة التجديف بالمياه البيضاء. عند منبع النيل مباشرةً، ستختبر هذه المياه البرية العنيفة أثناء القفز بالطوف في مصب النهر الجامح.

 

5- تسلق جبل روينزوري:

تقع "جبال القمر" الأسطورية في حديقة جبال روينزوري الوطنية، أحد مواقع التراث العالمي لليونسكو، في غرب أوغندا على طول الحدود الكونغولية حيث ترتفع القمم الاستوائية المغطاة بالثلوج إلى ارتفاع 5109 أمتار والمنحدرات السفلية مغطاة في الأراضي المستنقعية وسط الغابات الجبلية الغنية. يمكن الوصول إلى معظم المنتزه للمتنزهين فقط حيث أن المناظر الطبيعية الرائعة ستكون بمثابة مكافأة كبيرة لهم. يمكنك استكشاف تسلق الجبال والمشي لمسافات طويلة ومشاهدة الطيور لأكثر من 195 نوعًا والجولات المصحوبة بمرشدين بالطبيعة عبر جميع مناطق الغطاء النباتي حيث تكون بين القمم الجبلية الجليدية.

 

يحتاج السياح من دول الشرق الأوسط إلى التقدم للحصول على تأشيرات إلكترونية عبر الإنترنت قبل السفر إلى أوغندا.

و بالنسبة لفحوصات ما قبل السفر، يجب أن يكون لدى الركاب اختبار سلبي (PCR) لفيروس كوفيد 19 يتم إجراؤه قبل 72 ساعة على الأكثر من المغادرة من نقطة الانطلاق الأولى. كما يخضع المسافرون غير الملقحين من دولة الإمارات العربية المتحدة لاختبار PCR عند الوصول، في حين أن هذا لا ينطبق على الركاب الحاصلين على شهادة تطعيم ضد كوفيد 19 توضح أنهم قد تم تطعيمهم بالكامل وليس لديهم أعراض.

اختر أوغندا كوجهة عطلتك التالية واستمتع بتجربة الضيافة الأفريقية الترحيبية. لمزيد من المعلومات ولحجز رحلتك، قم بزيارة وكيل السفر المحلي.

=