Tuesday, 8 October 2019

Samsung Pay and Finablr Announce Cross-Border Payments Partnership





London, United Kingdom, 3 October 2019-(AETOSWire): Finablr PLC, a global platform for payments, and Samsung Electronics America today introduced the Money Transfer feature in Samsung Pay. This new in-app international money transfer service, a first of its kind in the U.S., offers users seamless and secure cross-border payments to 47 countries through a variety of payout methods, all within Samsung’s native mobile wallet. The service combines Samsung Pay’s convenience, scale and security with Finablr’s international reach and 40 years of cross-border payment expertise to put mobile payments into the hands of millions of consumers.

Samsung Pay users in the U.S. can use their existing eligible pre-registered debit or credit cards in Samsung Pay to safely and securely send money in most major currencies to their recipients via Finablr’s global network. The service leverages Finablr's global reach and distribution capabilities, providing a wide choice of payout options tailored to the preferences of the recipient – from bank deposits to cash available for pick up. This partnership marks a significant collaboration between Samsung and Finablr to launch such a service with global scale.

Money Transfer is powered by Finablr group company, Travelex, and offers Samsung Pay customers:


Convenience – The service gives users the ability to send money seamlessly to their recipients through a variety of digital and physical payout methods in 47 countries, with just a few taps on their phone. Consumers simply open the Samsung Pay app and the tools are right at their fingertips.


Transparency – With this service, all fees and exchange rates are included upfront so users know how much they will pay before securely transferring funds.


Security – Finablr’s network of trusted brands, including Travelex, with its 40 years of experience in cross-border payments, and licensed by over 100 regulators globally, bring security, reliability and peace of mind to the Samsung Pay users of this feature, which uses tokenized credentials and is backed by Samsung Knox security.

“Our consumers are global and have friends and family around the world. Samsung is excited to enable users to send money from the US to the rest of world by making it simple, secure and transparent,” said Sang W. Ahn, Vice President & Division Head, Content & Services, Samsung Electronics America. “Money Transfer is a first step in our vision to evolve Samsung Pay into a platform that makes users’ financial lives more convenient. The range of services in Samsung Pay, developed in close collaboration with industry leaders such as Finablr, positions us to positively impact consumers’ everyday financial experiences.”

Promoth Manghat, Group Chief Executive Officer at Finablr, commented, “We are delighted to be partnering with Samsung to launch this new in-app cross-border payments capability. Underpinned by our integrated technology platform, this service demonstrates our ability to drive payments innovation. Combining our industry-leading network and pioneering technology with Samsung’s leadership in the mobile device market, allows us to innovate at a scale that is unique in the US$127 trillion global cross-border payments market. This partnership advances our mission to meet the evolving needs of financial consumers and further strengthens our position as a partner of choice for global payments and technology companies.”



Money Transfer in Samsung Pay is available now in the U.S. The service will be expanded to other markets in 2020.

سامسونج باي وفينابلر تعلنان عن شراكة بمجال مدفوعات المستخدمين بين الدول




لندن، المملكة المتحدة، 3 أكتوبر 2019:( "ايتوس واير")-- أعلنت شركة "فينابلر"، المنصة العالمية للمدفوعات، و"سامسونج إليكترونيكس أمريكا" اليوم عن إطلاق ميزة تحويل الأموال "موني ترانسفير" على منصة "سامسونج باي". وتوفر خدمة تحويل الأموال هذه المدمجة في التطبيق الذكي والأولى من نوعها في الولايات المتحدة، للمستخدمين طريقة سلسلة وآمنة لإتمام المدفوعات بين 47 دولة من خلال مجموعة من طرق الدفع المدرجة ضمن محفظة الجوال الخاصة بشركة "سامسونج". وتجمع الخدمة بين السهولة التي توفرها منصة "سامسونج باي"، والنطاق الواسع والأمن الذي يوفره الانتشار الدولي الواسع والخبرة الكبيرة التي تتمتع بها "فينابلر" في مجال المدفوعات بين الدول لنحو 40 عاماً، وذلك بهدف جعل إمكانية الدفع الجوال في متناول ملايين المستخدمين حول العالم.




