Tuesday, 30 June 2020

SODIC Brings New Villa Concept to Vye






First Post COVID19 Launch Sells Out Bringing in EGP 250mn in 48 Hours




Cairo, Egypt: 28 June 2020, SODIC announced the selling out of its first standalone villas’ launch in VYE, the first of three neighbourhoods in SODIC’s newest development in New Zayed.




In its first launch post the COVID19 outbreak, the trend-setting developer brought to the market a brand new concept for small villas. The new concept is built on twenty years of customer insights and the anticipation of the continuation of the trend of people spending more of their lives at home even after the current situation subsides, having tapped into a more productive higher quality way of living.




The all-new 4-in-1 villa delivers on four main criteria usually only available in mansion living made available in attainably sized homes; more privacy and convenience for the parents with a master suite including a bedroom, living room, spacious his and hers bathrooms and dressing space and an open terrace, all in a private quarter, a double kitchen for both entertainment and a participatory lifestyle while maintaining a closed off hard kitchen, a multi-purpose room to serve as an office space or recreational room. Lastly and in keeping with the development’s sustainable ethos – all homes are solar-powered. The unique villas also come with an option to be delivered fully finished.




The launch of this new product comes in line with the innovative nature of the project targeting a new generation of home buyers seeking modern-day eco-friendly living who put high emphasis on the value of living experiences. This is the first time such amenities are made available in attainably sized villas as they have traditionally been reserved for mansion living in much larger homes.




“We are very pleased with the successful launch. With everything happening now it has never been more important to be relevant and to stay ahead of customers changing needs.” Nabil Amasha, SODIC’s Chief Commercial & Operations Officer said.




VYE is the first of three neighborhoods within the 500 acre development that offers different living solutions with free flow access to the features and amenities within them. The entire development is connected through walkable green axes and themed around community hubs, encouraging carefree active outdoor living. Together these three neighborhoods will create a one of a kind mixed-use development that will serve as New Zayed’s city centre.




Set to become a natural extension to the upscale neighbourhood of Sheikh Zayed, New Zayed enjoys easy and faster access to Cairo’s eastern neighbourhoods and Egypt’s north coast using the newly developed surrounding road network. The up and coming neighbourhood is also set to benefit from the proximity to the Sphinx airport as well as the Grand Egyptian Museum opening which is expected to breathe new life into the whole area.

سوديك تًطلق مفهومًا جديدًا للفيلات السكنية في مشروع VYE




أولى طروحات سوديك بعد أزمة كورونا تباع بالكامل وتحقق 250 مليون جنيه في 48 ساعة





القاهرة في 28 يونيو 2020-أعلنت سوديك عن إطلاق الفيلات المستقلة الأولى من نوعها في مشروع VYE، حيث تم بيعها بالكامل في وقت قياسي. مشروع VYEهو أول مشروع ضمن ثلاثة أحياء سيتم إقامتها في أحدث مشروعات سوديك في زايد الجديدة. 




لقد قدمت الشركة الرائدة سوديك مفهومًا جديدًا للفيلات السكنية الصغيرة، وذلك في أول إطلاق لمشروع جديد بعد انتشار فيروس كورونا المستجد. ويعتمد هذه المفهوم الجديد على 20 عامًا من الخبرة في تلبية احتياجات العملاء، مع توقع استمرار النمط الحالي للمعيشة والذي يقضي خلاله المواطنون أوقاتاً أطول من يومهم في المنزل، حتى بعد استقرار الأوضاع الحالية، وذلك انطلاقاً من إكتشاف أسلوب حياة أكثر جودة وإنتاجية. 




وتوفر الفيلات الجديدة كليًا أربعة معايير رئيسية لا تتوفر عادة إلا في القصور والمنازل الضخمة، حيث تمكنت سوديك من اتاحتها في فيلات صغيرة الحجم وفى متناول شريحة اوسع من العملاء. وتتمثل هذه المعايير الأربعة في توفير المزيد من الخصوصية والراحة للوالدين من خلال جناح رئيسي يتضمن غرفة نوم وغرفة معيشة وحمام فسيح ومساحة للملابس لكل منهما وشرفة مفتوحة كلها ضمن جناح خاص بهما، هذا بالإضافة لمطبخ مزدوج للترفيه والترويج لنمط الحياة التشاركي، مع وجود مساحة مغلقة لأعمال الطبخ المكثف، وغرفة متعددة الاستخدامات يمكن استخدامها كمساحة مكتبية أو غرفة لممارسة الهوايات. أخيرًا وتمشيًا مع معايير الاستدامة التي يتميز بها المشروع، فإنّ كل الفيلات تعتمد على الطاقة الشمسية كمصدر للطاقة. توفر سوديك أيضاً إمكانية التشطيب الكامل لهذه الفيلات. 




يأتي إطلاق هذا المنتج العقاري الجديد بما يتوافق مع الطبيعة المبتكرة لمشروع VYE والذي يستهدف جيل جديد من مشتري المنازل الذين يبحثون عن أسلوب حياة عصري عملى وصديق للبيئة، ويهتمون بشكل خاص بالتجارب الحياتية المثرية. إنها المرة الأولى التي يتم خلالها إتاحة هذا القدر من التجهيزات في فيلات صغيرة الحجم، حيث يتم في العادة توفير تلك الخدمات والتجهيزات الراقية في المنازل الكبيرة التي تتميز بمساحتها الشاسعة. 




وتعليقاُ على ذلك، يقول السيد/ نبيل عماشة، رئيس القطاع التجاري والعمليات في سوديك: "نحن سعداء للغاية بالنجاح الذي حققه إطلاق الفيلات الجديدة في مشروعVYE . ففي ظل ما تشهده مصر والعالم، لا يوجد ما هو أهم من سرعة التكيف لاحتياجات العملاء المتغيرة، بل وتخطي توقعاتهم."




يُعتبر مشروع VYE أولى الأحياء ضمن مشروع أكبر يضم ثلاثة أحياء بمساحة إجمالية 500 فدان توفر حلولاً متنوعة تناسب مختلف أنماط الحياة. ومن المقرر أن تتصل الأحياء الثلاثة مع بعضها البعض داخل المشروع الأكبر لتمنح القاطنين حرية التنقل والوصول إلى جميع مرافق المشروعات. من ناحية أخرى، ترتبط كافة مكونات المشروع معاً من خلال محاور خضراء للمشاة، وقد صمم المشروع الأكبر حول مراكز مجتمعية بما يشجع نمط الحياة النشط في الأماكن المفتوحة. هذا وستشكل الأحياء الثلاثة معاً مشروعاً متعدد الاستخدامات هو الأول من نوعه بحيث يصبح وسط المدينة النابض بالحياة في زايد الجديدة.
تُعد زايد الجديدة امتداداً طبيعياً وحضرياً لحي الشيخ زايد الراقي، حيث تتميز المنطقة الجديدة بسرعة وسهولة الوصول لأحياء منطقة شرق القاهرة والساحل الشمالي من خلال شبكة الطرق الجديدة التي تم انشاؤها في المناطق المحيطة. ومن المتوقع أن تستفيد هذه المنطقة من قربها من مطار سفنكس الجديد والمتحف المصري الكبير الذي سيؤدي افتتاحه لازدهار المنطقة بأكملها بصورة غير مسبوقة.     

=