11 April, 2021

Aafaq Islamic Finance anticipates the holy month of Ramadan with a range of products and activities

 




United Arab Emirates - April 10, 2021: Adding to the many Ramadan blessings, Aafaq Islamic Finance has intensified its activities and programs bringing customers more unique products and a wide range of services that include exclusive discounts, easy payment plans on recreation vehicles and many more.

With the popularity of the Ladies platinum credit card that Aafaq launched on International Women's Day recently, Aafaq Islamic Finance welcomed hundreds of Ladies to their promotional platform at Mirdif City Centre from (1st of April to 3rd of April). The ladies were attracted by the benefits of this card offering amazing savings at a wide range of medical and beauty centers as well as discounts offered from prominent jewelry brands. For that, Aafaq has arranged another promotional platform at Mirdif City Centre from (8th of April to 10th of April) .


The card also offers exclusive discounts at destinations and shopping centers within the UAE and around the world. Visitors received gifts and learned about the unique and multiple features and benefits that they can enjoy when using the Aafaq Ladies platinum credit card.


Aafaq also participated last weekend from (8th of April to 10th of April) in the Custom Car and Bikes Show at DWTC which leads in exhibiting specialized modified car and motorcycle equipment featuring the latest developments from local, regional, and international companies. During the exhibition Aafaq Islamic Finance introduced a unique Recreational Vehicle Financing (RVF) program that helps individuals, by provide financing to purchase different types of caravans, jet skis, desert dune buggies, mountain or sports bikes and other sports vehicles.

The financing options in this program offer low rates and competitive terms, and the value of recreational vehicle financing ranges from 10,000 AED to 300,000 AED, with a repayment period of up to five years.

Aafaq’s participation in this exhibition represented a valuable opportunity for visitors and participants who learnt about Aafaq financial products and services specially designed to meet all business requirements while conforming to Islamic law.


In addition, "Aafaq" participated in the twelfth edition of the Abu Dhabi World Professional Jujitsu Championship “The Road to Glory”, held under the Patronage of His Highness Sheikh Mohamed bin Zayed Al Nahyan, Crown Prince of Abu Dhabi and Deputy Supreme Commander of the UAE Armed Forces and H.H. Sheikh Hamdan bin Mohamed bin Zayed Al Nahyan in Zayed Sports City.



Aafaq’s participation in this distinguished sports tournament affirms the value of interconnection between the various sectors in the country. It highlights community partnership that promotes synergies between all sectors under the wise leadership of UAE and elevates the country to higher ranks for adding an atmosphere of happiness, safety, stability, and prosperity.


In this context, Rashid Mahboob Al Qubaisi, CEO of “Aafaq Islamic Finance” said: “The activities that Aafaq has organized or participated in, and its launch of new products and services, are evidence of the vitality that all employees enjoy in this company. To launch innovative ideas that translate the directives of its Board of Directors serves the wide network of "Aafaq" clients provides them with services and products that improve their business and gives them comfort and security in meeting their daily needs. In addition to the competitiveness that characterizes our services and products, we will continue our path as the leading company in the financial sector providing financial products and services in compliance with the provisions of Islamic Sharia law throughout the UAE and the region.”


"آفاق الإسلامية للتمويل" تستبق شهر رمضان المبارك بمجموعةٍ من المنتجات والأنشطة المبتكرة


الإمارات العربية المتحدة؛ 10 أبريل 2021: مع قرب حلول شهر رمضان المبارك، كثفت "آفاق الإسلامية للتمويل" من الأنشطة والبرامج الهادفة إلى تعزيز تواصلها مع عملائها، وتوفير المزيد من المنتجات التي تتميّز بفرادتها وتمنحهم فرص الاستفادة من مجموعةٍ واسعة الخدمات التي تشمل الخصومات الحصرية لدى وجهات التسوّق والمراكز الطبية، و تمويل للسيارات، وكذلك المركبات الخاصة بالرياضات المائية، مع خطط سداد ميسّرة، والكثير غير ذلك.


ففي مواكبة الرواج الذي شهدته بطاقات الائتمان البلاتينية الجديدة الخاصة بالسيدات التي أطلقتها "آفاق" في "يوم المرأة العالمي"، أقامت الشركة منصةً ترويجية في "مردف سيتي سنتر" من 1 إلى 3 أبريل، استقطبت مئات السيدات اللواتي جذبتهنّ مزايا هذه البطاقة، والتي تشمل التوفير المذهل والعروض المميّزة لدى مجموعةٍ واسعة من المراكز الطبية ومراكز التجميل، بالإضافة إلى خصومات لدى أبرز الأسماء في عالم المجوهرات، والتقديمات الخاصة والخصومات الحصرية لدى وجهات ومراكز التسوّق داخل دولة الإمارات العربية المتحدة وفي جميع أنحاء العالم. كما قدّمت لزائرات هذه المنصة هدايا قيّمة على مدى ثلاثة أيام، وشرحت لهنّ الميزات الفريدة والمتعدّدة التي يستمتعن بها عند استخدام البطاقة الائتمانية البلاتينية الخاصة بالسيدات من "آفاق".