ويمكن لمستخدمي "سامسونج باي" في الولايات المتحدة الاستفادة من رصيدهم أو بطاقاتهم الائتمانية المسجلة مسبقاً في "سامسونج باي" من أجل تحويل الأموال بطريقة آمنة وسليمة وبأغلب العملات العالمية الرئيسية إلى مستلمي تلك الأموال عبر الشبكة العالمية لشركة "فينابلر". وتستغل هذه الخدمة الانتشار العالمي وقدرات التوزيع الكبيرة التي تتمتع بها "فينابلر" لتوفير خيارات واسعة من حلول الدفع المخصصة بما يتوافق مع احتياجات المستلم بدءاً من عمليات الإيداع في الحسابات المصرفية وصولاً إلى استلام الأموال نقداً. وتشكل هذه الشراكة نقطة فارقة في التعاون المتميز بين "سامسونج" وفينابلر" لإطلاق خدمة تتمتع بهذا النطاق العالمي.




وتتمتع ميزة تحويل الأموال "موني ترانسفير" بدعم من قدرات شركة "ترافيليكس" التابعة لمجموعة "فينابلر"، وتتيح لمستخدمي "سامسونج" ما يلي:





السهولة: توفر الخدمة للمستخدمين إمكانية إرسال الأموال بيسر كبير إلى المستلمين عن طريق مجموعة من الطرق الرقمية والمادية في 47 دولة وذلك بعدة نقرات فقط على هواتفهم الذكية، وكل ما يتوجب عليهم فعله هو فتح تطبيق "سامسونج باي" ليجدوا الأدوات اللازمة أمامهم.


الشفافية: يتم توضيح جميع الرسوم وأسعار الصرف في هذه الخدمة بصورة مسبقة للمستخدمين حتى يتمكنوا من معرفة المبلغ الذي سيدفعونه بالتحديد قبل إرسالهم الأموال بطريقة آمنة.


الأمن: إن شبكة "فينابلر" التي تضم علامات تجارية موثوقة من ضمنها "ترافيليكس"، والخبرة التي تتمتع بها في المدفوعات بين الدول والتي تمتد لنحو 40 عاماً، والتراخيص الحاصلة عليها من أكثر من 100 جهة تنظيمية في جميع أرجاء العالم، توفر الأمن والموثوقية وراحة البال لمستخدمي هذه الميزة على "سامسونج باي"، إلى جانب أدوات التعريف الشخصية ذات الرموز التي لا تكشف الهوية الفعلية للمستخدم، كما أنها مدعمة بالخاصية الأمنية "سامسونج نوكس".




وقال سانج دبليو. آن، نائب الرئيس ومدير قسم المحتوى والخدمات في "سامسونج إليكترونيكس أمريكا" في سياق تعليقه: "تتسم شريحة عملائنا بطابعها العالمي، ولدى أفراد هذه الشريحة أصدقاء وأقارب في جميع أنحاء العالم، لذلك يسر شركة ’سامسونج‘ مساعدة المستخدمين على إرسال الأموال من الولايات المتحدة إلى جميع أنحاء العالم بطريقة سهلة وآمنة وشفافة. تعدّ ميزة تحويل الأموال ’موني ترانسفير‘ الخطوة الأولى لرؤيتنا الرامية إلى تحويل ’سامسونج باي‘ لمنصة تجعل الحياة المالية للمستخدمين أكثر سهولة. إن نطاق الخدمات التي توفرها ’سامسونج باي‘ والتي جرى تطويرها عبر التعاون الوثيق مع قادة القطاع مثل ’فينابلر‘، يضعنا في موقع يتيح لنا التأثير إيجاباً على التجارب المالية اليومية للمستخدمين".




من جانبه قال بروموث مانغات، الرئيس التنفيذي لمجموعة "فينابلر": "نحن مسرورون جداً للشراكة مع ’سامسونج‘ في إطلاق ميزة مدفوعات المستخدمين بين الدول والمدمجة في التطبيق الذكي. تجسد هذه الخدمة المدعومة من خلال منصتنا التكنولوجية المتكاملة قدرتنا على قيادة الابتكار في مجال المدفوعات، وإن الجمع بين شبكتنا وتقنياتنا الرائدة في القطاع مع الريادة التي تتمتع بها ’سامسونج‘ في أسواق الهواتف الجوالة تتيح لنا تقديم ابتكارات فريدة في سوق مدفوعات المستخدمين بين الدول الذي تقدر قيمته بنحو 127 تريليون دولار أمريكي. وتدفع هذه الشراكة رسالتنا الهادفة لتلبية الاحتياجات المتنامية لعملاء الخدمات المالية قدماً، كما تعزز من موقعنا كشريك مختار لشركات المدفوعات والتكنولوجيا العالمية".




وتجدر الإشارة إلى أن خدمة تحويل الأموال "موني ترانسفير" أصبحت متوافرة الآن في الولايات المتحدة الأمريكية، وسيجري توسيعها لتغطي أسواقاً أخرى في عام 2020.
=