Sunday, 13 June 2021

Cedar Rose Launches Fully Automated Solution to Digitize the Onboarding Process of Customers for Companies

 


In line with its digital transformation programme, Cedar Rose has announced the launch of its fully automated solution for onboarding customers covering the entire journey from Know Your Business (KYB) to compliance checks and credit report.

Incorporating the latest technology, the system has been developed to leverage the efficiency and speed of the process as well as enhance the user experience while offering the highest quality of data. It allows businesses such as financial institutions and e-commerce and B2B marketplaces to onboard new customers and third parties without friction while improving the customer journey at reduced costs. With the option to work with Batch files or Cedar Rose’s powerful Application Programming Interface (API), the system can be fully customized to every company’s needs and existing compliance process.

Antoun Massaad, the Co-Founder and CEO of Cedar Rose, stated, “For continued success it is essential to bolster products and processes with more robust digital tools aligned with the realities of the current hyper connected business requirements. We are proud to roll out this fully automated solution that covers the complete journey for our clients to help them onboard customers quickly and automatically. It has been created to offer our customers the very best in terms of business intelligence, experience, data security, flexibility, speed and mobility. Our advanced risk management solution provides highly accurate Know Your Business (KYB) compliance verification for over 12 million companies worldwide and Know Your Customer (KYC) compliance verification for over 160 million individuals.”

Cedar Rose’s immensely reliable onboarding services and compliance solutions are used by some of the world’s leading banks, Fintech companies, gaming companies, Forex companies, e-Commerce providers and payment processors among others. In fact, Cedar Rose is the only Electronic Identify Verification (EIdV) provider for the Middle East and North Africa region giving it a unique competitive advantage.

Antoun explained, “Some of the key advantages of the comprehensive automated onboarding process is that it provides full knowledge on the new customer in real time as well as complete credit risk information as soon as the company is onboarded. In addition, it reduces time to onboard a new customer while lowering internal costs. At Cedar Rose we are the holder of the largest single database and information of companies, shareholders and directors in the MENA region. The system allows us to generate instant identity verification results in real time. The solution utilises ground-breaking new technologies such as AI and machine learning to rapidly parse massive amounts of data. It allows companies to search and verify the authenticity of legal entities against trusted global data and drastically reduces the time needed to conduct business verification.”

سيدار روز تطلق الحل الآلي المتكامل لعملية التوثيق الرقمي للعملاء الجدد من الشركات والأعمال


تماشياً مع برنامجها المتكامل في مجال التحول الرقمي ، أعلنت سيدار روز عن إطلاق إحدى حلولها الرقمية التي تهدف إلى تحويل عملية توثيق العملاء الجدد إلى عملية آلية ومؤتمتة بالكامل ابتداءً من أساسيات "اعرف شركتك" إلى مراحل التحقق من معايير الامتثال وتقارير الأداء الائتماني.

من خلال إدماج أحدث التقنيات ، تم تطويرهذا الحل الرقمي للتعزيز من كفاءة وسرعة العملية بالإضافة إلى تحسين تجربة المستخدم مع الالتزام بتقديم البيانات بأعلى مواصفات الجودة. حيث يسمح هذا الحل للشركات مثل المؤسسات المالية وسوق B2B ( من شركة إلى شركة ) وشركات التجارة الإلكترونية ، بإدخال عملاء جدد وأطراف ثالثة دون التأثير على جودة عملية توثيق وتسجيل العملاء أو التعارض مع قوانين الامتثال بل إنه على العكس من ذلك يساعد في تحسين رحلة العميل وبتكاليف منخفضة. مع توفر خيار العمل مع ملفات مجزأة على دفعات أو باستخدام واجهة برمجة التطبيقات الفاعلة من سيدار روز ، يمكن تصميم النظام بالكامل وتخصيصه تبعاً لاحتياجات كل شركة وتماشياً مع سياسة الامتثال الحالية.

وفي هذا الصدد صرح السيد/ أنطون مسعد، الشريك المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة سيدار روز، قائلاً، " من أجل تحقيق النجاح المستمر ، لا بد من تدعيم المنتجات والعمليات بأدوات رقمية متطورة وبقوة أعلى كي تتماشى مع حقائق المتطلبات الحالية لجهات الأعمال الوثيقة الاتصال بعضها. نحن فخورون بطرح هذا الحل الآلي المتكامل الذي يشمل تغطية الرحلة الكاملة لمساعدة عملائنا على توثيق وتسجيل عملائهم الجدد بسرعة وبشكل آلي. لقد تم إنشاؤه لتقديم الأفضل لعملائنا من حيث ذكاء الأعمال والخبرة وأمن البيانات والمرونة والسرعة وإمكانية التنقل والوصول الدائم إلى البيانات.

تقدم سيدار روز مجموعتها المتميزة من خدمات التوثيق الرقمي للعملاء الجدد المعتمدة والموثوقة للغاية بالإضافة إلى حلول الامتثال الرقمية لعدد من البنوك الرائدة في العالم وشركات التكنولوجيا المالية وشركات الألعاب ومقدمي خدمات التجارة الإلكترونية وشركات تسهيل عمليات الدفع وغيرها. كما تنفرد سيدار روز بكونها المزود الوحيد لخدمة " التحقق الالكتروني من الهوية " ( EIDV  ) لمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا مما يعزز من مزاياها التنافسية الفريدة.

ووضح أنطون بقوله ، " تتمثل بعض المزايا الرئيسية لعملية التوثيق والتسجيل الآلي الشاملة في أنها توفر معرفة كاملة بالعميل الجديد في الزمن الفعلي بالإضافة إلى تزويد معلومات كاملة عن مخاطر الائتمان بمجرد انضمام الشركة. بالإضافة إلى ذلك ، فإنه يقلل من الوقت اللازم لتسجيل عميل جديد مع تخفيض التكاليف الداخلية. نحن في سيدار روز نمتلك أكبر قاعدة بيانات ومعلومات عن الشركات والمساهمين والمديرين في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. حيث يتيح لنا النظام إعطاء نتائج فورية لعملية التحقق من الهوية في الزمن الفعلي. ويمتاز الحل الرقمي الذي نقدمه باستخدام تقنيات جديدة رائدة مثل الذكاء الاصطناعي والتعلم الآلي لتحليل كميات هائلة من البيانات بسرعة فائقة. مما يسمح للشركات القيام بعمليات البحث والتحقق من صحة الكيانات القانونية وكيانات الأعمال من مصادر البيانات العالمية الموثوقة ، علاوة على ذلك فإنه يساهم بشكل كبير بتقليل الوقت اللازم لإجراءات التحقق من الأعمال."

=