Sunday, 3 February 2019

Etihad Airways and Microsoft team up to launch region’s first AI academy





Partnership aims to empower employees of all levels, transform business and optimise operations

03 February 2019, Abu Dhabi, United Arab Emirates – Etihad Airways, the national airline of the UAE, today announced a strategic partnership with Microsoft to launch the first ever in-house AI Academy in the region, which will revolutionise the way the airline serves its customers by upskilling its workforce, optimising operations and creating alternate revenue streams.

As part of the AI Academy, all Etihad employees will be given access to an online training programme, and instructor led classes, to drive companywide AI literacy, empowering every employee to deliver more value to the company and its customers. Microsoft specialists will also conduct a series of AI business workshops and hands-on technical lab sessions to help identify business challenges that can be optimised with AI.

Etihad is currently embarking on a digital transformation journey in order to enhance the capacity and quality of its services to the almost 20 million passengers it carries each year.

“There is a simple reason that we are long-term partners with Microsoft – we think alike,” said, Tony Douglas Chief Executive Officer, Etihad Aviation Group. “Our people make us who we are. By upskilling them to use technology powered by AI, we are future-proofing our organisation. We believe that human interaction augmented by technology delivers an enhanced experience for our guests which will give us a competitive edge”

Etihad has also adopted Office 365 as part of its strategy to become a more efficient organisation. The group’s senior leadership has also spearheaded initiatives for the automation of numerous business processes, to enhance day-to-day operations. The airline plans to provide structured, flexible education programmes for its employees that will allow them to use AI and other smart technologies to ‘supercharge’ their productivity and innovation. The training seminars will be carefully designed around the roles of their attendees, for maximum impact.

“In a world where every company is becoming a digital company, it’s great to see Etihad and its leadership set an example by investing in their people, and in embracing what we refer to at Microsoft as tech intensity” ,” said Ihsan Anabtawi, Chief Operating and Marketing Officer, Microsoft Gulf. “By building their own unique digital capabilities, Etihad is becoming a fast adopter of best-in-class technology on a company-wide level - and our AI Academy partnership is a key part of that objective. AI is one of the technologies that will transform every industry, and we’re proud to be partners with Etihad in readying and upskilling their world-class team and organization, which is foundational to achieving their transformation vision and digital outcomes.”

There are signs that private and public organisations across the Middle East are becoming bolder in their stances towards AI. According to a recent Microsoft survey, more than 72% of the region’s companies are planning to spend on AI in 2019, and previous adopters are planning further investments. As many as two in five Middle East organisations have already adopted AI solutions, and more than one third are planning to adopt an AI-based solution this year.



Following a significant surge in the demand for its cloud services in the region, Microsoft has announced that this year (2019) it will make available the secure, flexible and intelligent Microsoft cloud to its middle east customers through two dedicated cloud data centres, one in Abu Dhabi and one in Dubai. Organisations in the region can make the most out of the Microsoft Cloud by availing themselves of enterprise-grade reliability and performance, combined with data residency and the broadest compliance.



الاتحاد للطيران ومايكروسوفت تطلقان أول أكاديمية للذكاء الاصطناعي في المنطقة



تهدف الشراكة إلى تمكين الموظفين من جميع المستويات ، وكذلك تحويل الأعمال وتعزيز العمليات

03 فبراير 2019 – الامارات العربية المتحدة / أبوظبي: أعلنت اليوم الاتحاد للطيران الناقل الوطني لدولة الإمارات العربية المتحدة عن شراكة إستراتيجية مع مايكروسوفت ، ويهدف التعاون المشترك بين المنظمتين إلى إطلاق أول أكاديمية خاصة بالذكاء الاصطناعي في المنطقة ، وسوف تساهم هذه الخطوة بإحداث ثورة بالطريقة التي تعمل بها شركة الطيران على خدمة عملائها ، وذلك من خلال تطوير قدراتها العاملة ، وتحسين عملياتها وخلق إيرادات بديلة.



وسيتم منح جميع موظفي الاتحاد للطيران كجزء من أكاديمية الذكاء الاصطناعي فرصة الوصول إلى برنامج تدريبي عبر الإنترنت ، ودروس خاصة تحت اشراف مدربين متخصصين ، وذلك من أجل زيادة المعرفة وبناء المهارات بمختلف تقنيات الذكاء الاصطناعي على مستوى المنظمة بأكملها، وتمكين كل موظف من تقديم قيمة أكبر للشركة وعملائها ، كما سيقوم المتخصصون في مايكروسوفت بتنفيذ سلسلة من ورش عمل الذكاء الاصطناعي والجلسات المختبرية بهدف تحديد تحديات الأعمال التي يمكن تحسينها عن طريق تقنية الذكاء الاصطناعي ، علماً أن الاتحاد للطيران تشرع حالياً في رحلة تحول رقمية تمكنها من تعزيز قدراتها لخدمة ما يقرب من 20 مليون مسافر كل عام.



