Monday, 26 July 2021

Many homeowners in ‘New Dubai’ will need to carryout life cycle analysis of their A/C units, says home maintenance specialist

 


 

Residential communities such as the Springs, Greens, Meadows & Lakes are over 15 years old and A/C units are coming to the end of their lifespan according to boss of Hitches & Glitches     

 

Dubai, United Arab Emirates, 26 July 2021: Senior director TFM at Dubai-based smart and green home maintenance specialist Hitches & Glitches (H&G) Kelvin Vargheese, has alerted homeowners in ‘New Dubai’ that many will be faced with replacing their air conditioning units over the coming months and years.

 

H&G, part of the Farnek Group, has witnessed an increasing number of calls from homeowners and tenants, particularly those in the freehold communities in ‘New Dubai’ such as The Palm Jumeirah, Arabian Ranches, The Greens, and Emirates Living, comprising of The Springs, The Meadows, The Lakes and Emirates Hills.

 

The owners and tenants of these freehold properties, which were mostly built between 2003 and 2007, are now beginning to experience issues with the performance of their A/C units. Upon closer inspection, it is clear that many have come to the end of their lifespan and simply need replacing.

 

“Modern A/C units usually last somewhere between 15-20 years, but older models can begin failing after ten years however, well maintained units, will inevitably last longer than those that have not been serviced regularly.

 

“Homeowners in these freehold communities will eventually have to decide whether to continue paying for repairs and accept deteriorating performance, or replace them,” commented Vargheese.

 

“An A/C system should be energy-efficient - compare your DEWA bills year-on-year to see if there has been any increase in energy consumption. A poorly maintained A/C unit can lose 5% of its overall efficiency, annually, whereas an efficient A/C system can cut monthly energy costs by up to 25%, especially during the summer months. There are also smart gadgets such as NEST that can also help in this respect.

 

“Also remember your A/C system should not only be able to reduce the indoor temperature, but also be able to reduce humidity levels and improve air quality, removing airborne dust and particles.

 

“Essentially if your A/C system is not working hard enough to keep your home comfortable during the hottest part of the day, you may need to carryout life cycle analysis, to ascertain whether you need to service, repair, modify or completely replace your A/C system,” added Vargheese.

 

Another sign that your A/C maybe on its way out, is excessive noise. It is quite normal for most types of A/C to make some noise especially while running between cycles, however thudding or high-pitched squealing, is most certainly not.

 

“That in itself might not necessitate a new system, it might simply be issues with the fans, the blower, or indeed the motor, which it must be noted, can still become very costly to repair,” said Vargheese.

 

There are environmental benefits too. New A/C units comply with the latest regulations for environmental protection, so they are more energy efficient, produce lower carbon emissions and are more energy efficient.

 

According to Hitches & Glitches, a new central A/C system for a two-bed apartment or small townhouse costs in the region of AED 15,000. When lower DEWA bills and reduced maintenance and repair bills are taken into consideration, it should comfortably pay for itself in less than six years, along with all of the other added benefits.

 

“So, my advice to homeowners is simple,” said Vargheese. “First and foremost, make sure that you regularly service your A/C at least twice a year, ideally every quarter, because preventative maintenance is so underestimated. Secondly set aside money in your household budget for repairs as well as a new A/C system, it is an investment after all and will add value to your home.”


هيتشز أند غليتشز تحث أصحاب المنازل في دبي الجديدة على ضرورة استبدال وحدات التكييف الخاصة بهم

 

·        يبلغ عمر المجتمعات السكنية مثل: الينابيع وذا جرينز والميدوز والبحيرات أكثر من 15 عامًا ووحدات التكييف تقترب من نهاية عمرها الافتراضي، وفقًا لرئيس شركة هيتشز أند غليتشز

 

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 26 يوليو 2021: حثّ كيلفن فارغيز، مدير شركة هيتشز أند غليتشز الرائدة في قطاع خدمات صيانة المنازل وفق أفضل معايير التكنولوجيا والاستدامة ومقرها دبي، أصحاب المنازل في "دبي الجديدة" على ضرورة استبدال وحدات تكييف الهواء الخاصة بهم خلال الأشهر والسنوات المقبلة.

 

وقد شهدت شركة هيتشز أند غليتشز والتي تشكل جزءاً من مجموعة فارنك عدداً متزايداً من المكالمات من قبل أصحاب المنازل والمستأجرين، ولا سيما في مجتمعات التملك الحر السكنية في "دبي الجديدة" مثل: ذا بالم جميرا والمرابع العربية وذا جرينز وإمارات ليفنج، والتي تضم مجتمعات: الينابيع والسهول والبحيرات وتلال الإمارات.