ونظراً للإقبال الشديد الذي شهدته هذه المنصة، أٌقيمت مجدداً في "مردف سيتي سنتر" من 8 إلى 10 أبريل، حيث أتيح للمزيد من السيدات زيارة المنصة والاطلاع على مزايا البطاقة الائتمانية البلتينية الخاصة بهنّ، بالإضافة إلى الخدمات والمنتجات المتنوّعة والمتعدّدة التي تقدّمها "آفاق" في أكثر من مجال.


كما شاركت "آفاق" في معرض الإمارات للسيارات والدراجات النارية المعدّلة "كاستم شو الإمارات" الذي أقيم في مركز دبي التجاري العالمي، من 8 إلى 10 أبريل، والذي يُعتبر من أضخم الفعاليات المتخصصة في تجهيزات السيارات والدراجات النارية المعدّلة في منطقة الشرق الأوسط، ويوفر فرصةً فريدة ينتظرها الزوّار وهواة السيارات والدراجات النارية وتعديلاتها للاطلاع على أحدث ما تقدّمه الشركات المحلية والإقليمية والعالمية المتخصصة في هذا المجال.

وانفردت "آفاق" بطرحها برنامج تمويل المركبات الترفيهية في هذا المعرض، وهو برنامج "كارافان فاينانس" الذي يوفّر الحرية والمرونة والاستقلالية للجميع لعيش أسلوب حياة ترفيهي مختلف عن تجارب العطلات والسفر وأنماط الحياة المعتادة، كونه يساعد الأفراد على السفر مع العائلة أو الأصدقاء، ويقدّم التمويل اللازم لشراء الدراجات المائية أو "الجت سكي" وغيرها من الركبات الخاصة بالرياضات المائية، مع خيارات تمويل من 10,000 درهم إماراتي إلى 300,000 درهم إماراتي، لفترة سداد تصل حتى 4 سنوات، وبمعدلاتٍ منخفضة وشروطٍ تنافسية لا مثيل لها.


بالإضافة إلى ذلك، شاركت "آفاق" بصفتها الراعي الذهبي للنسخة الثانية عشرة من "بطولة أبوظبي العالمية لمحترفي الجوجيتسو"، والتي حملت عنوان "الطريق إلى المجد"، وأُقيمت تحت رعايةٍ كريمة من صاحب السمو الشيخ محمد بن زايد آل نهيان، ولي عهد أبوظبي نائب القائد الأعلى للقوات المسلحة، من 6 إلى 9 أبريل، واستضافتها "جو جيتسو أرينا" في مدينة زايد الرياضية، وقام راشد محبوب القبيسي، الرئيس التنفيذي لـ "آفاق الإسلامية للتمويل" وسعادة محمد سالم الظاهري، نائب رئيس "اتحاد اب رئيس "اتحاد امارات للججو جيستو"، بتتويج أبطال الحزام الأزرق في هذه البطولة.

وأتت مشاركة "آفاق" في هذه البطولة الرياضية المميّزة تأكيداً على قيمة التلازم بين مختلف القطاعات في الدولة، ودعماً لهذه البطولة التي يعكس اسمها المكانة التي باتت دولة الإمارات العربية المتحدة تحتلّها على المستوى العالمي، وتأكيداً للشراكة المجتمعية الكفيلة بتعزيز التآزر بين كل القطاعات، والتزاماً بتوجيهات القيادة الحكيمة التي تثبت الأيام صوابيتها وتحقيقها النجاحات المتواصلة والارتقاء بالبلاد إلى مصاف الدول الأولى في منح الإنسان حقوقه وإضفاء أجواء الأمان والاستقرار والازدهار على حياته، ونشر مشاعر السعادة في نفوس شعبٍ تحتلّ دولته المراتب الأولى عالمياً في مؤشر السعادة.


راشد محبوب القبيسي، الرئيس التنفيذي لـ "آفاق الإسلامية للتمويل"، علّق قائلاً:" كل هذه الأنشطة التي نظمتها "آفاق" أو شاركت فيها، وإطلاقها منتجات وخدمات جديدة، إنما هي دليلٌ على الحيوية التي يتمتّع بها كل العاملين في هذه الشركة، وجهوزيتهم الدائمة لإطلاق أفكارٍ مبتكرة تترجم توجيهات مجلس إدارتها القاضية بالعمل على توفير كل ما من شأنه خدمة الشبكة الواسعة من عملاء "آفاق" وتزويدهم بالخدمات والمنتجات التي ترتقي بأعمالهم وتمنحهم الراحة والأمان في تلبية احتياجاتهم اليومية واختبار أسلوب حياة مختلف، بالإضافة إلى التنافسية التي تتميّز بها خدماتنا ومنتجاتنا. وأجدّد التأكيد أننا سنواصل مسارنا هذا الذي جعلنا الشركة الرائدة في الرائدة في القطاع المالي التي تقدّم منتجاتٍ وخدماتٍ مالية متوافقة مع أحكام الشريعة الإسلامية في جميع أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة والمنطقة"
=