Sunday, 27 June 2021

Lucid Motors Opens New York City Flagship Studio in Meatpacking District Amidst Retail Resurgence



 

Lucid Air sets new EV benchmarks for luxury, performance, and range up to 500+ miles

 

Lucid Motors, which is setting new standards for sustainable mobility with its advanced luxury EVs, has announced the opening of its first Studio in New York City and the eighth Lucid Studio opened in the last year. While there, visitors can experience Lucid Air and learn more about the full lineup. The flagship Studio establishes Lucid’s presence in New York City ahead of its expected merger transaction close in Q3 of this year.

 

Officially open to the public on Saturday, June 26, the Lucid Studio at 2 Ninth Avenue will increase foot traffic in an already flourishing Meatpacking District. It adds to the growing resurgence of the nation’s most populous city, as consumers hungry for new experiences take advantage of New York State’s recent retail reopening guidance. In fact, with Manhattan’s expected job growth, area retail may be looking at a momentous surge not seen since 2009, when retail employment growth in NYC averaged 19.7% year over year.

 

“Opening a Lucid Studio in New York, one of the most vibrant cities in the world, allows us to demonstrate how Lucid Air and its groundbreaking technology perfectly complement the fast pace and refined taste of the Big Apple,” said Peter Rawlinson, CEO and CTO, Lucid Motors. “It’s also the perfect time to open our first Lucid Studio in New York, as we will add significantly to a city that is returning to form in delivering the world’s greatest experiences to residents and travelers alike.”

 

The Lucid design team worked with world-renowned architecture firm Marmol Radziner to translate the company’s post-luxury design aesthetic into a welcoming physical environment where customers can review options for the full Lucid Air lineup of luxury, high-performance EVs. This includes the Lucid Air Pure, a very well-equipped model available from $77,400 ($69,900 with available federal tax credit), through the Lucid Air Touring, which starts at $95,000 ($87,500 with available federal tax), and the Lucid Air Grand Touring, starting at $139,000 ($131,500 with available federal tax credit). The entire lineup features available horsepower levels up to 1080 hp, quarter-mile times as low as 9.9 seconds, and versions offering up to 500+ miles of projected range on a single charge, making Lucid Air the new standard for electric vehicle performance and efficiency.

 

Studio Experience

 

Every Lucid Studio offers a digitally oriented luxury experience tailored to each customer’s preferences, whether they visit in-person, make inquiries entirely online, or combine the two. Lucid’s New York Studio allows customers to experience the brand and obtain information about its products in a location that underscores the company’s unique design aesthetic.

 

Exploring a Lucid Studio, visitors will get a vision of how the company draws inspiration from the beauty, innovation, and diversity of its home state of California. Lucid Studios augment the physical experience of seeing and touching a Lucid Air with an elevated digital experience. Using a 4K VR configurator, Lucid’s Virtual Reality Experience combines the physical and virtual worlds to showcase seamless personalization of everything from interior finishes and materials to exterior color.

 

Virtual Experience

 

Mirroring the luxury one-to-one Studio experience online for those who prefer shopping from home, customers can take advantage of “Lucid Studio Live,” a cloud-based configuration solution powered by ZeroLight’s Concierge product. From the comfort of their own homes, customers can virtually interact with a car while a Lucid representative guides them through key features and configuration options.

 

Future Studios & Service Centers

 

The Manhattan Lucid Studio becomes the first to open in the northeastern United States and the eighth Lucid Studio opened in the last year. The Studio is located at 2 Ninth Ave., Manhattan, and is the newest of 11 more set to open throughout North America by the end of 2021. Other locations will include Chicago, San Francisco, Phoenix, Long Island, Boston, Vancouver, San Diego, and the D.C. Metro for an expected total of 20 studio and service locations this year.

 

Customers can visit during normal business hours or can book a personal appointment by contacting the Lucid team at lucidmotors.com/contact. They can always start exploring the Lucid Air through the “Design Yours” configurator.


لوسيد موتورز تفتتح استديو رائد في حي ميتباكينج

بمدينة نيويورك بالتزامن مع انتعاش حركة البيع بالتجزئة

الشركة ترسي معايير جديدة في عالم السيارات الكهربائية بمستوى منقطع النظير من الفخامة والأداء مع قدرة على قطع مسافة تزيد عن 800 كيلو متر بدون الحاجة لإعادة شحن البطارية

 

A white car on a road

Description automatically generated with low confidenceA picture containing outdoor, sky, road, street

Description automatically generated

دبي، الامارات العربية المتحدة، 27 يونيو 2021 — أعلنت لوسيد موتورز، الشركة التي تسعى إلى إرساء معايير جديدة في عالم النقل المستدام عبر سياراتها الكهربائية الفاخرة والمتقدمة، اليوم عن افتتاح أول استديوهاتها في مدينة نيويورك وثامن استديوهاتها المُفتتحة العام الماضي. ويوفر الاستديو الجديد لزواره الفرصة لتجربة سيارة لوسيد أير والاطلاع على المجموعة الكاملة من نماذج السيارة. ويعمل الاستديو الرائد على تأسيس حضور لوسيد في مدينة نيويورك قبل إغلاق صفقة الإدماج المتوقعة في الربع الثالث من العام الحالي.

