Sunday, 27 September 2020

Esri and AfroChampions Launch Partnership to Promote GIS in Africa




Pan-African Nonprofit and Esri Join to Encourage Geospatial Technology Use Across Continent

REDLANDS, Calif.--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- Esri, the global leader in location intelligence, today announced a joint initiative with AfroChampions, a Pan-African nonprofit that aims to promote policies that foster private-public collaboration for Africa's economic transformation. The goal of the initiative is to engage leaders in business, governments, the African Union, and other regional economic communities through dialogue and potential partnership building in applying geospatial technology and solutions.

This new partnership with AfroChampions seeks to contribute to sustainable economic development in Africa and promote the benefits of a shared geospatial infrastructure throughout the continent. As a majority of Africans still live in rural areas, geographic information system (GIS) technology can create new opportunities for growth, especially in critical fields such as health and telemedicine, land management, agriculture, and mobility.

The powerful mapping and data analytics that GIS provides forms a foundation for some of the most successful economic strategies that nations pursue today. This initiative will offer African governments and other organizations streamlined access to Esri's world-leading GIS technology and expertise, in addition to a broad network of regional partners.

"Given the impact of the COVID-19 pandemic and related crises, African leaders must fast-track the African Continental Free Trade Area [AfCFTA], which is our own recovery plan," said Dr. Edem Adzogenu, executive director of AfroChampions. "However, we need technologies, such as geospatial solutions, to operationalize the AfCFTA."

Over the long term, Esri's solutions will advance projects retained as part of AfroChampions Trillion Dollar Investment Framework, a 360-degree road map officially endorsed by the African Union and in which core enablers of the AfCFTA are transportation and connectivity; the removal of nontariff barriers; low-cost power; and enhanced value and industrialization in a modernized digital economy.

"At a time of economic uncertainty, we consider it part of our company's mission to coordinate and collaborate with partners like AfroChampions for initiatives that promote sustainable global development," said Sohail Elabd, general manager of Esri Middle East and Africa. "With the help of a network of action-oriented business and political leaders spreading across the entire continent, these initiatives can be instrumental in advancing the use of geospatial solutions for the public good around the world, from healthcare coverage to infrastructure support."

This partnership is part of Esri's ongoing commitment to its users and the broader geospatial community across Africa. It is closely aligned with key continental initiatives such as AfCFTA; the African Development Bank Strategy for 2013–2022; the United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development; and the African Union Agenda 2063, which emphasizes the need for global Geospatial Information for Sustainable Development (GI4SD) management.

"Esri's support is timely," continued Adzogenu. "It can help us in many practical ways, like compiling data, identifying best practices that can be replicated from one country to another, defining the right locations for strategic infrastructure projects, or launching cross-border renewable projects."

Africa Geoportal, the continent's existing geospatial community platform built by Esri, will support the AfroChampions' virtual festival Boma of Africa as well as other ongoing community outreach activities.

To learn more about how Esri is partnering with Middle Eastern and African communities to empower them with location-based sustainable solutions to global challenges, visit esri.com/en-us/about/about-esri/mea.





إزري وآفرو تشامبيونز تطلقان شراكة لتعزيز أنظمة المعلومات الجغرافية في أفريقيا


تنضم المنظمة الأفريقية غير الربحية إلى "إزري" للتشجيع على استخدام تكنولوجيا الجغرافية المكانية في جميع أنحاء القارة 


ريدلاندز، كاليفورنيا- (بزنيس واير/"ايتوس واير"): أعلنت اليوم شركة "إزري"، الشركة الرائدة عالمياً في مجال الذكاء المكاني، عن مبادرة مشتركة مع "آفرو تشامبيونز"، وهي منظمة أفريقية غير ربحية تهدف إلى تعزيز السياسات التي تدعم التعاون بين القطاعين العام والخاص في سبيل التحول الاقتصادي في أفريقيا. ويتمثل الهدف من هذه المبادرة في إشراك قادة الأعمال، والحكومات، والاتحاد الأفريقي، وغيرها من التجمعات الاقتصادية الإقليمية من خلال الحوار وبناء الشراكات الممكنة في مجال تطبيق التكنولوجيا والحلول الجغرافية المكانية. 


وتسعى هذه الشراكة الجديدة مع "آفرو تشامبيونز" إلى المساهمة في التنمية الاقتصادية المستدامة في أفريقيا وتعزيز فوائد وجود بنية تحتية جغرافيّة مكانية مشتركة في جميع أنحاء القارة. وفيما لا يزال غالبية الأفارقة يعيشون في المناطق الريفية، يمكن لتكنولوجيا أنظمة المعلومات الجغرافية خلق فرص جديدة للنمو، وبخاصة في المجالات الحيوية مثل الصحة والطب عن بعد وإدارة الأراضي والزراعة والتنقل.


