Wednesday, 20 February 2019

goFLUENT and LRMG Sign Deal to Accelerate Business Language Skills in Africa


NEW YORK & JOHANNESBURG--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- goFLUENT, a leading disrupter in the language learning market, and LRMG, Africa’s leading provider of performance optimisation solutions, have signed a partnership agreement aimed at accelerating the language skills of professionals who are non-native speakers of English, Chinese, French, and other key business languages.

goFLUENT, which already operates a large existing development and support center in Mauritius, significantly expands its reach in the region by partnering with LRMG which has offices in Johannesburg, Capetown, Kenya, and Mauritius plus representation in 18 other African markets.

Having largely leapfrogged the personal computer with falling data costs and heavy adoption of mobile technologies, Africa is a continent bursting with potential. Respondents to a November 2018 survey by McKinsey, believe that 20 years from now, Africa’s combined GDP will be among the fastest growing in the world. Google recently announced an initiative to help 10 million people across the continent become more employable by developing their online skills. However, Africa is a continent of significant linguistic diversity with upwards of 2,000 different languages and to reach its full potential mastery of key business languages is essential.

“We believe our fully mobile and web-enabled language solutions provide a unique advantage for Africa,” said John Ambrose, goFLUENT President, North America, and Chief Strategy Officer. Ambrose is a former Skillsoft executive with a long track record of business partnerships in emerging markets. “LRMG has a stellar reputation and track record of success in helping organizations improve the performance of their people. We are completely aligned around the importance of language skills for providing all employees an equal voice and opportunities to advance in their careers.”

“As the number of multinationals doing business in Africa increases, so does demand for business-level proficiency in English, Chinese, French, and other commerce languages,” said Ricky Robinson, LRMG Founding Member, and CEO. “The partnership with goFLUENT brings the industry’s leading digital platform for seamlessly blending live human interaction with contextualized business content to accelerate the ability of people to listen, speak, read and write expressively in a non-native language.”




غو فلونت توقّع إتفاقية مع إل آر إم جي لتسريع إكتساب مهارات اللغات المطلوبة للأعمال في أفريقيا




نيويورك وجوهانسبورج –(بزنيس واير/"ايتوس واير") - قامت كلّ من "غو فلونت"، الشركة الرائدة في مجال الابتكارات الهادفة إلى إحداث تغيير جذري في سوق تعليم اللغات، و"إل آر إم جي"، الشركة الرائدة في أفريقيا في مجال حلول تحسين الأداء، بالتوقيع على اتفاقية شراكة تهدف إلى تسريع إكتساب المهارات اللغوية للمحترفين الذين ليسوا متحدثين أصليين بالإنجليزية والصينية والفرنسية وغيرها من اللغات الرئيسية المطلوبة للعمل.




تقوم "غو فلونت"، التي تدير بالفعل مركزاً كبيراً للتطوير والدعم في جزر "موريشيوس"، بتوسيع حضورها في المنطقة بشكل كبير من خلال الدخول في شراكة مع "إل آر إم ي"، التي تملك مكاتب قائمة في كلّ من جوهانسبرج وكيب تاون وكينيا وموريشيوس، بالإضافة إلى ممثلين لها في 18 سوقاً أفريقية أخرى.




تشكّل أفريقيا قارة مليئة بالفرص والإمكانات، بعدما حققت تقدماً باهراً في مجال الحواسيب الشخصية مع انخفاض تكاليف البيانات والتبني المكثف لتكنولوجيا الجوال. ويعتبر المشاركون في استطلاع قامت بتنفيذه شركة "ماكنزي" في نوفمبر من عام 2018، أن الناتج المحلي الإجمالي في أفريقيا سيكون من بين الأسرع نمواً في العالم، بعد 20 عاماً من الآن. وقد أعلنت "جوجل" في الفترة الأخيرة عن مبادرة لمساعدة 10 ملايين شخص في جميع انحاء القارة على إكتساب المهارات اللازمة لإيجاد عمل من خلال تطوير مهاراتهم عبر الإنترنت. إلا أن أفريقيا تتميز بكونها قارة ذات تنوع لغوي كبير، مع وجود ما يزيد عن 2000 لغة مختلفة، بالتالي، فإن الوصول إلى الإمكانات الكاملة في مجال إتقان لغات الأعمال الرئيسة يعتبر أمراً ضرورياً للغاية.




وفي معرض تعليقه على الاتفاقية، قال جون أمبروز، رئيس شركة "غو فلونت"، أمريكا الشمالية، ورئيس الإستراتيجية، وهو تنفيذي سابق في شركة "سكيل سوفت" يتمتع بسجل طويل من الشراكات التجارية في الأسواق الناشئة: "نحن على ثقة بأن حلولنا اللغوية المتنقلة والقائمة على الإنترنت توفر ميزة فريدة لأفريقيا." وأاضف: "تتمتع ’إل آر إم جي‘ بسمعة واسعة النطاق وسجل حافل بالنجاحات في مجال مساعدة المؤسسات على تحسين أداء موظفيها. ونحن نتفق تماماً في الرأي بشأن أهمية المهارات اللغوية في تزويد جميع الموظفين بصوت متساوٍ وفرص متساوية لتحقيق التقدم في مسيرتهم المهنية."




من جانبه، قال ريكي روبنسون، العضو المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة "إل آر إم جي": "مع إرتفاع عدد الشركات متعددة الجنسيات العاملة في إفريقيا، يزداد الطلب أيضاً على إتقان لغات الأعمال الأساسية كالإنجليزية والصينية والفرنسية واللغات الأخرى." وأضاف في معرض تعليقه على الشراكة: "تساهم الشراكة مع ’غو فلونت‘ في إيصال المنصة الرقمية الرائدة في القطاع الخاصة بتوفير المزج السلس بين التفاعل البشري المباشر وبين محتوى الأعمال ذات الصلة، في تسريع قدرة الأشخاص على الاستماع والتحدث والقراءة والكتابة بشكل واضح باستخدام لغات غير لغتهم الأم." 







=