 

وسيسهم استديو لوسيد، الذي سيُفتتح رسمياً أمام الجمهور يوم السبت 26 يونيو في مبنى 2 ناينث أفينو، في تعزيز جاذبية حي ميتباكينج المزدهر،[1]إذ سيساعد على تسريع انتعاش المدينة الأكثر ازدحاماً في الولايات المتحدة، لا سيما مع رغبة المستهلكين في اختبار تجارب جديدة بالاستفادة من دليل استئناف أنشطة قطاع التجزئة الذي أصدرته ولاية نيويورك. وإضافة إلى ذلك، قد يؤدي نمو الأعمال المتوقع في حي مانهاتن إلى تحسّن غير مسبوق في قطاع التجزئة منذ 2009، حينما شهد متوسط فرص العمل في مجال التجزئة في نيويورك نمواً سنوياً وصل إلى 19.7%.[2]

 

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال بيتر رولينسون، الرئيس التنفيذي ورئيس قسم التكنولوجيا لدى لوسيد موتورز: "يتيح افتتاح استديو لوسيد في نيويورك، إحدى أكثر المدن حيويةً في العالم، إثبات مدى مواءمة لوسيد أير وتقنياتها الرائدة لنمط الحياة السريع والذوق الرفيع الذي تشتهر به هذه المدينة. ويأتي افتتاح أول استديوهاتنا في نيويورك في وقت مثالي، إذ سنحرص على الارتقاء بالمدينة بالتزامن مع عودتها لتقديم أفضل التجارب العالمية للسكان والزوار على حد سواء".

 

وتعاون فريق التصميم في لوسيد مع شركة الهندسة المعمارية العالمية مارمول رادزينر لترجمة المفردات الجمالية للتصميمات الفاخرة وتحويلها إلى بيئة ملموسة وودودة تشكل وجهة للعملاء للاطلاع على كامل نماذج تشكيلة لوسيد أير من السيارات الكهربائية الفاخرة وعالية الأداء، والتي تتضمن لوسيد أير بيور، المُجهزة بمجموعة من أحدث التقنيات والمتوفرة بسعر أولي يبدأ من 77,400 دولار أمريكي (أو 69,900 دولار أمريكي زائداً الضريبة الائتمانية الاتحادية)، ولوسيد أير تورينج بسعر أولي يبدأ من 95,000 دولار أمريكي (أو 87,500 دولار أمريكي زائداً الضريبة الائتمانية الاتحادية)، ولوسيد أير جراند تورينج بسعر أولي يبدأ من 139,000 دولار أمريكي (أو 131,500 دولار أمريكي زائداً الضريبة الائتمانية الاتحادية). وتتميز جميع الطرازات بقوة تصل إلى 1080 حصان، وتقطع مسافة 400 متر انطلاقاً من وضعية الثبات بمدة لا تتجاوز 9.9 ثوانٍ فقط، فضلاً عن قدرة نماذج محددة على قطع مسافة تزيد عن 800 كيلو متر في دورة شحن واحدة، مما يجعل لوسيد أير المعيار الجديد للسيارات الكهربائية من حيث الأداء والفاعلية.

 

تجارب الاستديو

 

توفر استديوهات لوسيد تجارب رقمية فاخرة مصممة خصيصاً لتلبي مختلف تفضيلات العملاء على اختلافها، سواء فضلوا الحضور بأنفسهم إلى الاستديو أو تقديم طلباتهم عبر الإنترنت أو الدمج بين الطريقتين. ويتيح استديو لوسيد في نيويورك للعملاء خوض تجربة علامة لوسيد والحصول على معلومات حول منتجاتها في وجهة تعكس العناصر الجمالية الفريدة لتصميمات الشركة.

 

وسيتمكن الزوار أثناء زيارتهم من التعرف على فلسفة الشركة في استقاء الإلهام من جمال ولاية كاليفورنيا، حيث يقع المقر الرئيسي للشركة، وإبداعها وتنوعها. وقامت لوسيد بنقل تجربة الزيارة الفعلية بكل تفاصيلها إلى الفضاء الرقمي عن طريق توفير خيار لتحديد مواصفات السيارة في الواقع الافتراضي وبدقة 4K، والذي يدمج العالمين المادي والافتراضي ويتيح تخصيص جميع المواصفات بسلاسة بدءاً من تشطيبات المقصورة الداخلية والمواد المستعملة فيها ووصولاً إلى لون الهيكل الخارجي.

 

تجربة افتراضية

 

تحرص لوسيد على تزويد عملائها الراغبين بالتسوق من منازلهم بتجربة رقمية مخصصة وراقية، حيث تتيح لهم تحديد مواصفات السيارة عن طريق لوسيد استوديو لايف، وهو حل سحابي ينتمي إلى منتجات  الكونسيرج الخاصة بشركة زيرو لايت، ما يوفر للعملاء فرصة التفاعل مع السيارة افتراضياً من دون الاضطرار لمغادرة المنزل، فيما يقوم أحد الممثلين عن لوسيد بتعريفهم على المزايا الرئيسية والخيارات المتاحة.

 

الاستديوهات المستقبلية ومراكز الخدمة

 

يُعد استديو لوسيل في مانهاتن أول استديوهات الشركة في شمال شرق الولايات المتحدة وثامن استديوهاتها المُفتتحة العام الماضي. ويقع الاستديو في مبنى 2 ناينث أفينو في مانهاتن، وهو الإضافة الأحدث من بين 11 استديو إضافي يُنتظر افتتاحها في أمريكا الشمالية بحلول نهاية عام 2021. وتشمل قائمة المواقع الأخرى شيكاغو، وسان فرانسيسكو، وفينيكس، ولونج آيلاند، وبوسطن، وفانكوفر، وسان دييغو، ومنطقة واشنطن متروبوليتان، ليصل العدد الإجمالي المُتوقع إلى 20 استديو ومركز خدمة هذا العام.

 

ويمكن للعملاء زيارة الاستديو خلال ساعات العمل أو حجز موعد خاص من خلال التواصل مع فريق لوسيد عبر الرابط lucidmotors.com/contact. كما يمكنهم البدء باستكشاف سيارة لوسيد أير عن طريق أداة تحديد المواصفات المفضلة عبر هذا الرابط.

 

=