Sunday, 13 June 2021

MAURITIUS WILL OPEN FOR INTERNATIONAL TRAVEL ON 15 JULY 2021

 

Port Louis, Mauritius, 13 June 2021 – Mauritius will be welcoming international travellers from 15 July 2021. The island will be opening in phases during 2021 and the first phase, from 15 July to 30 September 2021, will enable vaccinated travellers to enjoy a resort holiday on the island.

 

Holidaymakers will be able to enjoy facilities within their chosen resort premises, including the swimming pool and beach. If guests stay over 14 days and have negative PCR tests during their stay in the resort, they will be able to explore the island’s attractions. However, for shorter stays, they may leave the resort earlier and travel back home. A list of pre-approved Covid-19 safe resorts will be available from 20 June 2021 at www.mauritiusnow.com

 

Travellers to Mauritius aged 18 years or over must be fully vaccinated against Covid-19. They must undergo a PCR test between 5 and 7 days before departure and a negative result is required to travel to the island. Travellers will also have a PCR test on arrival at the airport in Mauritius and on day 7 and 14 of their resort holiday, as applicable.

 

For Phase 2, from the 1st of October 2021, vaccinated travellers will be allowed entry without restrictions upon presentation of a negative PCR test taken within 72 hours before departure.

 

Unvaccinated travellers will be subject to 14 days in-room quarantine for both Phases 1 and 2 until further notice.

 

 

The announcement follows the acceleration of the vaccination campaign and the progress made towards herd immunity by the end of September. Frontliners of the tourism industry were prioritised during the vaccine rollout. This enables a prompt and safe restart of the Mauritius tourism industry.

 

 

The country’s response to the pandemic ranked among one of the best in the world, as the Mauritian Government responded promptly with stringent control measures and protocols. The safety of Mauritians and visitors has been a top priority since the outbreak of Covid-19 and the success is a result of a joint effort by the Mauritian Government and the island’s population.

 

موريشيوس تفتح أبوابها للسفر الدولي ابتداءً من 15 يوليو 2021

 

بورت لويس ، موريشيوس ،  13يونيو 2021 - ستستقبل موريشيوس المسافرين الدوليين اعتبارًا من 15 يوليو 2021. وسيتم افتتاح الجزيرة على مراحل خلال عام 2021 وستتيح المرحلة الأولى من 15 يوليو إلى 30 سبتمبر 2021  للمسافرين الملقحين الفرصة للاستمتاع بالإقامة في المنتجعات المتوفرة على الجزيرة.

 

 

سيتمكن السياح من الاستمتاع بالمرافق داخل مباني المنتجع الذي يختارونه، بما في ذلك المسبح والشاطئ. إذا أقام الضيوف أكثر من 14 يومًا وخضعوا لاختبارات PCR سلبية أثناء إقامتهم في المنتجع، فسيكون بإمكانهم استكشاف مناطق الجذب بالجزيرة. أما بالنسبة للإقامات القصيرة يمكنهم مغادرة المنتجع في وقت مبكر للعودة للوطن. وستتوفر قائمة بالمنتجعات الآمنة المعتمدة مسبقًا، وذلك اعتبارًا من 20 يونيو 2021 على www.mauritiusnow.com.

 

يجب الحصول على التطعيم الكامل قبل السفر إلى موريشيوس لمن تبلغ أعمارهم 18 عاما فأكثر، ويجب أن يخضع المسافرون لاختبار PCR قبل 5-7 أيام من المغادرة، على أن تكون النتيجة السلبية للسماح بالسفر إلى الجزيرة. سيخضع الضيوف لاختبار PCR عند الوصول إلى المطار في موريشيوس وفي اليومين السابع والرابع عشر من المكوث في المنتجع.

 

يأتي هذا الإعلان بعد أن حصلت موريشيوس على لقاحات كافية لتلبية أهدافها لإعادة فتح السياحة. تم إعطاء الأولوية للمتعاملين في صناعة السياحة وكذلك أسرهم المباشرة أثناء طرح اللقاح. يتيح ذلك إعادة تشغيل سريعة وآمنة لصناعة السفر في موريشيوس، والتي تعد ركيزة مهمة للاقتصاد الوطني.

 

كما وصُنفت استجابة البلد للوباء من بين الأفضل في العالم، حيث استجابت حكومة موريشيوس على الفور بتدابير وبروتوكولات صارمة للمكافحة. وكانت سلامة مواطني موريشيوس وزوارها أولوية قصوى منذ اندلاع الجائحة، والنجاح جاء نتيجة لجهود مشتركة من قبل حكومة موريشيوس وسكان الجزيرة.

 

تعمل موريشيوس وشركاؤها السياحيون في تعاون وثيق للتحضير لإعادة فتح الجزيرة بالكامل اعتبارًا من أكتوبر 2021. وسيتم الإعلان عن مزيد من التفاصيل قريبًا.

 

للحصول على التفاصيل الكاملة لمتطلبات الدخول وبروتوكولات الأمان ، تفضل بزيارة www.mauritiusnow.com

 

=