Sunday, 17 November 2019

Choueiri Group launches “Cinema Integrated Solutions (CIS)” as the Exclusive Media Representative for “Cinépolis” in the MENA region






Partnership focuses on delivering the innovation and expertise of the largest cinema exhibitor in the world to regional brands.




Dubai, United Arab Emirates, 17 November 2019, (AETOSWire): Choueiri Group’s most recently established subsidiary company Cinema Integrated Solutions (CIS) was launched in the first quarter of 2019 to develop and sell on-screen and off-screen advertising opportunities for cinema partners, across the regional markets of Oman, Bahrain, UAE and KSA.




Since its formation, CIS has already become the Exclusive Media Representative for “Cinépolis” - A leading world-class global operator of cinema theatres.




Established in Mexico in 1971, Cinépolis today has positioned itself as the 4th largest movie theatre circuit in the world with over 712 cinema complexes, 5707 screens and presence in 16 countries. It is, considered to be the 2nd largest in terms of attendees (331 Million patrons worldwide).




Cinépolis offers enhanced movie-going experiences through its multiple theatre concepts, along with a wide range of innovative on-screen and off-screen cinema advertising options for brands. Having pioneered the idea, it is also and largest operator of luxury cinemas in the world via its Cinépolis VIP brand.




On February 13, 2019, an exclusive signing ceremony between Cinépolis and CIS was hosted at the Choueiri Group Building in Knowledge Village, Dubai Media City.




Speaking on the occasion and elaborating on the global cinema giant’s expansion plans into the Gulf region, Mr. Ashish Shukla, CEO of Cinépolis stated that “Beginning with our debut cinema offering in Bahrain’s Atrium Mall, our goal is to expand into Saudi Arabia, the UAE, as well as Oman. Towards this goal 104 screens have already been signed”. He also went on to say that “We are confident that our brand of cinema entertainment is sure to become the preferred choice of regional movie-goers and that advertisers will appreciate the fact that engagement opportunities at Cinépolis are not limited to onscreen only, as the full cinema environment will be at their disposal, enabling them to connect with their consumers and develop deeper relationships”.




Choueiri Group’s Chairman and CEO, Pierre Choueiri also expressed his enthusiasm for the new partnership, stating that “We are delighted to have been appointed with the opportunity to partner with Cinépolis at a time when brands are actively seeking out enhanced opportunities for engagement with captive audiences. Cinépolis Gulf benefits from an unmatched legacy of world-class innovation, proven excellence and captive audience opportunities which I am certain our brand partners in the MENA region will benefit greatly from”.





The Cinépolis regional rollout commenced with the Bahrain opening at Atrium Mall, which features 13 screens and 1780 seats, with the latest Dolby Atmos surround system employed across their Macro XE screens. It also hosts the only available 4D E-Motion theatre in Bahrain, along with a uniquely experiential Junior cinema, that will also become a highlight in each of their coming locations.




The expansion also continues in Oman, where 2 cinemas have already opened in Sohar and Salalah in Oasis Malls and a third cinema is due to open this month at The Avenues Mall in Muscat. This will result in a combined total of 31 screens and 3458 seats.




The UAE and Saudi Arabia are envisioned to be key markets for Cinepolis, with a considerable rollout planned for the beginning of 2020. The targeted capacity will be over 150 screens and 18000 seats.




مجموعة شويري تطلق سينما إنتجريتد سوليوشنز لتكون الممثل الإعلامي الحصري لـ سينيبولس في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا




تركّز الشراكة على تقديم الابتكارات والخبرات التي يتمتّع بها أكبر عارضي السينما في العالم للعلامات التجارية الإقليمية




دبي، الإمارات العربية المتحدة، 17 نوفمبر 2019، ("ايتوس واير"): أعلنت مجموعة "شويري" عن إطلاق شركة "سينما إنتجريتد سوليوشنز" (سي آي إس)، وهي أحدث شركة فرعية تابعة أسستها في الربع الأول من عام 2019، لتطوير وبيع الفرص الإعلانية داخل صالات العرض وخارجها لشركاء السينما على امتداد الأسواق الإقليمية، التي تشمل سلطنة عُمان والبحرين والإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية.




ومنذ تأسيسها، أصبحت "سي آي إس" الممثل الإعلامي الحصري لـ"سينيبولس"، وهي مشغّلٌ رائد عالمي المستوى لصالات السينما.




