Tuesday, 2 February 2021

Siemens appoints Dalia Shoukry as CFO in Egypt






Shoukry has more than two decades of experience in financial roles covering the Middle East, Europe, and Africa


Siemens in Egypt appointed Dalia Shoukry as the Chief Financial Officer of the company, effective immediately.


Shoukry has over two decades of experience in corporate finance in the pharmaceutical industry. Prior to Siemens, she was AstraZeneca’s international finance director, and previously held senior financial roles based in Egypt, the U.K. and France with responsibilities spanning Europe, the Middle East and Africa at AstraZeneca and Bristol Myers Squibb. She earned a degree in accounting from Ain Shams University.


“We are very happy to welcome Dalia to our team in Egypt. Financing is a crucial component of our business, as it not only defines, manages, and oversees all budgets, but it also monitors the performance and ensures the financial health and stability of Siemens Egypt,” said Mostafa El-Bagoury, Siemens Egypt CEO. “We wish Dalia great success in supporting us, our customers and the country as Egypt continues its digitalization and development journey.”


Siemens has been active in Egypt ever since its founder, Werner von Siemens, laid a communications cable through the Red Sea in 1859 to link Suez and Aden. In 1901 Siemens opened its first office in Cairo and since then, the company has been a key contributor to critical infrastructure in Egypt.


“This is an exciting time to join a technology company that’s deeply involved in the digitalization of infrastructure and industry, which is at the core of Egypt’s major development projects,” said Shoukry. “I look forward to providing Siemens and our customers with the appropriate financing arrangements and processes that will turn these ambitious visions into a reality.”


سيمنس تُعيّن داليا شكري في منصب رئيس القطاع المالي للشركة في مصر



شكري تتمتع بخبرة تتخطى عشرين عامًا شغلت خلالها مناصب مالية رفيعة في كل من الشرق الأوسط وأوروبا وأفريقيا


أعلنت سيمنس مصر عن تعيين السيدة/داليا شكري في منصب رئيس القطاع المالي للشركة اعتبارًا من يناير 2021. تتمتع داليا بخبرة تتجاوز عشرين عامًا شغلت خلالها عددًا من المناصب المالية الرفيعة في كبرى شركات الأدوية العالمية، فقبل انضمامها للعمل في سيمنس، شغلت داليا منصب مدير عام القطاع المالي الدولي في شركة أسترازينيكا، وقبل ذلك شغلت مناصب مالية رفيعة في كل من مصر والمملكة المتحدة وفرنسا، وامتدت مسئولياتها الوظيفية في تلك المناصب لتشمل كل من أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا في شركتي أسترازينيكا وبريستول مايرز سكويب. حصلت داليا على درجة علمية في المحاسبة من جامعة عين شمس.


و يعلق السيد/مصطفى الباجوري-الرئيس التنفيذي لشركة سيمنس مصر: "يسعدنا الترحيب بزميلتنا داليا شكري التي انضمت مؤخرًا لأسرة سيمنس مصر. هذا ويمثل القطاع المالي واحدًا من أهم الوظائف الداعمة لأعمالنا، ليس فقط لأن هذا القطاع يضع ويدير ويراقب كافة الموازنات المالية، ولكن لأنه يراقب الأداء بما يضمن سلامة الإجراءات المالية والاستقرار المالي لسيمنس مصر. وبهذه المناسبة، نتمنى لداليا كل النجاح والتوفيق في منصبها الجديد، وفي دعم الشركة وعملائها ومصر، خاصة مع مواصلة البلاد لمسيرتها في التحول الرقمي والتنمية المستدامة".


وتعلق داليا شكري على تعيينها في منصبها الجديدة بقولها: "يسعدني الانضمام لواحدة من كبرى الشركات التكنولوجية التي تُعد من أهم المساهمين في التحول الرقمي لقطاعي البنية التحتية والصناعة، بالإضافة لدورها الريادي في أهم المشروعات التنموية في مصر. في الوقت نفسه، أتطلع لتقديم أفضل مستوى من الأداء والإجراءات والترتيبات المالية لسيمنس وعملائنا بما يعمل على تحويل الرؤى الطموحة للشركة إلى حقيقة واقعة".





تجدر الإشارة أنّ سيمنس تعمل بنشاط في السوق المصري منذ قيام مؤسسها، فيرنر فون سيمنس، بمد أول كابل اتصالات عبر البحر الأحمر عام 1859 لربط مدينتي السويس وعدن. وفي عام 1901 افتتحت سيمنس أول مكتب لها في القاهرة، ومنذ ذلك الحين أصبحت سيمنس من كبرى الشركات التي تساهم في إقامة مشروعات البنية التحتية الحيوية في البلاد.

=