Tuesday, 15 October 2019

CALLING THE SHOTS: How Serco ME's rail experts are addressing an overcrowded public transport system



14 October 2019 - Amidst the presence of modernised public transport solutions across today's most advanced cities in the world, one of the key challenges that these systems continuously face is the burden presented by an overcrowded public transport segment. Simply put, an overcrowded public transport system will result in crowding challenges across stations, terminals and the vehicles itself. Safety is of course the most important concern, but crowd behaviors can also have key impact on operations, such as irregularities, delays, and affecting the whole attractiveness of the public transport system. A decreased comfort level longer travel time and psychological and emotional distress can also impact wider mobility patterns in cities and shift commuters to less sustainable modes.




An example of effective crowd control solutions in transport systems can be seen in how Serco Middle East, an international service company specialising in the delivery of essential public services, supports Dubai Metro. Serco’s Middle East (ME) Division continued to oversee the provision of world-class services to Dubai’s public transport sector throughout Eid Al Adha 2019 via supporting the Roads and Transport Authority's (RTA) integrated transportation modes by catering to more than 1.3 million passengers on the Dubai Metro.




Equipped with years of experience and the required tools, Serco ME’s team enhanced its position as a leading provider of transport operations and integrated traffic management services in the region through successfully managing the high volume of passengers across both red and green lines while implementing effective crowd control services measures throughout the entire period of various special events ranging from the Eid holidays, New Year’s Eve and other annual national holidays.




By attaining years of experience in operating railways globally and working in partnership with its clients and an array of competent professionals, Serco devised a wide range of crowd control scenarios that were ready to be deployed if and when required, including client communication, safety arrangements, security measures, operational controls and maintenance preparations. The high confidence that the RTA has placed in Serco to deliver a world-class level of safety, operational performance and customer service was reflected this past March when the organisation signed a contract with Serco extending the operation and maintenance of the Dubai Metro to 2021.




Alex Rentier, Managing Director Dubai Metro and Tram at Serco ME said: “Public transport has witnessed a surge in popularity globally in recent years and rising congestion in urban areas, including Dubai, is a primary factor. As a result, there is pressure to guarantee that existing public transport infrastructure is utilised to its maximum capabilities in order to serve customers’ needs and ensure their satisfaction. We at Serco are always prepared for such growth and fully believe in continued development in terms of financial efficiency of public transport. This is proven with us successfully as we deliver operational performance levels on the Dubai Metro with a high train service availability of 99.9 per cent and a punctuality of 99.7 per cent in 2018, with 204 million journeys throughout the same period.”




“We are delighted to operate and maintain one of the world’s most advanced urban rail systems. The Dubai Metro has evolved to become an established icon of the regional and global transport industry and we take great pride in our partnership with RTA – who have played a huge role in the development of integrated and sustainable transportation systems for Dubai’s residents and visitors. We look forward with great anticipation to continuing our relationship with RTA in the years ahead and supporting their vision to provide ‘safe and smooth transport for all,’” he added.




Serco are the first rail operators in the Middle East and have set the benchmark for rail management expertise, providing world-class services and a safe operation to the public and the communities it serves. The company’s highly experienced staff can resonate values throughout communities by being innovative in relation to service delivery and are fully trained in operational safety. In addition, they interact directly and effectively to manage congestion, while practical solutions such as flexible queue management and station entry budgeting are incorporated into all crowd control plans – which are always developed and executed in close cooperation with relevant stakeholders such as building owners, police and emergency services.


اتخاذ القرار: كيف يتعامل خبراء تشغيل القطارات في "سيركو الشرق الأوسط" مع أنظمة المواصلات العامة المزدحمة؟ 


14 أكتوبر 2019

مع وجود حلول حديثة لأنظمة المواصلات العامة في معظم المدن المتطورة اليوم في أنحاء العالم، يتمثل أحد التحديّات الرئيسية التي تواجهها هذه الأنظمة في العبء الذي يمثله الإزدحام في قطاع المواصلات العامة. ومن شأن وجود نظام نقل عام مزدحم أن يؤدي إلى تحديّات صعبة في المحطات والمركبات الناقلة للركاب. وبالطبع، تُعتبر السلامة العنصر الأساسي، إلا أن سلوكيات الركاب عند فترة الازدحام يمكن أن يكون لها أيضاً تأثير على عمليات أنظمة المواصلات العامة مثل المخالفات والتأخير والتأثير على جاذبية النظام بأكمله. كما يمكن أن يؤثر انخفاض مستوى الراحة وزمن الرحلة الطويل والعامل النفسي على أنماط التنقل ونقل الركاب في المدن إلى أنماط أقل استدامة. 