تأسست "سينيبولس" في المكسيك عام 1971، وغدت اليوم رابع أكبر سلسلة صالات سينما في العالم، حيث تمتلك أكثر من 712 مُجمع سينما، و5707 شاشة عرض، وتتمتّع بحضورٍ في 16 دولة. وتُعتبر "سينيبولس" كذلك ثاني أكبر شركة من حيث أعداد الحضور (331 مليون عميل عالمياً).




وتُوفّر "سينيبولس" تجربةً معززة لارتياد صالات السينما من خلال مفاهيمها المتعددة، إضافةً إلى مجموعة واسعة من الخيارات الإعلانية للعلامات التجارية على شاشات السينما وخارجها. وفضلاً عن كونها سبّاقة في طرح هذه الفكرة، تُعدّ الشركة أكبّر مشغّلٍ لصالات السينما الفاخرة في العالم عبر علامتها التجارية "سينيبولس في آي بيه".




وفي 13 فبراير 2019، استضاف مبنى مجموعة "شويري" في قرية المعرفة بمدينة دبي للإعلام حفل توقيع حصري بين "سينيبولس" و"سي آي إس".




وفي كلمة ألقاها في هذه المناسبة، سلّط السيد أشيش شوكلا، الرئيس التنفيذي لـ"سينيبولس"، الضوء على خطط توسّع هذه الشركة العملاقة في مجال السينما بمنطقة الخليج، قائلاً: " كانت البداية مع عروضنا الخاصة بالسينما التي أطُلقت في مركز ’أتريوم مول‘ التجاري بدولة البحرين، ونحن نعمل الآن على التوسّع إلى المملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة بالإضافة إلى سلطنة عُمان. ولتحقيق هذه الهدف تمّ بالفعل توقيع عقود لافتتاح 104 شاشات عرض. ونحن على يقين بأن علامتنا التجارية في مجال الترفيه السينمائي ستصبح الخيار المُفضل لمرتادي دور العرض، كما أن المعلنين سيدركون حقيقة أن فرص التفاعل في ’سينيبولس‘ لا تقتصر على الإعلان داخل دور العرض، إذ سيكون كامل قطاع السينما في متناول أيديهم، ما سيتيح لهم التواصل مع العملاء وتعزيز العلاقات معهم".




وعبّر بيار شويري، رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي لمجموعة "شويري"، عن حماسه تجاه هذه الشراكة الجديدة، قائلاً: "يسرّنا الحصول على هذه الفرصة لعقد شراكةٍ مع ’سينيبولس‘ في وقتٍ تسعى فيه العلامات التجارية بشكلٍ نشطٍ إلى فرصِ تفاعلٍ معززة مع الجماهير التي يمكن الاستحواذ على انتباهها في دور العرض. وستستفيد ’سينيبولس‘ من إرثٍ غير مسبوق من الابتكارات عالمية المستوى، والتميّز المُثبت، والفرص المُتاحة مع هذه الجماهير، وأؤمن أنّ ذلك سيعود بالنفع بشكل كبير على شركاء علامتنا التجارية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا".




وبدأ توسّع "سينيبولس" في المنطقة عبر افتتاح صالتها في مركز "أتريوم مول" التجاري بالبحرين التي تضمّ 13 شاشة و1780 مقعداً، وتتمتّع بنظام الصوت المحيطي "دولبي أتموز" في جميع الشاشات من طراز "ماكرو إكس إي". وتضمّ أيضاً صالة "4 دي إي-موشن" الوحيدة في البحرين، إضافةً إلى صالة سينما "جونيور" التجريبية التي ستصبح صالة بارزة في جميع المواقع المقبلة.




وتواصل الشركة أيضاً توسّعها في سلطنة عُمان حيث تمّ افتتاح صالتين جديدتين في صحار وصلالة بمراكز "الواحة مول" التجارية. ومن المقرر افتتاح الصالة الثالثة هذا الشهر في مركز "أفينيوز مول" التجاري بمسقط. وبذلك، يصل المجموع إلى 31 شاشة و3458 مقعداً.
ونتوقّع أن تشكّل الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية أسواق رئيسية لـ"سينيبولس"، مع توسّع ملموس مخطط له مع بداية عام 2020. وتتجاوز السعة المستهدفة 150 شاشة و18000 مقعد.
=