Tuesday, 12 February 2019

Farnek breaks ground on AED 150 million state-of-the-art staff accommodation



New intelligent and environmentally-friendly 800 room facility in Dubai South, will be completed in summer 2020 and home to 5,000 employees

Leading UAE-based technology and sustainability-driven facilities management (FM) company Farnek, has broken ground on its new AED 150 million state-of-the-art staff accommodation in Dubai Investments Park.

The 100,000 square feet facility, which will become home to some 5,000 Farnek employees, will be completed by the summer of 2020. The low-rise (basement, G+5) building will raise the bar for intelligent buildings, employing the latest smart technology and the most energy, water and waste-efficient accommodation centre of its kind, not only in the UAE but throughout the region.

Farnek has worked extremely closely with an architectural team on the building design, to ensure that it would operate as efficiently as possible rather than having to do that retroactively.

“That is what typically happens when competent FM companies are not consulted about design,” commented Markus Oberlin, CEO, Farnek.

“Through smart and sustainable design, we hope to save at least 20% more than a conventional staff accommodation centre, in energy and water savings. That could be worth up to AED 3 million every year,” added Oberlin.

Three areas of design that Farnek paid particular attention to, were energy, water efficiency and waste management.

“Designing a sustainable home for 5,000 people, will come with certain operational challenges, such as waste and sewage management. We have designed a unique solution that will reduce the volume of waste generated that would ordinarily go to landfill,” said Oberlin.

Some of the other design highlights include solar panels on the roof of the building covering 150 square metres, which will meet all hot water requirements. Over 4,000 LED-lights are to be installed throughout, supplying 90% of the total amount of lighting required.

The low energy lighting system also works in tandem with occupancy sensors and photocells installed in the common areas such as the corridors and externally in the parking areas, to optimise the building’s energy-efficiency.

Further energy-efficient features include reflective glazing which reflects and absorbs the sun's rays, reflective exterior paint, wall and roof insulation, energy recovery ventilation and energy-efficient air-conditioning.

The facility’s 800 rooms will be managed by a bespoke software solution, so that new employees can be welcomed 24/7 at a dedicated reception lobby, sign in and be shown to their rooms in minutes. Other features include, a prayer room, medical clinic, restaurant, library, gym, and a barber shop.

“Connectivity is essential for staff welfare today, so free Wi-Fi will be made available to all staff throughout the entire complex,” said Oberlin.

Dubai South will invest AED1 billion in the development of facilities and infrastructure with key focus on logistics in the next few years, with the sector in Dubai South recording double-digit growth year-on-year. And Dubai World Central (DWC) has quickly ascended the global rankings for international freight volumes and is now ranked in the top 20.

“Having up to 5,000 technicians just minutes away from the Expo 2020 site and DWC, will certainly afford us a competitive edge, in the short and longer term,” said Oberlin.



For more information, log on to www.farnek.com




"فارنك" تضع حجر الأساس لسكن الموظفين العصري بتكلفة 150 مليون درهم إماراتي





يتسع المبنى المتطور لـ 5000 موظف ويضم 800 غرفة ومرافق ذكية صديقة للبيئة في منطقة دبي الجنوب ومن المتوقع انتهاء الأعمال فيه بحلول صيف عام 2020




أعلنت شركة "فارنك" الرائدة في قطاع خدمات إدارة المرافق والابتكار والاستدامة والتي يقع مقرها في دولة الإمارات العربية المتحدة، عن بدء العمل في المشروع السكني الجديد لموظفيها والواقع في مجمع دبي للاستثمار بتكلفة تصل إلى 150 مليون درهم إماراتي. 




وسيتم الانتهاء من أعمال المشروع الذي يمتد على مساحة 100,000 قدم مربع، ويتسع لنحو 5000 موظف من موظفي فارنك بحلول صيف عام 2020. وباستخدام أحدث الوسائل والتقنيات الذكية، سيبدأ تشييد هذا المبنى المنخفض الذي يتكون من طابق سفلي وطابق أرضي و5 طوابق علوية، ويتميز بكونه صديق للبيئة ويتلاءم مع أفضل المعايير في مجال توفير الطاقة والمياه وخفض النفايات، وهو ما يجعله واحداً من أكثر الأبنية حداثةً ليس فقط في دولة الإمارات وإنما على مستوى المنطقة بأكملها.