وتشكل رسومات الخرائط وتحليلات البيانات الفعالة التي توفرها أنظمة المعلومات الجغرافية أساساً لبعض من أنجح الاستراتيجيات الاقتصادية التي تتبعها الدول اليوم. وستوفر هذه المبادرة للحكومات الأفريقية والمنظمات الأخرى إمكانية الوصول بسلاسة إلى تكنولوجيا وخبرات "إزري" الرائدة عالمياً في مجال أنظمة المعلومات الجغرافية، إلى جانب شبكة موسّعة من الشركاء الإقليميين.


وقال الدكتور إديم أدزوجينو، المدير التنفيذي لـ "آفرو تشامبيونز" في هذا السياق: "في ظلّ الآثار المترتبة على جائحة ’كوفيد-19‘ والأزمات المرتبطة بها، ينبغي على القادة الأفارقة تسريع مسار منطقة التجارة الحرة للقارة الأفريقية (’إيه إف سي إف تي إيه‘)، والتي تشكل بمثابة خطة التعافي الخاصة بنا. إلا أننا نحتاج إلى تقنيات على غرار الحلول الجغرافية المكانية، لتفعيل منطقة التجارة الحرة للقارة الأفريقية". 


هذا وستسهم حلول "إزري"، على المدى الطويل، بتطوير المشاريع المرصودة ضمن إطار "آفرو تشامبيونز" الاستثماري بقيمة تريليون دولار، وهي خارطة طريق متكاملة تم اعتمادها رسمياً من قبل الاتحاد الأفريقي والتي يشكّل فيها النقل والاتصال وإزالة الحواجز غير الجمركية والطاقة منخفضة التكلفة والقيمة المعزَّزة والتصنيع العوامل المساعدة الرئيسية لمنطقة التجارة الحرة للقارة الأفريقية في اقتصاد رقميّ عصري. 


ومن جهته، قال سهيل العبد، المدير العام لشركة "إزري" في الشرق الأوسط وأفريقيا: "في وقت يتسم بعدم الاستقرار الاقتصادي، نرى أن جزءاً من مهمة شركتنا يتمثل في التنسيق والتعاون مع الشركاء من قبيل ’آفرو تشامبيونز‘ من أجل إطلاق مبادرات تساهم في تعزيز التنمية العالمية المستدامة". وأضاف: "بمساعدة شبكة من قادة الأعمال والقادة السياسيين ذوي التوجهات العملية المنتشرين في جميع أنحاء القارة، يمكن لهذه المبادرات أن تكون مفيدة في دعم استخدام الحلول الجغرافية المكانية من أجل المنفعة العامة حول العالم، من تغطية الرعاية الصحية وصولاً إلى دعم البنية التحتية". 


وتجدر الإشارة إلى أن هذه الشراكة تشكل جزءاً من التزام "إزري" المتواصل تجاه مستخدميها والمجتمع الجغرافي المكاني الأوسع عبر القارة الأفريقية. وهي متوافقة بصورة وثيقة مع المبادرات الرئيسية على مستوى القارة مثل منطقة التجارة الحرة للقارة الأفريقية، واستراتيجية بنك التنمية الأفريقي 2013-2022؛ وخطة الأمم المتحدة للتنمية المستدامة 2030؛ وخطة الاتحاد الأفريقي 2063، التي تؤكد على الحاجة إلى إدارة المعلومات الجغرافية المكانية العالمية من أجل التنمية المستدامة ("جي آي 4 إس دي"). 


وتابع أدزوجينو حديثه قائلاً: "يأتي دعم ’إزري‘ في الوقت المناسب. ويمكنه مساعدتنا بالكثير من الطرق العملية، مثل تجميع البيانات، وتحديد أفضل الممارسات التي يمكن تكرارها من دولة لأخرى، وتحديد المواقع المناسبة لمشاريع البنية التحتية الاستراتيجية وإطلاق مشاريع الطاقة المتجددة العابرة للحدود".


وستدعم "أفريكا جيوبورتال"، وهي منصة المجتمع الجغرافي المكاني الحالية في القارة التي أنشأتها "إزري"، المهرجان الافتراضي ’بوما أوف أفريكا‘ الذي تنظمه "آفرو تشامبيونز" بالإضافة إلى أنشطة التوعية المجتمعية المستمرة الأخرى. 


للمزيد من المعلومات حول كيفية تعاون "إزري" مع مجتمعات الشرق الأوسط وأفريقيا لتمكينها من خلال الحلول المستدامة القائمة على الموقع لمواجهة التحديات العالمية، يرجى زيارة الرابط الإلكتروني التالي: esri.com/en-us/about/about-esri/mea.


=