ويمكننا أن نرى مثالاً على الحلول الناتجة عن مجال تنظيم حركة الركاب خلال فترة الازدحام في كيفية دعم "سيركو الشرق الأوسط"، إحدى الشركات الرائدة في مجال خدمات القطاع العام، لمشروع "مترو دبي"، حيث واصلت الشركة الإشراف على توفير خدمات رفيعة المستوى لقطاع المواصلات العامة في دبي خلال عطلة عيد الأضحى 2019، عن طريق دعم وسائل النقل المتكاملة لهيئة الطرق والمواصلات من خلال تأمين خدمة النقل لأكثر من 1.3 مليون راكب على متن مترو دبي. 


وعزز فريق "سيركو الشرق الأوسط"، الذي يتمتع بخبرة واسعة والمجهز بأفضل الأدوات اللازمة، من مكانته كمزوّد رائد لخدمات عمليات النقل، من خلال إدارته بنجاح لحركة أعداد كبيرة من الركاب عبر الخطين الأحمر والأخضر لمترو دبي، مع تطبيق معايير الخدمات الفعّالة لتنظيم حركة الركاب طوال فترة المناسبات الخاصة المختلفة مثل عطل الأعياد وليلة رأس السنة وغيرها من العطل الوطنية السنوية. 


ومن خلال سنوات الخبرة الطويلة في مجال تشغيل القطارات على المستوى العالمي والعمل في شراكة مع عملائها ومجموعة من المختصين الأكفاء، ابتكرت "سيركو" مجموعة واسعة من الخطط لتنظيم حركة الركاب الجاهزة للتطبيق عند الاقتضاء، بما يشمل اتصالات العملاء وترتيبات السلامة والمعايير الأمنية والضوابط التشغيلية والاستعدادات للصيانة. في ظل الثقة الكبيرة التي وضعتها هيئة الطرق والمواصلات في شركة سيركو، وقعت الهيئة عقداً مع الشركة في شهر مارس الماضي لتمديد خدمات تشغيل وصيانة مترو دبي إلى العام 2021. 


وقال أليكس رانتير، مدير عام مترو دبي وترام دبي في شركة "سيركو الشرق الأوسط": "شهد قطاع المواصلات العامة اقبالاً كبيراً على مستوى العالم في السنوات الأخيرة، ويُعدّ الازدحام المتزايد في المناطق العمرانية، بما فيها دبي، عاملاً رئيسياً في ذلك. ونتيجة لذلك، هناك ضغط لضمان الاستفادة القصوى من البنية التحتية للنقل، من أجل تلبية احتياجات العملاء وضمان رضاهم. ونحن في شركة "سيركو" على أتمّ الاستعداد دائماً لمثل هذا النمو، ونؤمن تماماً بالتطوير المستمر من حيث الكفاءة المالية للمواصلات العامة. وتمّ اثبات ذلك بنجاح من خلال تقديمنا مستوى أداء تشغيلي عالي في مترو دبي، مع توفير استمرارية تشغيلية عالية وبنسبة 99.9% للمترو ومعدلات وصول في دقيقة بنسبة 99.7% في عام 2018، مع 204 مليون رحلة خلال نفس الفترة." 


وأضاف رانتير: "نحن سعداء بتشغيل وإدارة واحد من أكثر القطارات تطوراً في العالم. وشهد مترو دبي تطوراً ليصبح أيقونة راسخة في صناعة النقل على المستويين الإقليمي والعالمي، ونحن فخورون جداً بشراكتنا مع هيئة الطرق والمواصلات، التي لعبت دوراً كبيراً في تطوير أنظمة نقل متكاملة ومستدامة لسكان دبي وزائريها. ونتطلع إلى مواصلة تعاوننا وشراكتنا مع هيئة الطرق والمواصلات في السنوات القادمة ودعم رؤيتها في توفير نقل آمن ومريح للجميع." 


وتُعدّ "سيركو" أول مشغل للقطارات في الشرق الأوسط، حيث أصبحت الشركة معياراً للخبرة في مجال إدارة القطارات من خلال توفيرها خدمات عالمية المستوى وعمليات تشغيلية آمنة للركاب والمجتمعات التي تخدمها. ويمكن لموظفي الشركة ذوي الخبرة العالية أن يحدثوا أثراً في المجتمعات التي تخدمها الشركة من خلال الابتكار فيما يتعلق بتقديم الخدمات، وهم مدربون بشكل كامل على السلامة التشغيلية. وبالإضافة إلى ذلك، يتفاعل موظفو الشركة بشكل مباشر وفعّال لإدارة عمليات الازدحام، في حين يتمّ دمج حلول فعّالة مثل الإدارة المرنة لصفوف الركاب وإجراءات دخول المحطة في كافة خطط تنظيم حركة الركاب التي يتمّ تطويرها وتنفيذها دائماً بالتعاون مع الشركاء الاستراتيجيين مثل الشرطة و خدمات الطوارئ الخ.
=