وقال توني دوجلاس الرئيس التنفيذي لمجموعة الاتحاد للطيران "يكمن السر وراء شراكتنا الطويلة مع شركة مايكروسوفت في أننا نفكر بطريقة مماثلة ، نحن نقوم بأخذ قفزات كبيرة نحو الأمام عبر تسخير التكنولوجيا واستخدام تقنية الذكاء الاصطناعي لخدمة منظمتنا ، ونؤمن في الاتحاد للطيران بأن التفاعل البشري المدعوم بالتكنولوجيا من شأنه تقديم تجربة فريدة للضيوف والعملاء ، كما أنه يمنحنا ميزة تنافسية تمكننا من البقاء في طليعة هذا المجال .



كما اعتمدت الاتحاد للطيران برنامج أوفيس 365 كجزء من استراتيجيتها لتصبح منظمة أكثر كفاءة ، وقد قامت الإدارة العليا للمجموعة أيضا بمبادرات لأتمتة العديد من العمليات اليومية وتعزيزها ، اضافة إلى ذلك تخطط الشركة لتوفير برامج تعليمية مرنة ومُصممة خصيصاً لتعزيز كفاءة موظفيها ، بحيث تسمح لهم باستخدام الذكاء الاصطناعي وغيرها من التقنيات الذكية الأخرى لزيادة إنتاجيتهم وابتكاراتهم ، علماً أن الحلقات التدريبية ستصمم بعناية حول أدوار الموظفين بهدف تحقيق أقصى استفادة من طاقاتهم.



وقال احسان عنبتاوي الرئيس التنفيذي للعمليات والتسويق لدى مايكروسوفت الخليج "في عالم تسعى فيه كل شركة أن تصبح شركة رقمية ، فمن الرائع أن ن نرى مجموعة الاتحاد للطيران مثالاً يحتذى به من خلال الاستثمار في موظفيها وبناء كفائاتهم المستقبلية ، وتعتبر أكاديمية الذكاء الاصطناعي جزءًا من أهداف الاتحاد للطيران الطموحة لكي تصبح من أسرع المؤسسات في اعتماد أفضل وأحدث التقنيات المتطورة والمستقبلية في جميع نواحي عملياتها، وتمثل شراكتنا اليوم في أكاديمية الذكاء الاصطناعي جزء أساسي من تحقيق أهداف الاتحاد للطيران الرقمية ، ونحن فخورون بأن نكون شركاء في إعداد وتطوير فريقهم العالمي ، وهو مايعد أمر أساسي لتحقيق رؤيتهم للتحول الرقمي.



هناك العديد من المؤشرات التي تؤكد أن المنظمات الخاصة والعامة في جميع أنحاء الشرق الأوسط أصبحت أكثر جرأة في مواقفها تجاه تقنية الذكاء الاصطناعي ، حيث أكد استطلاع أجرته شركة مايكروسوفت مؤخرًا أن أكثر من 72٪ من الشركات في المنطقة تخطط لإنفاق جزء من ميزانيتها على الذكاء الاصطناعي في عام 2019 ، وأوضح ذات التقرير أن اثنتان من بين كل خمس مؤسسات في منطقة الشرق الأوسط تبنت بالفعل حلول الذكاء الاصطناعي ، في حين يخطط أكثر من الثلث في تبني حل قائم على الذكاء الاصطناعي هذا العام.





وقد دفعت الزيادة في الإقبال على خدمات مايكروسوفت السحابية في منطقة الشرق الأوسط عن اعلان شركة مايكروسوفت ببناء مركزين مخصصين للبيانات السحابية من المقرر افتتاحهما في عام 2019 ، يقع أحدهما في دبي والآخر في أبوظبي ، واللذان سيقدمان خدمات سحابية موثوقة لمنطقة الشرق الأوسط ، حيث ستتمكن المؤسسات الإقليمية في المنطقة من تحقيق أقصى استفادة من سحابة مايكروسوفت ، بالإضافة إلى توفير خدمات البيانات وتحقيق الامتثال العام على نطاق واسع.
=