Thursday, 18 June 2020

Japanese Dietary Supplement: Nichi Glucan, an Immune Booster in Covid-19



Scientists recommend clinical studies in people with comorbidities, combat the pandemic

TOKYO--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- A unique Beta 1,3-1,6 Glucan based Japanese health supplement, produced by black yeast, Aureobasidium Pullulans, could strategically help tackle Covid-19 in people with comorbid conditions like diabetes, kidney and heart diseases, as published in Frontiers in Immunology Journal recommending clinical studies (https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2020.01548/abstract), for validation. This AFO-202 strain produced “Nichi Glucan” enhanced the immunity by increasing Natural Killer (NK) cells and anti-viral cytokines of healthy people, cancer patients and elderly, in three different studies in Japan. Encouraging outcome of earlier studies inspired us to hypothesize that, benefits of this food supplement in boosting the immunity could help during this pandemic, said Dr. Nobunao Ikewaki, a co-author.

Analyzing the intricacies and weakness of immune system in people with comorbid conditions, making them vulnerable to severe complications when infected by SARS-COV-2, scientists say that immune system must protect the body from pathogens like viruses, but shouldn’t over-act causing hyper inflammation leading to cytokine storm ensuing in respiratory failure or complications like stroke. Nichi Glucan having been found to boost protective factors like Cytotoxic T Cells and immunoglobulins, while controlling those lead to hyper inflammation through sFas and Treg cells, balancing as immunomodulator, has potentials worth clinical studies during this global health crisis, they opine.

Unique advantages of this biological response modifier glucan are attributed to its purity, being produced as an exo-polysaccharide and its water solubility. Nichi Glucan is manufactured in a GMP factory in the banks of upstream Niyodo river in Kochi prefecture. "Pristine water of this region is a key ingredient for production, making Nichi Glucan a nature's gift," says Mr. Takashi Onaka, President, Sophy Inc., the manufacturer.



Approved as food additive in 1996 after conforming to all safety norms of Japanese standards, Nichi Glucan isn’t a drug or cure to any illness. However, in the present situation, without vaccines to prevent or drugs to tackle the Covid-19 virus or its complications, it could be tried in studies to confirm efficacy in helping the immunocompromised vulnerable population through immune enhancement, comment the authors. Further research is underway to develop newer versions with higher adhesion for improvised immune stimulation. GN Corporation, the exclusive worldwide exporter, co-applicants to a patent with Sophy Inc., are looking for country-wise partners for further research & distribution (www.nichiglucan.com).

المكمل الغذائي الياباني نيتشي جلوكان يقوّي جهاز المناعة ضد وباء كوفيد - 19




يوصي العلماء بإجراء دراسات سريرية على الأشخاص المصابين بأمراض مصاحبة، لمكافحة الوباء




طوكيو - (بزنيس واير/"ايتوس واير") – دعت مجلة "فرونتيرز إن إيمونولوجي" (Frontiers in Immunology Journal) التي توصي بالدراسات السريرية (https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2020.01548/ab abstract) ، إلى المصادقة على نتائج دراسة أجرتها، بيّنت قدرة مكمل غذائي ياباني فريد من نوعه يحتوي على سكريات الألياف (بيتا -1 3-جلوكان وبيتا-1 6-جلوكان)، المستخلص من الخميرة السوداء، على المساعدة بشكل استراتيجي في معالجة آثار فيروس "كوفيد- 19 لدى الأشخاص الذين يعانون من أمراض مصاحبة، مثل داء السكري والكلى وأمراض القلب. تساهم هذه السلالة التي تحمل إسم "نيتشي جلوكان" الناتجة عن فطريات الزملول الكرمي AFO-202، بتعزيز النظام المناعي عن طريق زيادة الخلايا القاتلة الطبيعية والسيتوكينات المضادة للفيروسات لدى الأشخاص الأصحاء ومرضى السرطان وكبار السن، في ثلاث دراسات مختلفة في اليابان. وقال الدكتور نوبوناو إيكواكي، وهو مؤلف مشارك، إن النتائج المشجعة للدراسات السابقة ألهمتنا بأن نفترض أن فوائد هذا المكمل الغذائي في تعزيز المناعة قد تكون مفيدة خلال هذا الوباء.




عند تحليل تعقيدات ونقاط ضعف الجهاز المناعي لدى الأشخاص الذين يعانون من أمراض مصاحبة، مما يجعلهم عرضة للمضاعفات الشديدة عند الإصابة بفيروس س"ارس-كوفيد 2"، يقول العلماء أن الجهاز المناعي يجب أن يحمي الجسم من مسببات الأمراض مثل الفيروسات، لكن ينبغي ألا يبالغ في ذلك، ويتسبب في بروز التهابات مفرطة تؤدي إلى عاصفة السيتوكين التي تلي فشل الجهاز التنفسي أو مضاعفات مثل السكتة الدماغية. وقد تبيّن أن مكمّل "نيتشي جلوكان" قادر على تعزيز عوامل الحماية مثل الخلايا التائية السامة للخلايا والجلوبولين المناعي، في حين أن السيطرة على تلك العوامل يؤدي إلى التهابات مفرطة من خلال جينات ترميز البروتينات القابلة للذوبان وخلايا"تي" التنظيمية، ويعمل على تحقيق التوازن كمحسّن مناعي، يتمتع بإمكانات تستحق الدراسات السريرية خلال هذه الأزمة الصحية العالمية، حسب رأيهم.




تعود المزايا الفريدة لهذا الجلوكان المعدل للاستجابة البيولوجية إلى نقاوته، نظراً لإنتاجه على شكل مواد البليمر خارج الخلية، وقابليته للذوبان في الماء. يتم تصنيع مكمّل ’نيتشي جلوكان‘ في مصنع يمتثل بالكامل إلى ممارسات التصنيع الجيدة، يقع على ضفاف نهر نيودو في مقاطعة كوخي. وفي هذا السياق، قال السيد تاكاشي أوناكا، رئيس شركة "صوفي"، الشركة المصنّعة: "تشكّل المياه النقيّة في هذه المنطقة مكوّناً رئيسياً في الإنتاج ، مما يجعل من مكمّل ’نيتشي جلوكان‘ هدية من الطبيعة."




ولفت مؤلفو الدراسة إلى أن "نيتشي جلوكان"، وعلى الرغم من حصوله على الموافقة كمكمّل غذائي في عام 1996 بعد امتثاله لجميع متطلبات السلامة بموجب المعايير اليابانية، فهو ليس دواءً أو علاجاً لأي مرض. إلا أنه وفي الوضع الحالي، وفي غياب اللقاحات المناسبة للوقاية من فيروس "كوفيد-19" أو الأدوية التي تعالجه وتعالج مضاعفاته، يمكن تجربة "نيتشي جلوكان" في الدراسات المعدّة لإثبات فعاليته في مساعدة السكان الضعفاء الذين يعانون من نقص المناعة من خلال تعزيز المناعة. ولا تزال البحوث الاضافية جارية لتطوير إصدارات أحدث من هذا المكمّل تتمتع بمعدل التصاق أعلى لتحفيز المناعة التلقائية. وتبحث شركة "جي إن"، جهة التصدير الحصرية في جميع أنحاء العالم، والجهة المشاركة في طلب الحصول على براءة اختراع مع شركة "صوفي"، عن شركاء من جميع البلدان لمزيد من البحث والتوزيع (www.nichiglucan.com).




إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.




* المصدر: "ايتوس واير"


=