Wednesday, 23 June 2021

Unilabs adopts first of its kind diagnostic solutions in the Middle East



  • Powered by Roche Diagnostics, the new diagnostic innovations give access to our broad menu with fast turnaround time
  • This partnership will use Roche’s expertise to transform Unilab’s operations with the latest state-of-art technology, aimed at providing optimal results to patients and their treating physicians.

Dubai, June 22, 2021:

Unilabs, the leading Swiss diagnostic service provider, has announced that its labs in the UAE have acquired new diagnostic solutions, the first of its kind in the region. Powered by Roche Diagnostics - the world leader in biotechnology-, the innovative diagnostic solutions give access to a broad menu of more than 220 parameters – including many unique high medical value assays to labs.


The announcement was made on the sidelines of Medlabs Middle East 2021, running at Dubai World Trade Centre (DWTC) from June 21 to 24.  The diagnostic technology is the latest by Roche designed to deliver excellence, while at the same time simplifying daily work. 


Unilabs stressed that equipping the network’s labs in the UAE with the new technology is yet another step towards enhancing the efficiency and accuracy of lab and diagnostic services and will surely strengthen the UAE’s competitive position in the healthcare field. This goes in line with the government plans to meet the highest international standards based on technology and artificial intelligence. 


The new solution combines clinical chemistry, ISE and immunochemistry testing and is designed to support fast and predictable turnaround times across all assays with a reaction time of 18 minutes or less, with STAT assays having just 9 min reaction time. To offer full transparency, the integrated solution allows the operator to see the time to result per sample and per test as well as the time to last result on all ordered tests.

Mohammed Daoud, CEO of Unilabs Middle East, affirmed that the network takes a great interest in equipping its labs with the latest medical devices to develop its services and create a state-of-the-art lab environment that enhances lab services and empowers physicians to take faster actions, thus enhancing the overall healthcare system. 


“We have always been keen to make the most of the latest lab techniques in light of the remarkable development the world is witnessing in this sector and the expansion of the scope and specializations of diagnostic laboratories, and their practical contributions to building plans and programs for prevention and treatment of diseases,” he stated.


“The new technology acquired by Unilabs will not only increase the efficiency of labs by reducing hands-on time for the operators, enabling reliable and simplified daily operation and offering access to a broad assay menu, but will also provide rapid results that will allow physicians to take quicker action,” Daoud said, adding that the network will spare no effort to utilize the latest lab equipment and advanced technologies in diagnostic pathology and information systems, to raise the efficiency of labs.


“Laboratories today face an increasing workload and the necessity to deliver results faster amidst constraints of time, space, budget, and qualified staff, while still ensuring quality and maintaining profitability. The integrated solutions from Roche Diagnostics powering Unilabs in Dubai and Abu Dhabi aim to address these challenges and simplify laboratory processes by automating tasks and reducing intervention time by operators. Our focus is on helping physicians deliver better patient care by optimizing laboratory efficiency and bringing high medical value tests” said Harald Wolf, General Manager of Roche Diagnostics Middle East.

This partnership will allow both Unilabs and Roche to continue cementing its commitment towards the prevention, diagnosis, and treatment of various disease areas, including cardiovascular health, women’s health, and infectious diseases. Thus, supporting the welfare of the country’s community and providing patients with world-class healthcare. 


خلال مشاركتها في معرض "ميدلاب الشرق الأوسط"

شبكة "يونيلابس" للمختبرات التشخيصية تتبنى أحدث الابتكارات والحلول التشخيصية الفريدة من نوعها في الشرق الأوسط 

  • بدعم من "روش" تتيح الابتكارات التشخيصية الجديدة الوصول إلى قائمة واسعة من التحاليل مع وقت تسليم سريع
  • تستفيد "يونيلابس"  من خبرات "روش" الواسعة للارتقاء بأنظمتها الحالية ضماناً لتزويد المرضى والقائمين على علاجهم بأفضل المخرجات

دبي، 22 يونيو، 2021:

أعلنت شبكة مختبرات "يونيلابس" السويسرية للمختبرات التشخيصية في دولة الإمارات عن تبنيها أحدث الابتكارات والحلول التشخيصية والتي تعتبر الأولى من نوعها في الشرق الأوسط ، حيث تتيح الوصول إلى خيارات واسعة من التحاليل المخبرية تزيد عن 220 تحليل بوقت قياسي، وذلك في إطار جهودها لاستقطاب أحدث الأجهزة المخبرية المبتكرة بالتعاون مع شركة "روش دیاجنوستيكس" في الشرق الأوسط، ضمن مشاركتها في معرض "ميدلاب الشرق الأوسط" للمختبرات الطبية الذي يقام خلال الفترة من 21 حتى 24 يونيو الجاري في مركز دبي التجاري العالمي.

