Monday, 11 January 2021

Farnek wins hospitality contracts in Dubai worth AED 7.56 million


  



Leading UAE-based smart and green facilities management (FM) company Farnek secured six hospitality contracts recently, varying in length from one to three years, valued at AED 7.56 million.



Farnek was awarded four hotel/apartment contracts, namely the five-star Fairmont Dubai hotel on Sheikh Zayed Road, the three-star 230 room Revier Hotel, situated in Business Bay, the four-star, S Hotel in Al Barsha and the deluxe Sonder – JBR Suites, on the Walk, Jumeirah Beach Residence.


In addition, Farnek also secured two restaurant contracts, The Mood Rooftop Lounge in The Meydan Hotel, Nad Al Sheba and the Cloud Lounge in the Studio One Hotel in Dubai Media City.


In total, over 65 staff have been mobilised to manage a range of services from cleaning, housekeeping, security as well as Mechanical, Electrical & Plumbing (MEP) maintenance.


Khaldun Aburok, Farnek’s Director of Business Development said: “To secure these contracts, some of which are for three years, we not only offered a broad-based proposition, which was commercially competitive. We also demonstrated a high degree of technical training, development and professionalism, offering a well-trained and cost-effective, tech-savvy workforce.”

Due to the onset of the pandemic, the hospitality industry has had to fully comply with all government and public health directives, to ensure that their guests experience a safe, healthy and comfortable stay, as well as protecting the wellbeing of their own staff.

And earlier this year, Farnek achieved GBAC STAR™ accreditation for its head office facility in Dubai, the first FM facility to be accredited by the Global Biorisk Advisory Council (GBAC), a division of ISSA, the global cleaning industry trade association, in the Middle East.


Through that certification, Farnek has established an internationally recognised cleaning, disinfection, and infection prevention programme that minimises risks associated with infectious agents like the novel coronavirus. This illustrates that we employ appropriate cleaning protocols, disinfection techniques, and work practices to combat biohazards and infectious disease.


“To maintain those standards training is essential and the Farnek training centre comes complete with a fully fitted elevator, bathroom, kitchen, lobby, and a staircase. The walls and the floor are partially covered in a variety of materials such as carpet, rubber, linoleum, slate, marble, wood and ceramic tiles, enabling our staff to be fully trained on every surface they could potentially come into contact with,” added Aburok.


In terms of maintenance, Farnek’s MEP training centre is equipped with a variety of typical assets including split unit a/c’s, distribution boards, pumps and associated systems, in order to maintain best practice and identify new approaches to generating efficiencies.


فارنك تفوز بعقود بقيمة 7.56 مليون درهم في قطاع الضيافة بدبي


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 11 يناير 2021: فازت شركة "فارنك" الرائدة في قطاع خدمات إدارة المرافق والابتكار والاستدامة والتي يقع مقرها في دولة الإمارات العربية المتحدة، بتوقيع ستة عقود في قطاع الضيافة مؤخرًا تتراوح مدتها ما بين سنة إلى ثلاث سنوات بقيمة 7.56 مليون درهم إماراتي.


أبرمت فارنك أربعة عقود من العقود الستة لشقق فندقية وهي: فندق فيرمونت دبي من فئة الخمس نجوم المطل على شارع الشيخ زايد وفندق ريفيير من فئة الثلاث نجوم الذي يضم 230 غرفة في منطقة الخليج التجاري وفندق ذا إس (The S) من فئة الأربع نجوم في منطقة البرشاء وفندق سوندر- جيه بي آر سويتس بالقرب من ممشى جميرا بيتش ريزيدنس (جيه بي آر) من فئة النجمتين.


كما حازت فارنك بالإضافة إلى تلك العقود الأربعة أيضًا على عقدين لمطعم ذا موود روف توب لاونج في فندق الميدان ند الشبا ومطعم ذا كلاود لاونج في فندق ستوديو وان بمدينة دبي للإعلام.


في هذا الصدد، قامت شركة فارنك بتخصيص أكثر من 65 موظفًا لإدارة مجموعة من الخدمات الأساسية التي تحتاجها تلك المنشآت بما فيها خدمات التنظيف والتدبير المنزلي والأمن بالإضافة إلى خدمات الصيانة الميكانيكية والكهربائية والسباكة.


وبهذه المناسبة علق خلدون أبوروك، مدير تطوير استراتيجية الأعمال لدى شركة فارنك قائلاً: "إن العنصر الرئيسي الذي ساهم بفوز الشركة بهذه العقود التي يستمر بعضها لمدة ثلاث سنوات، هو أن العرض الذي قدمناه لم يكن عرضاً شاملاً ومتكاملاً فحسب، بل كان عرضاً منافساً أيضاً، أظهرنا فيه درجة عالية من التدريب التقني والتطوير والاحتراف، حيث قدمنا قوى عاملة مدربة تدريباً جيداً وفعالة من حيث التكلفة ومتميزة بالتكنولوجيا".


ونتيجة لتفشي جائحة كورونا فقد كان على قطاع الضيافة أن يمتثل تمامًا لجميع التوجيهات الحكومية والصحية العامة، لضمان تمتع ضيوفهم بإقامة آمنة وصحية ومريحة، فضلاً عن حماية رفاهية موظفيهم.

الجدير بالذكر بأن شركة فارنك قد حازت في وقت سابق من هذا العام على برنامج الاعتماد الخاص بإدارة المرافق (GBAC STAR)، وهو الاعتماد العالمي الوحيد للمرافق في مجال الوقاية والاستجابة والتعافي لمنشأة مكتبها الرئيسي في دبي، وتعد فارنك كأول شركة إدارة مرافق في الشرق الأوسط تنال اعتماد "المجلس الاستشاري العالمي للمخاطر البيولوجية" الذي يعد جزءاً من رابطة التجارة الدولية لصناعة التنظيف (ISSA).


ابتكرت شركة فارنك من خلال حصولها على هذه الشهادة برنامجًا معترفًا به دوليًا للتنظيف والتطهير والوقاية من العدوى من شأنه أن يقلل من المخاطر المرتبطة بالعوامل المعدية مثل: فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) يتوضح من خلاله التزام فرق التنظيف لدى الشركة ببروتوكولات التنظيف المناسبة وتقنيات التعقيم الحديثة وتطبيق أفضل الممارسات المعمول بها لمكافحة مختلف المخاطر البيولوجية والأمراض المعدية.


وأضاف أبوروك قائلاً: "يعد التدريب أمرًا ضروريًا للحفاظ على هذه المعايير، إذ يأتي مركز تدريب فارنك مجهزاً بالكامل بمصعد وحمام ومطبخ وردهة استقبال ودرج، كما تمت تغطية الجدران والأرضية جزئيًا بمجموعة متنوعة من المواد مثل السجاد والمطاط والمشمع وحجر الأردواز والرخام والخشب والبلاط الخزفي، مما يتيح لموظفينا التدريب بشكل كامل وآمن على مختلف أنواع الأسطح". 


أما فيما يتعلق بالصيانة، فقد تم تجهيز مركز تدريب في مجال الأعمال الميكانيكية والكهربائية وأعمال السباكة التابع لشركة فارنك بمجموعة متنوعة من الأصول النموذجية بما في ذلك وحدات تكييف الهواء المنفصلة ولوحات التوزيع والمضخات والأنظمة المرتبطة بها، وذلك من أجل الحفاظ على أفضل الممارسات وتحديد أساليب جديدة لتوليد الكفاءات.


لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.farnek.com
=