Tuesday, 7 July 2020

10 million plastic packaging saved: GROHE launches initiative to reduce plastic




LIXIL EMENA has set itself the goal of creating plastic-free product packaging for its GROHE brand by 2021


Thanks to the initiative, approx.10 million plastic packaging could already be saved until today


Cooperation with Pacific Garbage Screening (PGS) supports common vision to reduce the environmental impact of plastic waste




Cairo - Egypt, 7 July 2020. In 2018, GROHE, a leading global brand for complete bathroom solutions and kitchen fittings, launched its initiative to replace plastic in product packaging with more sustainable alternatives. Until today, approximately 10 million items of product packaging made from plastic could be eliminated; by 2021, this figure is to be significantly increased to up to 35 million.

The transition to plastic-free packaging is a process that involves all production sites equally. In addition to identifying the most commonly used plastic packaging, new, more sustainable alternative materials must be researched, tested and then implemented. “Offering plastic-free packaging is part of our comprehensive 360-degree sustainability approach, which equally includes employees, suppliers, customers, processes, products and our contribution to society. For us, as a brand, it is important to constantly review existing processes from the perspective of sustainability,” says Thomas Fuhr, COO Fittings LIXIL International and CEO of Grohe AG. “The mission to achieve entirely plastic-free product packaging by 2021 is an important step in our contribution to the fight against the global plastic waste problem.”

This is also where GROHE Blue comes in: The water system offers still, medium or sparkling water directly from the kitchen tap – filtered and chilled to the optimum drinking temperature for a perfect taste. This way, a family of four can on average save up to 800 plastic bottles per year.




Pacific Garbage Screening & GROHE united against plastic waste

The goal of reducing plastic waste is also strengthened by the cooperation with Marcella Hansch, founder of Pacific Garbage Screening e.V. Both partners share the vision of achieving clean water by reducing plastic waste in oceans and rivers. The trained architect is developing a water platform that collects plastic waste in rivers before it is flushed into the oceans. GROHE does not only support this project financially – both partners want to raise public awareness of the plastic problem and make people aware of a more sustainable lifestyle.

In addition to the initiative against plastic waste, the global brand is pursuing a clearly defined carbon strategy: As one of the leading manufacturers in the sanitary industry, GROHE’s production has been carbon-neutral since April 1st. To this end, the brand converted all LIXIL EMENA production plants to green electricity in July 2019. The sanitary manufacturer offsets so far unavoidable CO2 emissions through compensation projects and supports activities that are based on very high standards, such as the Gold Standard, developed under the leadership of the WWF.




For further information about GROHE and its sustainability topics go to green.grohe.com




Follow us on our social media channels Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn and YouTube




"جروهي" تطلق مبادرتها للحد من البلاستيك: توفير 10 مليون عبوة من العبوات والأغلفة البلاستيكية





وضعت LIXIL في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا و أوروبا هدف إعتماد عبوات التغليف والتعبئة الخالية من البلاستيك لمنتجات علامتها التجارية "جروهي" بحلول عام 2021


أثمرت هذه المبادرة إلى توفير نحو 10 مليون عبوة من عبوات التغليف والتعبئة البلاستيكية حتى اليوم


التعاون مع مبادرة فرز رقعة النفايات في المحيط الهادىء PGS من شأنه أن يوفّر الدعم للرؤية المشتركة للحد من الأثر البيئي للنفايات البلاستيكية




القاهرة – مصر.7 يوليو، 2020: أطلقت شركة "جروهي" العلامة التجارية الرائدة عالمياً في توريد التجهيزات الصحية للمطابخ والحمامات، في العام 2018 مبادرتها التي تهدف إلى استبدال المواد البلاستيكية المستخدمة في تغليف وتعبئة المنتجات ببدائل أكثر استدامة. حتى الآن، يمكن التخلص من حوالي 10 مليون صنف من مغلفات المنتجات المصنوعة من البلاستيك، ومع حلول عام 2021، ستزداد هذه الأرقام بشكلٍ كبير لتصل إلى أكثر من 35 مليون صنف. 