ويأتي حصول الشبكة على هذه الابتكارات التشخيصية في خطوة تعزز مستوى خدمات التحاليل المخبرية والتشخيص في دولة الإمارات ومكانتها التنافسية الرائدة في مجال الرعاية الصحية، لتلبي أعلى المعايير العالمية القائمة على التكنولوجيا والذكاء الاصطناعي.

وتجمع التقنية الجديدة التي طورتها شركة روش لتحقيق التميز المخبري وتسهيل العمل اليومي للفنيين بين تقنيات الكيمياء السريرية والكيمياء المناعية واختبار الأقطاب الكهربائية الانتقائية للأيونات، ما يساعد في الحصول على شريحة واسعة من نتائج الفحوصات المخبرية، بالإضافة إلى إظهار نتائج الاختبارات البيوكيميائية خلال 18 دقيقة في حين تظهر تحاليل الفحوصات الإحصائية خلال 9 دقائق، كما يتميز الجهاز بقدرته على تقديم نتائج سريعة ودقيقة لجميع الفحوصات والتحاليل المخبرية، إلى جانب معرفة الوقت اللازم للحصول على النتيجة لكل عينة واختبار.

إنشاء بيئة مخبرية حديثة

وأكد محمد داود الرئيس التنفيذي لشبكة "يونيلابس" في منطقة الشرق الأوسط، حرص الشبكة على توفير أحدث المعدات والأجهزة الطبية لتطوير خدمات المختبرات وإنشاء بيئة مخبرية حديثة وتعزيز مستوى الخدمات في المختبرات والتي تقدم دعماً كبيراً في عملية اتخاذ القرارات الطبية والإجراءات العلاجية وتعزز منظومة الرعاية الصحية، ولا سيما مع تقدم تجهيزات المختبرات وتقنياتها واتساع نطاق واختصاصات المختبرات التشخيصية، وإسهاماتها العملية في بناء خطط وبرامج الوقاية والعلاج من الأمراض. 

وأوضح داود أهمية التقنية الجديدة في تعزيز كفاءة عمل المختبرات من خلال توفير الوقت والجهد والتكاليف، وتقليل جهود الصيانة، حيث يساعد الجهاز الذي يتميز بسهولة الاستخدام في الحصول على العديد من النتائج والتحاليل المخبرية في وقت قياسي، بالإضافة إلى تقديم نتائج سريعة تمكن الأطباء من اتخاذ إجراءات وقرارات طبية بشكل أسرع، مؤكداً سعي الشبكة إلى استخدام أحدث الأجهزة المخبرية وآخر ما توصلت إليه التكنولوجيا المتطورة في علم الأمراض التشخيصي وأنظمة المعلومات، بهدف رفع مستوى كفاءة عمل المختبرات.

من جانبه، أشار هارالد وولف، المدير العام لشركة روش دياجنوستيكس الشرق الأوسط ش.م.ح.، ان قطاع المختبرات بات يواجه ضغطا كبيرا في الآونة الأخيرة مع ضرورة تحقيق نتائج مخبرية سريعة بالرغم من القيود التي تفرضها محدودية الوقت والمكان والميزانية والموظفين المؤهلين، وضرورة الحفاظ على الجودة والربحية، مضيفاً أن الحلول المتكاملة التي طورتها شركة روش تهدف إلى التغلب على هذه التحديات في مختبرات يونيلابس في دبي وأبو ظبي وتبسيط العمليات المختبرية من خلال أتمتة المهام وتقليل تدخل الفنيين.

وأكد وولف حرص شركة روش على مساعدة الأطباء في تقديم رعاية صحية تتسم بالجودة والموثوقية لكافة المرضى من خلال تحسين كفاءة المختبرات وتوفير تحاليل طبية دقيقة، مضيفاً أن الشراكة بين كل من يونيلابس وروش تأكد من جديد حرصهما والتزامهما الراسخ بتوفير أفضل سبل الوقاية والتشخيص والعلاج في مجالات الأمراض المختلفة، بما في ذلك صحة القلب والأوعية الدموية وصحة المرأة والأمراض المعدية. وبالتالي، دعم رفاهية المجتمع والدولة وتزويد المرضى برعاية صحية عالمية المستوى.

=