Sunday, 10 November 2019

Western Motors signs MOU with Emirates Driving Company





Agreement seeks to promote off-road safety & sand dune adventures in the UAE


Exclusive training course to be offered to new Western Motors Jeep Wrangler

Abu Dhabi, 10 November 2019

Western Motors, Jeep authorized distributor in the Emirate of Abu Dhabi and member of ALFAHIM Group, has signed a Memorandum of Understanding (MOU) with Emirates Driving Company (EDC) to jointly promote safe off-road driving, encourage Jeepers to take their vehicles out into the UAE’s adventurous sand dunes and utilize their 4x4’s to their full potential.

The partnership aligns with both entities’ endeavors to encourage vehicle and passenger safety. Present at the signing were Mr. Khaled Al Mansouri, Chief Executive Officer (CEO) of EDC, and Mr. Monzer Al Rifai, General Manager of Western Motors. Targeting the beginning of the off-roading season, the agreement was signed by Mr. Fadhel Al Mehairbi, Finance Director of EDC, of EDC and Mr. Mohammad Mahmoud, Sales Manager of Western Motors at the headquarters of EDC in Mussafah.

As part of the MOU, the recently developed ‘Desert Driving’ training course will be offered free of charge to new Jeep customers purchasing 2019 Wranglers from Western Motors. The course will be held in exclusive Jeep batches and will provide in-depth training on each feature of the vehicle allowing owners to maximize on their new vehicles’ capabilities.

Designed to acquaint new Jeep customers with the thrill-seeking culture of Western Motors, the course will be led by EDC instructors, who will carry out the training on a Jeep Wrangler in Al Wathba, Baniyas. The course will cover several modules, including: basic mechanical knowledge of a modern Jeep Wrangler, topography of the desert, proven techniques to stay safe, off-road challenges and how to overcome them. Customers who successfully complete the course will earn an off-road certificate from EDC.

At the signing ceremony, Mr. Khaled Al Mansouri, CEO of EDC said: “Through this strategic partnership, we are contributing to the overall safety of everyone interested to dune-drive in the desert. Our aim is to ensure car owners are fully aware of safety procedures, any required precautions for drivers or passengers; in addition to, being mindful of the environment.”

Speaking on behalf of Western Motors, Mr. Monzer Al Rifai, General Manager of Western Motors, stated: “We are delighted to be partners with EDC and look forward to working together in the coming months as we strive to achieve our shared ambitions. Showcasing our mutual values of promoting socially responsible activities, our agreement with EDC is instrumental in the promotion of safe off-road driving, while endorsing new talents to emerge in Abu Dhabi.”

Adding to that, Mr. Mohammad Mahmoud, Sales Manager of Western Motors, said: “As an adventure-driven brand, Western Motors is a keen supporter of sports-oriented community activities. Jeep Wranglers are equipped with unique features that present off-road enthusiasts with a great opportunity to challenge themselves in the sand dunes and utilize their 4x4s to their full potential.”



Western Motors was established in 1976 under ALFAHIM Group and is the authorized distributor in Abu Dhabi for Fait Chrysler Automobiles’ (FCA) Jeep, Mopar and Fiat. Emphasizing their customer-focused strategy, the company owns two state-of-the-art automotive facilities in the UAE capital, equipped with the latest innovative technology and managed by FCA certified experts. Located at the heart of Abu Dhabi, the Airport Road branch features a world-class showroom and express service centre, while the highly advanced after-sales services centre is situated in Mussafah.




"الغربية للسيارات" توقع اتفاقية تعاون مع شركة الإمارات لتعليم قيادة السيارات


الاتفاقية تهدف إلى تعزيز السلامة على الطرق الوعرة خلال مغامرات الكثبان الرملية في الإمارات


دورات تدريبية حصرية للغربية للسيارات يتم تقديمها لسائقي جيب رانجلر الجدد





أبوظبي، 10 نوفمبر 2019 

وقّعت الغربية للسيارات، الموزع المعتمد لسيارات الجيب في إمارة أبوظبي وعضو في مجموعة الفهيم، اتفاقية تعاون مع شركة الإمارات لتعليم قيادة السيارات، وذلك بهدف تعزيز الجهود المشتركة للحفاظ على السلامة العامة على الطرق الوعرة، وتشجيع سائقي سيارات الجيب على المشاركة في مغامرات الكثبان الرملية، والاستفادة من سيارات الدفع الرباعي الخاصة بهم.




