Monday, 11 February 2019

ETIHAD AIRWAYS TO INTRODUCE AIRBUS A380 ON DAILY SEOUL SERVICE



Abu Dhabi, United Arab Emirates – Effective 1 July 2019, Etihad Airways will operate the Airbus A380 on its daily service linking Abu Dhabi and Seoul. The South Korean capital’s Incheon airport now joins London Heathrow, Paris Charles de Gaulle, New York JFK and Sydney as a destination served by the airline’s award-winning aircraft.




Robin Kamark, Chief Commercial Officer, Etihad Aviation Group, said: “Since launching our services to Seoul Incheon in December 2010, the route has proved tremendously successful and we have welcomed over 1.2 million guests on our flights to and from Korea since then. This reinforces the strong ties between our two countries, and the importance Etihad continues to place on the Korean market.




“The introduction of our award-winning Airbus A380 will provide our guests with the most revolutionary inflight experience. The Etihad A380 embodies our ‘Choose Well’ brand promise perfectly, offering every type of traveller a flying experience tailored to meet their requirements, and to capture their imagination.”




Etihad Airways’ 486-seat A380 will provide customers on the route with new inflight experiences such as The Residence, a luxurious three-room cabin which can accommodate two guests in complete privacy, and nine private First Apartments. The double-decker aircraft also boasts 70 Business Studios and 405 Economy Smart Seats. This includes 80 Economy Space seats with a seat pitch of up to 36 inches.




The UAE and South Korea are major trade partners and the UAE is the largest importer of South Korean goods in the Middle East and Africa and the value of trade between the two countries is valued at approximately US$ 15 billion annually. It is estimated that over 200,000 Korean tourists now visit the country each year.





Flight schedule: Abu Dhabi – Seoul Incheon, effective 1 July 2019*:
Flight No.
Origin
Departs
Destination
Arrives
Frequency
Aircraft
EY876
Abu Dhabi
22:05
Seoul
11:35 +1
Daily
Airbus A380
EY873
Seoul
01:00
Abu Dhabi
05:45
Daily
Airbus A380



Note: All departures and arrivals are listed in local time.

*First A380 departure from Seoul effective 3 July 2019




Please visit etihad.com for more information on Etihad Airways’ products and services




11 فبراير 2019

الاتحاد للطيران تعتزم تشغيل طائرتها طراز إيرباص A380 لخدمة رحلاتها اليومية إلى سول



أبوظبي، دولة الإمارات العربية المتحدة- أعلنت الاتحاد للطيران أنها تعتزم تشغيل طائرتها المتطورة من طراز إيرباص A380 لخدمة رحلتها اليومية التي تربط بين أبوظبي وسول اعتباراً من 1 يوليو 2019، لينضم بذلك مطار إنشيون الدولي بالعاصمة الكورية الجنوبية إلى الوجهات التي تخدمها طائرة الاتحاد للطيران الحائزة على الجوائز التي تشمل لندن هيثرو، وباريس شارل ديغول، ونيويورك جون إف كينيدي، وسيدني.



وتعليقاً على ذلك، قال روبن كامارك، الرئيس التنفيذي للشؤون التجارية بمجموعة الاتحاد للطيران: "منذ إطلاق رحلاتنا إلى مطار إنشيون بالعاصمة الكورية الجنوبية سول في ديسمبر 2010، شهدت هذه الوجهة نجاحاً هائلاً حيث رحبنا بما يزيد عن 1.2 مليون ضيف على متن رحلاتنا إلى ومن العاصمة الكورية الجنوبية حتى اليوم. ويؤكد ذلك على الروابط القوية بين الدولتين والأهمية التي توليها الاتحاد للطيران لسوق كوريا الجنوبية".



وأضاف: "سوف يساهم تشغيلنا لطائرتنا طراز إيرباص A380 الحائزة على الجوائز في توفير تجارب استثنائية على متن الطائرة لضيوفنا على هذه الوجهة، حيث تمثل طائرة الاتحاد للطيران طراز A380شعار " لك الاختيار" على أكمل وجه، مع إتاحتها لتجارب سفر مصممة خصيصاً لتلبية احتياجات كافة أنواع المسافرين وإلهام خيالاتهم". 



وستقدم طائرة الاتحاد للطيران طراز إيرباص A380 التي تتسع لنحو 486 مقعداً للضيوف المسافرين على هذه الوجهة تجارب سفر جديدة تشمل مقصورة الإيوان، الجناح فائق الفخامة المكون من ثلاث غرف والذي يتسع لشخصين مع الخصوصية التامة، إلى جانب تسع وحدات من فئة "مسكن الدرجة الأولى" التي تتميز بمستويات عالية من الخصوصية. كما تضم الطائرة ذات الطابقين 70 وحدة من فئة "استوديو درجة رجال الأعمال"، و405 مقعداً من المقاعد الذكية بالدرجة السياحية، تشمل 80 مقعداً من مقاعد "الدرجة السياحية الرحبة" التي تتميز بزيادة في مساحتها مع مسافة فاصلة بين صفوف المقاعد تصل إلى 36 بوصة.



تجدر الإشارة إلى أن دولة الإمارات العربية المتحدة تعد أحد الشركاء التجاريين الرئيسين لكوريا الجنوبية حيث تعتبر دولة الإمارات أكبر مستورد للبضائع الكورية الجنوبية في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا، وتصل قيمة التبادل التجاري بين الدولتين إلى ما يقرب من 15 مليار دولار أمريكي سنوياً. وتشير التقديرات إلى زيارة ما يزيد عن 200,000 سائح كوري لدولة الإمارات كل عام.





جدول الرحلات بين أبوظبي وسول إنشيون، اعتباراً من 1 يوليو *2019:
رقم الرحلة
جهة المغادرة
توقيت المغادرة
جهة الوصول
توقيت الوصول
معدل الرحلات
طراز الطائرة
EY876
أبوظبي
22:05
سول
11:35 +1
يومياً
إيرباص  A380
EY873
سول
01:00
أبوظبي
05:45
يومياً
إيرباص  A380



ملحوظة: كافة المواعيد بالتوقيت المحلي للمدن المعنية.

*أولى الرحلات المغادرة من سول بالطائرة إيرباص A380 اعتباراً من 3 يوليو 2019





يرجى زيارة الموقع الإلكتروني للاتحاد للطيران etihad.com لمعرفة المزيد من المعلومات عن منتجات وخدمات الاتحاد للطيران.
=