وفي هذا الإطار، عملت فارنك بشكل وثيق للغاية مع فريق من المهندسين المعماريين لتصميم المبنى وتوفير أفضل معايير الكفاءة فيه، كي يصبح أكثر تكاملاً وتميزاً متفوقاً على المباني السكنية التقليدية.




وبهذه المناسبة، قال ماركوس أوبرلين، الرئيس التنفيذي لشركة فارنك: "ارتأينا أن نأخذ منحى مختلف من خلال تصميم المبنى عبر العمل والتشاور مع فريق الهندسة المعمارية، وهو الأمر الذي لا تقوم به عادةً الشركات العاملة في مجال إدارة المرافق. فمن خلال هذا التصميم الذكي والمستدام، نأمل في توفير ما لا يقل عن 20% من الطاقة والمياه مقارنةً مع الأبنية التقليدية لسكن الموظفين، وهو ما قد تصل قيمته إلى ثلاثة ملايين درهم سنوياً".




وأولت فارنك اهتماماً خاصاً بثلاثة عوامل رئيسية عند تصميم المبنى تتمثل في توفير الطاقة وكفاءة استخدام المياه وإدارة النفايات.




وهنا أضاف أوبرلين قائلاً: "إن تصميم مبنى سكني مستدام يتسع لنحو 5000 موظف، يرافقه بعض التحديات التشغيلية، مثل إدارة النفايات والصرف الصحي، لذا فقد صممنا هذا المبنى بشكلٍ فريد لتقليل حجم النفايات المتولدة التي عادةً ما تذهب إلى مكب النفايات".




وتشمل بعض من أبرز معالم التصميم الأخرى، تركيب الألواح الشمسية على سطح المبنى على مساحة 150 متر مربع، والتي ستساهم في توفير كافة الاحتياجات من المياه الساخنة. فضلاً عن ذلك، سيتم تركيب أكثر من 4000 مصباح (LED) في كافة مرافق المبنى، مما يساهم في توفير 90٪ من إجمالي كمية الإضاءة المطلوبة.




كما يعمل نظام الإضاءة منخفض الطاقة جنباً إلى جنب مع أجهزة استشعار التشغيل ووحدات الخلايا الضوئية المركّبة في المرافق العامة مثل الممرات ومواقف السيارات في الخارج، لتحسين كفاءة استخدام الطاقة في كافة أنحاء المبنى.




ومن الميزات الأخرى الفعالة في ترشيد استهلاك الطاقة، ألواح الزجاج التي تمتص وتعكس أشعة الشمس، الطلاء الخارجي العاكس، العزل الحراري للجدران والسقف، ماكينات التهوية لاستعادة الطاقة، اختيار وحدات تكييف الهواء الموفرة للطاقة.




وستتم إدارة 800 غرفة يضمها المبنى من خلال حلول برمجية متطورة، بحيث يمكن استقبال المقيمين الجدد من موظفي فارنك على مدار الساعة طوال أيام الأسبوع في ردهة الاستقبال الخاصة بهم، ومن ثم تسجيل بيانات الدخول وإرشادهم إلى غرفهم في غضون دقائق. علاوةً على ذلك، يحتوي المبنى على غرفة للصلاة وعيادة طبية ومطعم ومكتبة وصالة ألعاب رياضية ومحل للحلاقة.




وأردف أوبرلين بالقول: "بات توفير خدمات الاتصال أمراً ضرورياً لرفاهية الموظفين اليوم، لذا ستكون خدمة "واي فاي" متاحة مجاناً لجميع الموظفين في كافة أنحاء المجمع السكني".




وستستثمر "دبي الجنوب" نحو مليار درهم إماراتي لتطوير المرافق الرئيسية والبنية التحتية مع التركيز بشكل أساسي على قطاع الخدمات اللوجستية في السنوات القليلة المقبلة، بالتزامن مع معدلات النمو المرتفعة التي يسجلها هذا القطاع على أساس سنوي، وصعود "دبي وورلد سنترال" إلى سلم التصنيف العالمي لحجم الشحن الدولي، حيث باتت تحتل الآن المرتبة 20 عالمياً.




واختتم أوبرلين قائلاً: "إن وجود 5000 فني وتقني على بعد دقائق فقط من موقع إكسبو 2020 ودبي وورلد سنترال سيوفر لفارنك ميزة تنافسية على المدى القصير والبعيد".




لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.farnek.com
=