Sunday, 13 October 2019

MAURITIUS TOURISM PROMOTINO AUTHORITY REVELS TO THE SAUDI TRAVELLERS THE BEST-KEPT SECRET IN THE INDIAN OCEAN




Escape the ordinary and book a relaxing day on an uninhabited island

Jeddah, Saudi Arabia, 10 October 2019 Mauritius - although recognized for its extraordinary natural landscapes and marvels (like, for example, the Seven Colored Earths and Chamarel Waterfall) is, without a doubt, most well-known because of the sun, crystal clear tropical see and the beaches. This is what attracts people from Saudi Arabia to this tiny island in the middle of the Indian Ocean.


There are countless beautiful beaches around the island, and now for those who already experienced every corner of Mauritius and are looking for unique and hidden spots MTPA is revealing how you can reach one of the many uninhabited islands.

For the ultimate day of relaxation, escape the ordinary and book a day cruise to one of the many small uninhabited islands that surround the main island of Mauritius such as Ile aux Cerfs, Ile Plate, Ilot Gabriel, and Ile aux Bénitiers.

Choices are numerous but they all deliver a day of complete relaxation: swimming in the warm, turquoise waters, soaking up the sunshine on the white sandy beaches, or enjoying the shade under old casuarina or palm trees, swaying in the wind, and enjoying a delicious barbecue lunch of Mauritian cuisine!

To discover more about Mauritius visit: www.tourism-mauritius.mu 


Image 1: One of the many beaches on Mauritius

Image 2: Underwater waterfalls.

Image 3: Seven-coloured earths. 


About Mauritius Tourism Promotion Authority:

The Mauritius Tourism Promotion Authority (MTPA) is a statutory board under the Ministry of Tourism and Leisure of Mauritius established in 1996 by the MTPA Act. The task of the MTPA is to promote the country's tourism industry, provide information to tourists on facilities, infrastructures and services, to initiate action to promote cooperation with other tourism agencies, to conduct research into market trends and market opportunities and disseminate such information and other relevant statistical data on Mauritius.



هيئة ترويج السياحة في موريشيوس تكشف الستار عن أجمل أسرار المحيط الهندي

جدة، المملكة العربية السعودية – 10 أكتوبر 2019

على الرغم من المناظر الطبيعية لجزيرة موريشيوس والمشاهد الخيالية مثل شلالات شاماريل وأرض السبعة ألوان، إلا أن عامل الجذب الأساسي في موريشيوس هو مياه البحر الصافية وأشعة الشمس والشواطئ الذهبية المذهلة، فهذا ما يدعو السياح السعوديين لزيارة هذه الجزيرة الصغيرة في منتصف المحيط الهندي.


هنالك عدد لا يحصى من الشواطئ الجميلة في جميع أنحاء موريشيوس، ولمن قد جالوا أرجاء الجزيرة كلها فإن هيئة ترويج السياحة في موريشيوس قد كشفت عن وسيلة الدخول إلى عدد من الجزر النائية حول موريشيوس للاستمتاع بتجربة فريدة من نوعها. 

فالآن يمكن للسياح حجز رحلة بحرية لمدة يوم واحد إلى إحدى هذه الجزر الغير مأهولة التي تحيط بجزيرة موريشيوس الرئيسية مثل جزيرة الغزلان والجزيرة المسطحة وجزيرة غابريل وجزيرة الصدف.
وتوفر هذه الخيارات العديدة فرصة استثنائية للسباحة في المياه الفيروزية المنعشة، أو الاستلقاء على الرمال البيضاء الدافئة تحت أشعة الشمس، أو الاستمتاع بوجبة غداء تقليدية تحت ظلال النخيل المتدلية.

الصورة الثالثة: أحد شواطئ موريشيوس. 

الصورة الثانية: شلال تحت سطح الماء.


الصورة الثالثة: أرض السبعة ألوان


حول هيئة موريشيوس للترويج السياحي (MTPA):

هيئة موريشيوس للترويج السياحي (MTPA) هي هيئة قانونية تابعة لوزارة السياحة والترفيه في موريشيوس و التي أنشئت في عام 1996 بموجب قانون(MTPA) . تتمثل مهمة (MTPA) في تعزيز صناعة السياحة في البلاد ، وتوفير المعلومات للسائحين حول المرافق والبنية التحتية والخدمات ، وبدء العمل لتعزيز التعاون مع وكالات السياحة الأخرى ، وإجراء البحوث في اتجاهات و فرص السوق ونشر هذه المعلومات وغيرها من البيانات الإحصائية ذات الصلة بموريشيوس.


=