وتأتي هذه الشراكة تماشياً مع مساعي الطرفين في نشر ثقافة السلامة العامة وحماية الركاب والمركبات، بالتزامن مع بداية موسم جديد من المغامرات على الطرق الوعرة. حضر توقيع الاتفاقية السيد خالد المنصوري، الرئيس التنفيذي لشركة الإمارات لتعليم قيادة السيارات، والسيد منذر الرفاعي، مدير عام الغربية للسيارت، في حين قام بتوقيعها كل من السيد فاضل المحيربي، مدير إدارة المالية لشركة الإمارات لتعليم قيادة السيارات، والسيد محمد محمود، مدير مبيعات شركة الغربية للسيارات، وذلك في مقر شركة الإمارات لتعليم قيادة السيارات في منطقة المصفح.




وكجزء من الاتفاقية، سيتم تقديم دورات تدريبية حصرية ومجانية لعملاء الغربية للسيارات، الذين قاموا بشراء سيارات جيب رانجلر 2019، حيث سيتم تقديم دورة تدريبية بعنوان "القيادة في الصحراء". وستوفّر هذه الدورة سلسلة من التدريبات الهامة والفعالة التي تتيح لسائقي سيارات رانجلر بالتعرف على كل مميزات السيارة والاستمتاع بقدرات سياراتهم الجديدة.




وتهدف هذه الدورة إلى نشر ثقافة البحث عن الإثارة والشغف في قيادة السيارات لدى جميع عملاء الغربية للسيارات، حيث سيترأس الدورات مدربون من شركة الإمارات لتعليم قيادة السيارات في منطقة الوثبة، بني ياس. وستتناول الدورة عدّة موضوعات، بما فيها المعلومات الميكانيكية الأساسية لسيارة جيب رانجلر الجديدة، والتعرّف على تضاريس الصحراء، والتقنيات الموجودة في السيارة للحفاظ على السلامة والأمان، إضافة إلى التعريف بأبرز التحديات التي يمكن مواجهتها على الطرق الوعرة وكيفية التغلب عليها. وسيحصل العملاء الذين أكملوا الدورة التدريبية بنجاح على شهادة إتمام التدريب للقيادة على الطرق الوعرة من شركة الإمارات لتعليم قيادة السيارات. 

وتعليقاً على الاتفاقية، قال السيد خالد المنصوري، الرئيس التنفيذي لشركة الإمارات لتعليم قيادة السيارات: "من خلال هذا التعاون، سنساهم في الحفاظ على سلامة كل من يرغب بالقيادة في الصحراء بتعزيز المعرفة بإجراءات واحتياطات سلامة السائقين ومرافقيهم، وزيادة الوعي البيئي لديهم". 




ومن جانبه، قال السيد منذر الرفاعي، مدير عام الغربية للسيارات: "يسعدنا أن نوقع اتفاقية تعاون مع شركة الإمارات لتعليم قيادة السيارات، ونتطلع إلى العمل معاً لتحقيق الطموحات والأهداف المشتركة بما يتماشى مع استراتيجيتنا والتزامنا الكامل بمسؤولياتنا المجتمعية التي تعزز ثقافة القيادة الآمنة والسلامة على الطرقات الوعرة بين جميع السائقين ودعم الأنشطة المجتمعية الرياضية وتشجيع اكتشاف المواهب الجديدة في هذا المجال". 




في حين قال السيد محمد محمود، مدير مبيعات الغربية للسيارات: "خلال الأشهر القادمة، سوف نسعى إلى نشر الوعي بالمميزات الفريدة التي تتمتع بها سيارة جيب رانجلر الجديدة، والتي تقدّم لعشاق القيادة على الطرق الوعرة فرصة مثالية لتحدي أنفسهم وقيادة المغامرات الاستثنائية على الكثبان الرملية مستفيدين من مزايا سيارة الدفع الرباعي الفريدة". 




وتأسست الغربية للسيارات عام 1976 تحت مظلة مجموعة الفهيم، وهي الموزع المعتمد لسيارات جيب وفيات ومنتجات موبار من ﻓﻴــﺎت كرايسلر أوتوموبيلز في إمارة أبوظبي. وانطلاقاً من استراتيجيتها التي ترتكز بشكل أساسي على العملاء، أسست الشركة اثنين من أحدث مرافق السيارات في العاصمة أبوظبي، وهي مجهزة بالكامل من خلال مجموعة متطورة من التقنيات المبتكرة بإدارة وإشراف نخبة من الخبراء المعتمدين في ﻓﻴﺎت كرايسلر أوتوموبيلز. ويقع فرع الغربية للسيارات على طريق المطار في قلب مدينة أبوظبي، ويضم صالة عرض عالمية المستوى ومركزاً للخدمة السريعة، في حين يقع مركز خدمات ما بعد البيع الحديث والمتطور في منطقة المصفح.
=