Sunday, 1 September 2019

Deezer Goes Live with Dark Mode on iOS and Desktop App





Dark Mode setting can now be turned on (or off) at any time on iOS mobile and Deezer’s desktop app as well as Android devices

Benefits include reduced eye strain and improved readability in low light conditions




Cairo, Egypt- August 29th, 2019: Following the introduction of the dark mode feature for Android users last month, Deezer, the global music streaming service, has now also made the option available to iOS and desktop app users. The most sought-after feature from Deezer fans around the world gives users the freedom to switch from their normal light music player to a dark grey background.



Given that Deezer users listen to music on average 30 minutes each night, the new dark mode feature can be easily turned on or off through the display settings to match each user’s preference. Dark mode offers users a number of benefits, including reduced digital eye strain in poor light and improved text readability.




While dark mode can be beneficial in the evening, some users may prefer a dimmer background in daylight hours to assist their reading experience or provide a better night’s sleep.




Dark mode users can also customize their visual experience by choosing an all-over dark background or keep the colorful version that is also available on bright mode. Users that choose to keep the vibrant background will notice the color dynamically change to match the artwork of every track that is being played.





Free and Premium users can access Dark Mode on their mobile devices and on the Deezer website by simply heading to Settings, Display Settings and selecting Dark Mode. Within their settings, iOS users can also change the color of their Deezer app icon from the default white to dark.


"ديزر" تتجه إلى "الوضع الداكن" لمستخدمي نظام التشغيل "iOS" وتطبيق "ديزر" على جهاز الكمبيوتر


إعدادات "الوضع الداكن" متاحة الآن في أي وقت على الهواتف الذكية التي تعمل بنظام التشغيل "iOS" أو عبر تطبيق "ديزر" على جهاز الكمبيوتر بعد إطلاقها في وقت سابق على نظام التشغيل "أندرويد"


مزايا الوضع الجديد تشمل تقليل إجهاد العين وتحسين القدرة على القراءة في ظروف الإضاءة الخافتة




القاهرة ،مصر – 29 أغسطس 2019: بعد تقديم خيار تفعيل "الوضع الداكن" لمستخدمي نظام التشغيل أندرويد الشهر الماضي، أعلنت "ديزر" (Deezer)، المنصة الرائدة عالمياً لخدمة البث الموسيقي، اليوم، عن إتاحة هذه الخاصية الجديدة لمستخدمي نظام التشغيل "iOS" أو عبر تطبيق "ديزر" على جهاز الكمبيوتر. تتيح الميزة الأكثر رواجاً وسط معجبينا حول العالم للمستخدمين حرية الانتقال من مشغل الموسيقى بالخلفية العادية إلى الخلفية الداكنة.

ونظراً لأن مستخدمي "ديزر" يستمعون إلى الموسيقى لمدة 30 دقيقة في المتوسط في كل ليلة، فإن خاصية "الوضع الداكن" الجديدة يمكن تفعيلها بسهولة من خلال خيارات ضبط الشاشة لتتناسب مع تفضيلات كل مستخدم على حدة. ويوفر هذا الوضع للمستخدمين عدداً من الفوائد، بما في ذلك تقليل الإجهاد الرقمي للعين في الإضاءة الضعيفة وإمكانية قراءة النصوص بشكل اسهل.

وبينما يمكن أن يكون "الوضع الداكن" مفيداً في المساء، إلا أن بعض المستخدمين قد يفضلون وجود خلفية داكنة خلال ساعات النهار لتعزيز تجربة القراءة أو تمكينهم من الحصول على نوم أفضل ليلاً.

كما يمكن لمستخدمي الوضع الجديد تخصيص تجربتهم المرئية عن طريق اختيار خلفية داكنة كلياً أو الاحتفاظ بالواجهة الملونة المتوفرة أيضاً في الوضع العادي. وسيلاحظ المستخدمون الذين يختارون الحفاظ على الخلفية النابضة بالحياة، أن اللون يتغير بشكل تفاعلي ليتناسب مع العمل الفني الخاص بكل أغنية يتم تشغيلها.


تجدر الإشارة إلى أن "الوضع الداكن" متوفر بدءاً من اليوم، ويمكن لمستخدمي تطبيق "ديزر المجاني" و"Deezer Premium" على الهواتف الذكية التي تعمل بنظام التشغيل "iOS" وعلى موقع "ديزر" الإلكتروني تفعيله بخطوات بسيطة، وذلك بفتح إعدادات الحساب، شاشة العرض، واختيار "الوضع الداكن" (Dark Mode).
=