 

هذا وقد بدأ مالكو ومستأجرو عقارات التملك الحر، التي تم بناؤها في الغالب بين عامي 2003 و2007، في مواجهة عدة مشاكل متعلقة بأداء وحدات التكييف الخاصة بهم، وقد تبين بعد الفحص الدقيق لتلك الوحدات بأن العديد منها قد اقترب عمرها الافتراضي من الانتهاء وتحتاج ببساطة إلى استبدالها بوحدات تكييف جديدة.

 

عادةً ما تدوم وحدات التكييف الحديثة في مكان ما بين 15 إلى 20 عامًا، ولكن النماذج القديمة منها يمكن أن تبدأ بالأعطال والمشاكل بعد عشر سنوات، ومع ذلك، فإن الوحدات التي يتم صيانتها جيدًا ستستمر حتماً لفترة أطول من تلك التي لم يتم صيانتها بانتظام.

 

وفي هذا السياق علّق فارغيز قائلاً: "سيتعين على مالكي المنازل في مجتمعات التملك الحر هذه في نهاية المطاف أن يقرروا ما إذا كانوا سيستمرون في الدفع مقابل الإصلاحات وقبول الأداء الضعيف أو استبدالهم".

 

وتابع فارغيز قائلاً: "يجب أن يكون نظام التكييف موفرًا للطاقة من خلال مقارنة فواتير هيئة كهرباء ومياه دبي على أساس سنوي لمعرفة ما إذا كانت هناك أي زيادة في استهلاك الطاقة، كما يمكن أن تفقد وحدة التكييف التي لا تتم صيانتها بشكل جيد 5٪ من كفاءتها الإجمالية سنويًا، في حين أن نظام التكييف الفعال يمكن أن يخفض تكاليف الطاقة الشهرية بنسبة تصل إلى 25٪ وخاصة خلال أشهر الصيف، كما أن هناك أيضًا أجهزة ذكية مثل منظم درجة الحرارة الذكي من نيست التي يمكنها أيضًا المساعدة في هذا الصدد".

 

"يجب أن نتذكر أيضًا أن نظام التكييف الخاص بك لا يجب أن يكون قادرًا على تقليل درجة الحرارة في الداخل فحسب، بل أيضًا أن يكون قادرًا على تقليل مستويات الرطوبة وتحسين جودة الهواء وإزالة الغبار والجزيئات المحمولة بالهواء".

 

وأضاف فارغيز قائلاً: "إذا كان نظام التكييف لديك لا يعمل بما يكفي للحفاظ على راحة منزلك خلال الفترة الأكثر حرارة من اليوم بعد إجراء تحليل دورة الحياة لوحدة التكييف، قد تحتاج حينها إلى إصلاح نظام التكييف أو تعديله أو استبداله بالكامل".

 

وفي هذه المناسبة قال فارغيز: "قد لا يتطلب ذلك في حد ذاته نظامًا جديدًا، فقد يكون الأمر مجرد مشاكل متعلقة بالمراوح أو المنفاخ أو في المحرك، وهو ما يجب ملاحظته مباشرة قبل أن يصبح إصلاحه مكلفًا للغاية، وهناك فوائد بيئية أيضًا، حيث تتوافق وحدات التكييف الجديدة مع أحدث لوائح حماية البيئة، لذا فهي أكثر كفاءة في استخدام الطاقة وانبعاثات كربونية أقل وأكثر كفاءة في استخدام الطاقة".

 

ووفقاً لشركة هيتشز أند غليتشز فإنه تبلغ تكلفة نظام التكييف المركزي الجديد لشقة من غرفتي نوم أو منزل صغير في المنطقة 15000 درهم إماراتي عندما تؤخذ فواتير هيئة كهرباء ومياه دبي المنخفضة في الاعتبار وانخفاض فواتير الصيانة والإصلاح، يجب أن تدفع عن نفسها بشكل مريح بأقل من 6 سنوات، إلى جانب جميع المزايا الإضافية الأخرى.

 

واختتم فارغيز حديثه قائلاً: "إن نصيحتي لأصحاب المنازل بسيطة جداً وهي أولاً وقبل كل شيء، تأكد من أنك تقوم بخدمة التكييف بانتظام مرتين في السنة على الأقل، ويفضل كل ثلاثة أشهر، لأن الصيانة الوقائية يتم التقليل من شأنها. ثانيًا، خصص أموالًا في ميزانية أسرتك للإصلاحات بالإضافة إلى نظام تكييف جديد، فهو استثمار في النهاية وسيضيف قيمة إلى منزلك".

=