وقال مدير العمليات في LIXIL العالمية للتجهيزات والمدير التنفيذي للعمليات في "جروهي آي جي" توماس فوهر:" إن عملية الإنتقال إلى اعتماد عبوات التغليف والتعبئة الخالية من البلاستيك، ستشمل كافة مواقع الإنتاج بشكلٍ متساوٍ. بالإضافة إلى تحديد العبوات والأغلفة البلاستيكية الأكثر استخداماً، يجب البحث عن مواد بديلة جديدة وأكثر استدامة والقيام باختبارها ومن ثم تنفيذ هذه الإستراتيجية. إن تقديم عبوات التغليف والتعبئة الخالية من البلاستيك هو جزء من نهج الإستدامة الشامل الذي نتبعه، والذي يشمل بشكلٍ متساوٍ الموظفين والموردين والعملاء والعمليات والمنتجات والمساهمة على نحو فعال في المجتمع. بالنسبة لنا، كعلامة تجارية من المهم القيام بمراجعة العمليات الحالية باستمرار من منظور الإستدامة". وأضاف،" تعتبر مهمة اعتماد عبوات التغليف والتعبئة للمنتجات الخالية تماماً من البلاستيك بحلول عام 2021، خطوة مهمة في مساهمتنا في معالجة الأزمة العالمية في مجال النفايات البلاستيكية".




وفي هذا الإطار يندرج نظام "GROHE Blue": يوفر نظام المياه هذا، مياه عادية نصف فوارة أو فوارة مباشرةً من حنفية المطبخ- مصفاة ومبردة حسب درجة حرارة مياه الشرب الأمثل للحصول على مذاقٍ رائع. وبهذه الطريقة، فإن عائلة مكونة من أربعة أفراد بات بإمكانها كمعدل وسطي توفير بحدود 800 زجاجة بلاستيكية سنوياً.




"جروهي" ومبادرة فرز رقعة النفايات في المحيط الهادىء تعاونُ وثيق لمكافحة النفايات البلاستيكية

يساهم هدف الحد من النفايات البلاستيكية في تعزيز التعاون مع "مارسيلا هانش" مؤسس مبادرة فرز رقعة النفايات الضخمة في المحيط الهادىء Pacific Garbage Screening e.V. إذ يتشارك كلا الشريكين رؤية موحدة تطمح إلى تحقيق المياه النظيفة عن طريق الحد من النفايات البلاستيكية في المحيطات والأنهار. ويقوم المهندس المعماري المدرب بتطوير منصة مائية تجمع النفايات البلاستيكية في الأنهار قبل أن يتم ضخها في المحيطات. وتقدم "جروهي" ليس فقط الدعم المالي لهذا المشروع، بل إن كلا الشريكين يتطلعان إلى زيادة الوعي العام حول مشكلة البلاستيك وتوعية الناس على نمط حياة أكثر استدامة.




إلى جانب مبادرة الحد من النفايات البلاستيكية، تعتمد العلامة التجارية العالمية استراتيجية واضحة المعالم تتعلق بالمستوى المنخفض من الكربون: كواحدة من أبرز الشركات المصنّعة في قطاع صناعة التجهيزات الصحية، فإن إنتاج "جروهي" بات خالي من الكربون منذ بداية شهر أبريل. وتحقيقاً لهذا الهدف، قامت العلامة التجارية بتحويل كافة محطات الإنتاج التابعة لشركة LIXIL في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا و أوروبا إلى الكهرباء الخضراء في يوليو 2019. ويقوم مصنّع التجهيزات الصحية بتعويض انبعاثات ثاني أكسيد الكربون التي لا يمكن تجنبها حتى الآن من خلال مشاريع التعويض وتوفير الدعم للأنشطة التي تستند إلى معايير عالية جداً مثل Gold Standards والتي تم إعدادها تحت قيادة الصندوق العالمي للطبيعة WWF.





للمزيد من المعلومات حول "غورهي" وكافة المواضيع الخاصة بالإستدامة، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني green.grohe.com



نرجو متابعتنا عبر قنواتنا الخاصة على مواقع التواصل الإجتماعي، فايسبوك، تويتر، انستغرام، لينكدإن ويوتيوب.
=