Tuesday, 3 November 2020

Gulf Capital signs the United Nations Principles for Responsible Investment (PRI) as it incorporates Environmental, Social and Governance (ESG) factors into all its investment and ownership processes

 


(Dubai – November 3, 2020) Gulf Capital, a leading growth markets alternative asset manager, has today announced that it has formally joined the United Nation’s international network of investors working together to implement sustainability principles in the global financial system. The Firm has formalised its commitment to responsible investment by becoming a Signatory of the United Nations-supported Principles for Responsible Investment (“PRI”). 


PRI works to understand the investment implications of environmental, social and governance (ESG) factors and to support its international network of investor signatories in incorporating these factors into their investment and ownership decisions. The principles were developed by the international investment community and reflect the view that ESG issues can affect the performance of investment portfolios and therefore must be given appropriate consideration by investors if they are to fulfill their fiduciary duty. In implementing the Principles, Gulf Capital aims to contribute to the development of a more sustainable global financial system while improving its portfolio companies’ impacts on society and the environment.


At a time of increased focus on the environment, social justice and corporate responsibility, becoming a signatory underscores Gulf Capital’s commitment to incorporating ESG factors into all its due diligence, investment, and ownership decisions. 


“Gulf Capital places ESG considerations at the heart of our investment decision-making and corporate processes. Becoming a signatory of the United Nations-supported Principles for Responsible Investment allows us to demonstrate our formal commitment to uphold these principles,” says CEO and Managing Partner, Dr. Karim El Solh. “As a Firm with a global footprint, our internal policies and procedures must consider the impact of our investment decisions on the wider community at a time when financial services firms need to align with the broader objectives of society.  In the long run, we firmly believe that responsible investing is the only sustainable way of generating superior returns while improving our companies’ impact on society and the environment.” 


“We warmly welcome Gulf Capital to the PRI and applaud their recognition of the importance of integrating sustainability factors into their investment decision making,” said PRI CEO Fiona Reynolds.  “We look forward to working with them in the coming months.” 


As part of Gulf Capital’s commitment to uphold the six PRI principles, Gulf Capital is undertaking a series of steps in 2020 to advance the PRI guidelines internally. These include enhancing the firm’s ESG strategy, followed by a consideration of how these can be integrated across Gulf Capital’s network of portfolio companies as part of its active and responsible ownership policy. 



"جلف كابيتال" توقع اتفاقية مبادئ منظمة الأمم المتحدة للاستثمار المسؤول كجزء من سعيها لدمج العناصر البيئية والاجتماعية والحوكمة في كل عملياتها الاستثمارية وإجراءات التملك




(دبي – 3 نوفمبر 2020) – أعلنت "جلف كابيتال"، الشركة الرائدة في إدارة الأصول البديلة في الأسواق النامية، اليوم أنها قد انضمت رسمياً إلى شبكة المستثمرين العالميين التابعة للأمم المتحدة من أجل التعاون سوياً لتطبيق مبادئ وأسس الاستدامة في النظام المالي العالمي. وقد قامت الشركة بتأكيد التزامها رسمياً بالاستثمار المسؤول عندما وقعت على مبادئ الأمم المتحدة للاستثمار المسؤول (Principles of Responsible Investment-PRI").




تعمل "مبادئ الاستثمار المسؤول" على فهم آثار الاستثمار على العوامل البيئية والاجتماعية وعوامل الحوكمة إضافة إلى دعم شبكتها من المستثمرين من حول العالم، والذين وقعوا على مبادئها، كما تعمل على دمج هذه العناصر في القرارات المتعلقة باستثماراتهم وعمليات التملك التي ينفذونها. وقد طُورت تلك المبادئ من قِبل القطاع المالي العالمي حيث تقوم على فكرة أن القضايا البيئية والاجتماعية وقضايا الحوكمة قد تؤثر على أداء المحافظ الاستثمارية وبالتالي يجب على المستثمرين أن يأخذوها في عين الاعتبار إذا ما أرادوا الإيفاء بواجباتهم الائتمانية. ومن خلال تطبيق هذه المبادئ، تساهم "جلف كابيتال" في عملية تطوير نظام مالي عالمي أكثر استدامة بينما تكون في الوقت نفسه قد حسنت من تأثير شركاتها التابعة على المجتمع والبيئة. 




هذا وفي الوقت الذي يشهد فيه العالم اهتماماً متزايداً بالبيئة والعدالة الاجتماعية والمسؤولية المؤسسية، فإن التوقيع على هذه المبادئ يؤكد على التزام "جلف كابيتال" بدمج العناصر البيئية والاجتماعية وعناصر الحوكمة في كافة قراراتها المتعلقة بعمليات التدقيق وعمليات الاستثمار وقرارات التملك.







علق الدكتور كريم الصلح، الرئيس التنفيذي والمدير المشارك في "جلف كابيتال": "تضع ’جلف كابيتال‘ الاعتبارات البيئية والاجتماعية واعتبارات الحوكمة في صميم قراراتها الاستثمارية وعملياتها وإجراءاتها المؤسسية. وتوقيعنا على مبادئ الاستثمار المسؤول المدعومة من الأمم المتحدة يتيح لنا رسمياً التأكيد على التزامنا بمراعاة تلك المبادئ. باعتبارنا شركة تتمتع بانتشار عالمي، فإن سياساتنا وإجراءاتنا الداخلية يجب أن تراعي تأثير قراراتنا الاستثمارية على المجتمع ككل في وقت يتوجب فيه على شركات الخدمات المالية أن تنسق أهدافها مع الأهداف الأوسع للمجتمع. وعلى المدى البعيد، نحن نؤمن أن الاستثمار المسؤول هو الطريقة المستدامة الوحيدة لتوليد عائدات ممتازة في حين نقوم في الوقت ذاته بتحسين تأثير شركاتنا على المجتمع وعلى البيئة."




وصرحت فيونا رينولدز، الرئيسة التنفيذية في "مبادئ الاستثمار المسؤول": "إننا نرحب بـ ’جلف كابيتال‘ في ’مبادئ الاستثمار المسؤول‘ كما نثني على وعيها بأهمية دمج عناصر الاستدامة في قراراتها الاستثمارية. نحن نتطلع للعمل معها في الأشهر القادمة."




كجزء من التزام "جلف كابيتال" بالتمسك بمبادئ الاستثمار المسؤول الستة، ستتخذ الشركة سلسلة من الخطوات في عام 2020 لتطبيق قواعد مبادئ الاستثمار المسؤول داخل الشركة. وتشتمل تلك القواعد على تعزيز استراتيجية الشركة في المجال البيئي والاجتماعي ومجال الحوكمة يلي ذلك دراسة حول كيفية دمج تلك القواعد في عموم شبكة الشركات التابعة لمحافظ "جلف كابيتال"، وذلك كجزء من سياستها النشطة والمسؤولة في مجال التملك. 



=