Monday, 15 February 2021

Alstom puts into service the Deirut section of the Beni Suef Assuyt railway line in Egypt

 


KEY FIGURES – DEIRUT SECTOR

22       Km 

2         Stations

1         Main building

2        Secondary buildings          

8        Level crossings



15 February 2021 – Alstom has successfully installed and commissioned its SIL 4 signaling Electronic Interlocking SYSTEM (IXL solution-SmartLock 400 GP), including a support system and SCADA that supervises and controls different subsystems, based on Alstom ICONIS, TLC system and 11 kv power supply sub-station.

Deirut is one of the longest sectors; it’s connected with Abu Qurqas, El Roda and Mallawi stations which are already in service given over 50 km of line which is fully operative with Alstom’s system including contraflow function. Adding to the 45 km, the speed can reach up to 160 km/hr with a headway of 220 trains/day. Overall, the length commissioned is 100 km with 7 stations, 32 level crossings and 160-point machines.

The inauguration ceremony was attended by Eng. Hussein Rashidy Head of Signaling System at ENR, Eng. Shaban Mahmoud, Upper Egypt Zone Manager at ENR, Eng. Ashraf Khalifa, Head of operation department, Eng. Mostafa Shahin, Head of strategic projects departments, Eng. Mohamed Magdy, BSA Executive Project Manager at ENR, Eng. Mohamed Fawzy, Operations Manager at ENR, Eng. Ahmed Essam, Head of civil works and Mr. Luca Pastorino Alstom Egypt BSA Project Director.

“Deirut is the 7th commissioned sector of the Beni Suef Assuyt Project. We continue to press ahead despite all the challenges, and I am truly thankful for the dedication that the project team has shown during this period. I am also very thankful for the continued support from our Client ENR. We will pursue our long-term partnership in the country to better address the customers’ mobility needs and offer them smart, green and innovative solutions fitting with their expectations” said Mohamed Khalil, Managing Director Alstom Egypt.

Alstom has been a partner to Egypt’s railways since 1971 continuously supporting railway infrastructure development in the country. Over these years, Alstom Egypt has established a local talent pool and Center of Excellence (COE) related to signaling, power supply and depot equipment to support projects across its Africa-Middle East-Central Asia region. It is this rich heritage that has enabled Alstom to make a significant contribution to Egypt’s rail industry development. Today, Alstom employs approximately 500 people in Egypt and its current projects include the modernization of signaling system on the Beni Sueif – Assyut line and two monorail lines for Cairo.

Alstom remains fully committed to the principles of operating an ethical business and sets clear guidelines in order to deal with public authorities and customers.

الستوم تعلن بدء التشغيل التجاري لقطاع ديروط كجزء من خط سكك حديد بني سويف-أسيوط في مصر

أهم الأرقام بقطاع ديروط 

                 22كم 

                2محطة

1     مبنى رئيسي جديد 

2     مبنى فرعي 

8     مزلقان



15 فبراير 2021- أعلنت شركة الستوم عن انتهائها بنجاح من أعمال التركيب واجراء اختبارات التشغيل لنظام SIL 4 للتحكم الإلكتروني في الإشارات (لحلول ( Smartlock 400 GP - IXL والذي يتضمن النظام المساعد ونظام سكادا SCADA للإشراف والتحكم في الأنظمة الفرعية الأخرى اعتمادًا على نظام ICONIC,TLC من الستوم، بالإضافة للمحطة الفرعية للتغذية الكهربائية جهد 11 كيلو فولت.

يُعد قطاع ديروط من أطول القطاعات على خط بني سويف-أسيوط، ويرتبط مع القطاع الذي يضم محطات أبو قرقاص والروضة وملوي التي تعمل بالفعل حاليًا، لتصل مسافة السكك الحديدية التي تعمل بكامل طاقتها على هذا الخط إلى 50 كم المزودة بالكامل بنظام الستوم بما في ذلك وظيفة التشغيل في الاتجاه المعاكس. وبالإضافة لمسافة الـ 45 كم، تصل السرعة القصوى للقطار إلى 160 كم/الساعة مع تقاطر يومي يبلغ 220 قطار/اليوم. وبشكل عام تصل المسافة الاجمالية التي تم تكليف الستوم بتطويرها إلى 100 كم تضم 7 محطات و32 مزلقان وأكثر من 160 تحويلة.

حضر مراسم افتتاح هذا القطاع كل من المهندس/حسين رشيدي-رئيس الإدارة المركزية للإشارات والاتصالات بالهيئة القومية لسكك حديد مصر، والمهندس/شعبان محمود-رئيس الإدارة المركزية للمنطقة الوسطى بالهيئة، والمهندس/أشرف خليفة-رئيس الإدارة المركزية للرقابة علي التشغيل، والمهندس/مصطفى شاهين-رئيس الإدارة المركزية للمشروعات بالهيئة، والمهندس/محمد مجدي-المدير التنفيذي للمشروع، والمهندس/محمد فوزي-مدير عام التشغيل بالهيئة، والمهندس/أحمد عصام -مدير الأعمال المدنية، والسيد/لوكا باستورينو-مدير مشروع خط بني سويف-أسيوط في الستوم مصر.

وتعليقًا على انجاز هذه المرحلة الهامة، يقول السيد/محمد خليل-مدير عام شركة الستوم مصر: "يُعد قطاع ديروط سابع القطاعات التي يتم تشغيلها تجاريًا على خط بني سويف-أسيوط. إننا في الستوم نواصل تقدمنا وانجازنا لهذا المشروع الكبير على الرغم من كل التحديات التي تواجهنا، لذا اتوجه بكل الشكر والتقدير لجميع العاملين في هذا المشروع لما أظهروه من تفان والتزام خلال تلك الفترة. أتوجه بالشكر أيضًا للدعم المستمر الذي نلقاه من عميلنا في هذا المشروع، سكك حديد مصر. إننا سنواصل التزامنا بالشراكات طويلة الأجل التي تربطنا مع عملائنا وشركائنا في مصر، انطلاقًا من رسالتنا الهادفة لتلبية احتياجاتهم في قطاع التنقل، وتقديم حلول ذكية ومبتكرة وصديقة للبيئة تتوافق مع توقعاتهم" .

تُعد الستوم شريكًا لقطاع السكك الحديدية في مصر منذ عام 1970، حيث تواصل الشركة جهودها في النهوض بالبنية التحتية لقطاع السكك الحديدية في البلاد. وعلى مدار تلك السنوات، تمكنت الستوم مصر من إقامة مركز للتميز من الكوادر المصرية المتخصصة في إشارات القطارات وامدادات الطاقة ومستودعات المعدات التي تدعم مشروعات الشركة في مناطق الشرق الأوسط وأفريقيا وغرب ووسط آسيا. إنّ التراث والتاريخ الطويل الذي تتمتع به الستوم هو ما أتاح لها المساهمة في تنمية قطاع السكك الحديدية في السوق المصري. واليوم يعمل في الستوم مصر حوالي 500 شخص وتتضمن مشروعات الشركة الحالية في البلاد تحديث نظام إشارات خط بني سويف-أسيوط وخطي منوريل في القاهرة.

هذا وتلتزم الستوم بتطبيق أفضل المعايير الأخلاقية والمهنية في إدارة أعمالها، كما تضع إرشادات وقواعد واضحة في تعاملها مع الهيئات الحكومية وقاعدة عملائها في كل مكان تعمل به.
=